כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לייבל'ה: העיתונאי מ'יום ליום' שנהפך לזמר

והשבוע בלייבל'ה: מה לחבר הכנסת גפני ולפארק מים? על 'הסלב' שמערבב את הקפה למתפללי הכותל בסיום צום תשעה באב. והאדם האלמוני שנפגש עם העיתונאי בני רבינוביץ במסעדה ירושלמית

לייבל'ה: העיתונאי מ'יום ליום' שנהפך לזמר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים





קשה לליצמן 'לסחוב'.
לייבל'ה פתח את תיקו הירוק הגדול, המכונה בפי כל המשפחה 'תיק בין הזמנים', קרם שיזוף, כובע ים, כובע שמש, מגבעת לתפילת מנחה שמאורגנת בדרך כלל על שפת הים. למרות שהכנסת נמצאת בפגרה. לייבל'ה כמובן לא יוצא לחופש אלא עוקב אחר נבחרי הציבור שלנו ומביא לכם דיווח חם מהשטח.

הצפון נראה כמו סניף של 'זכרון מוישה' לכן החל לייבל'ה את הסיבוב בירושלים, ביום שישי ראה לייבל'ה את השר יעקב ליצמן כשהוא טורח לשבת בעצמו, ממש כמו התנאים המוזכרים בגמרא. נכון שהיה קשה לו מעט לסחוב את הדברים שקנה ב-'שלום בגאולה', ואחד העובדים כשירות v.i.p הכניס את המוצרים שקנה השר, אל תוך לרכב. לייבל'ה תוהה היכן היה בבצ'יק שיסחב מעט על כתפיו פיזית את החפצים.






ואם כבר הזכרנו את בבצ'יק האיש והאגדה שידיו רב לו כעוזרו של ליצמן, בבצ'יק נצפה השבוע בשיחה ערה עם יוסי דיישט סגן ראש עיריית ירושלים. השיחה נערכה בשמחה משפחתית של דיישט. לייבל'ה ניסה להאזין למען יביא לכם סקופ חם מהתנור, אך השניים לחשו את דבריהם ולייבל'ה לא הצליח לקלוט.



וכשבגור עסקינן, לייבל'ה התפלא לראות דווקא את מזכיר המועצת הליטאית, וממלא מקומו של זייברט הגוראי. המזכיר יודע לפרנס את גור ונצפה בלבוש הפראק הנמצא עליו מתוקף תפקידו כראש כולל, רוכש מוצרים בצרכנייה של גור בבני ברק. ליייבל'ה קורא עליהם את הפסוק 'הילכו שניים יחדיו- בלתי עם נועדו'.



ואפרופו מזכיר המועצת הוא נצפה ביום שישי צועד עם ילדיו בסמטאות הרובע היהודי בירושלים.



וטרם נפנה לדיווחי 'בין הזמנים' ביתר שאת וביתר עוז לייבל'ה מדווח מהכותל המערבי. הזמן: רגע לפני סיומו של צום תשעה באב, כנהוג במוצאי הצום עבור המתפללים הרבים, כבר מכינים דוד ענק של קפה לסיום הצום. מי שערבב חזק חזק את הנוזל הרותח היה לא אחר מאשר הקלידן המבוקש יענקי רובין. לייבל'ה מקבל דיווח מחבריו של יענקי כי 'לערבב? רובין יודע מעולה'.



ובמוצאי תשעה באב בכותל המערבי, ממש מול המגנומטרים המפורסמים. פגש לייבל'ה רכוב על האופנוע את יחיאל אברהם, האיש שלא מפסיק להזכיר לעם ישראל שיש ש"ס בירושלים. (לא שמאן דהוא יעז לשכוח כזה דבר בסיסי. אך בכל זאת, ראו האיש להערכה.



כעיקרון 'פאשקווילים' המושלכים על הרצפה, מוכתמים בכתמי בוץ וסוליות נעליים, מענינות את לייבל'ה הרבה יותר מכל שלט. אך בכל אופן לייבל'ה מספר על שני שלטים אחד ליד השני שצדו את עינו של לייבל'ה, תוכן השלטים מכיל אי אילו דיוקים בנבכי עולם החסידות. לייבל'ה שעבר ליד בית המדרש של ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון בבני ברק, גילה שלט חדש המודיע על ישיבת החסידות שעברה לבניין בנשיאות מרן אדמו"ר שליט"א. השלט מתחתיו מספר על המקום הנמצא בנשיאות כ"ק האדמו"ר שליט"א עם תוספת כ"ק.



המשיך לייבל'ה להסתובב בעיר הבירה, המקום היחיד שהאוויר בו עדיין נסבל בלי צורך לחבק מזגן מקרוב . וכך בעודו צועד לייבל'ה לחנות הכי יהודית בירושלים 'הדר גאולה', הוא פגש בעיתונאי בני רבינוביץ. רבינוביץ' נצפה כשהוא מקיים את מצוות 'ליל שישי' בהידור ויושב וסועד עם מאן דהוא שלייבל'ה לא מכיר, אך יתכן שהוא סוכן סמוי מהתאגיד של 'כאן'.



משלחת מיוחדת בראשות הנגיד הרב דוד רוטמן יצאה לבתיהם של גדולי ישראל שיכתבו אות בספר התורה שהוכנס בליל שישי לישיבת המתמידים בבית עילית. לאחר שהגר"ח קנייבסקי כתב את האות, הועבר ספר התורה לחדר השינה לצורך ייבוש. העסקן חונה דייטש התרגש והגביה את ספר התורה המוזהב, ואפרופו דייטש השבוע לאחר תשעה באב התחדש דייטש במשקפיים חדשות מעשי ידי 280.



ואפרופו משפחת דייטש באירוע המכונן של העיר ביתר עם ראש הממשלה נצפה האיש שעל שמו נרשם האירוע הלא הוא רל"ש ראש העיר - יהודה דייטש בולדוזר עיר התורה והחסידות בהרי יהודה.

לייבל'ה מתגנב לקומזיצים

בין הזמנים' בלי קומזיץ ישיבתי, אינו זכאי לשם בין הזמנים . ואכן הדבר שלייבל'ה הכי אוהב בבין הזמנים, ללכת לקומזיצים, בעיקר כאלה המתקיימים בבריכות, מה יכול להיות רע במסע דילוגים מעין זה בליל שישי? לייבל'ה הגיע לקומזי'ץ לכ-700 בחורי ישיבות 'בין הזמנים'. הקומזיץ נערך ביוזמת סגן ראש עיריית ב"ב, אליהו דדון. בין הנוכחים ראה לייבל'ה אף את הסגן האשכנזי של בני ברק, ומנהל המחלקה המוניצפאלית, מנחם שפירא. וכן את סגן ראש עיריית תל אביב, נתן אלנתן. החבר'ה נצפו כשהם יושבים ונהנים.



ואותו דדון הביא עמו גם חבילה של דפים להחתים מנויים עבור 'הדרך' של עולם התורה הספרדי, וכל זאת למען יוכל להצדיק את מקומו בקדנציה הבאה.



ומקומזיץ של 700, לייבל'ה הגיע למעצמה של 1000 איש. לייבל'ה מתכוון כמובן לחבר'ה שהגיעו לפארק המים 'נחשונים' הסמוך לאלעד, לשם תושבי העיר הגיעו, כמובן בניצוחו של העסקן הבכיר בעיר, והכוכב העולה - משה רבר. העסקן החשוב פינק את הציבור במיטב המעדנים המצויים בליל שישי, לייבל'ה שהגיע למקום סגר את האירוע תוך כדי שהוא גולש עם כמה עיתונאים במגלשות, לאחר התערבות מי משפריץ הכי הרבה מים החוצה? הוידאו נשאר אצל לייבל'ה ולא הותר לפרסום. או יותר נכון לומר, שלא 'יגלוש' הוידיאו לידיים לא רצויות.






לייבל'ה ידע שיהיה שימוש רב לבגד הים שלו ולמצופים שקיבל אי שם כפרס, ואכן לייבל'ה הגיע לשחיה לילית בפארק המים 'חפץ חיים' שנשכר ע"י אגף ח"ן, חרדי עיריית בית שמש. האגף שעובד ביוזמת הסגן, שמוליק גרינברג. מי שהגיע לסייר במקום ולא נכנס למים, היה חבר הכנסת החשוב, משה גפני. לייבל'ה גילה כי גפני לא הגיע לשחות או לשכשך רגליו במים, אלא כדי לבקר את עוזרו לשעבר, גרינברג. התושבים הודו נרגשות על המימון שהושג בהשתדלותו לפנק את התושבים.



טרם פינת המזל טובים, לייבל'ה רק מזכיר לכולנו כי עונה זו היא גם עונת השמחות, ואכן לייבל'ה מדווח על הזמר ארי היל, נכדו של שחקן הקולנוע ז"ל שחזר בתשובה בסקווירא. שיתחתן אי"ה ביום רביעי הקרוב באולם 'שירת ירושלים'. החתן דנן רכש שטריימל לקראת היום הגדול הקרב ובא. לחבריו סיפר היכן קנה את השטריימל המפואר שמגיע לגובה של ספודיק מצוי עם כל הדוקרנים למעלה, לייבלה הפעם לא הסתפק בתמונה, ומביא לכם וידאו מיוחד.





ואם כבר הזכרנו מוזיקה, לייבל'ה מדווח כי צמרת המוזיקה החסידית חגגה בהפתעה למפיק והמוזיקאי הענק, הלא הוא זאבי פריד האיש שהמציא את 'מיילעך' את יום הולדתו השלושים, יום ההולדת לא נחגג באולם או בחדר אירועים, מפיקים כאלו עם כל הכבוד ראויים למעט יותר. וכך נערכה חגיגת יום ההולדת על יאכטה מפוארת.



השבוע גילה לייב'לה כי ניתן לשלב בין עולם התקשורת לעולם המוזיקה בצורה מיוחדת, לייבל'ה גילה כי אפשר להיות עיתונאי וגם מלחין וזמר. העיתונאי שלום פרוינד יוצא בסינגל בכורה, חדשני ומרענן - "כך היא דרכה של תורה", בהפקה מוסיקלית מושלמת וייחודית של הזמר הנודע יהודה דים.

הכתב המוכשר, שלום פרוינד. מעיתון 'יום ליום' לא התכנון לבאות ולטלטלות שעובר העיתון שבו הוא מועסק מזה כמה שנים - "יום ליום". אולם גם כעת, למרות שנפתחה ונסללה 'הדרך', שלום ממשיך בעבודתו כרגיל וביתר שאת. בימים טרופים אלה גמלה בליבו ההחלטה לתת ביטוי לעוד כישרון חבוי אצלו, כשרון ההלחנה והשירה. לדיסק שחולק לברנז'ה צורפה ארוחה קטנה לסמל מה היא דרכה של תורה מילות השיר. לייבל'ה תוהה אם הבחירה של המילים 'דרכה' של תורה. רומז בעצם על 'הדרך'? כי אם כן, לייבל'ה רק מציע להלחין את המילים 'יום ליום יביע אומר'.






ועדיין מעולם התקשורת, השבוע נצפה העיתונאי מאתר 'בחדרי חרדים', משה ויסברג. שהוא משוחח עם יוסי חיים, יוצר הממים הידוע של לייבל'ה העוב בקול חי, מסתבר שויסברג יגיש מידי לילה פינה בתוכניתו של חיים, הפינה תעסוק בעולם הישיבות והנושאים המעניינים את בחורי הישיבות, לייבל'ה תוהה האם ידברו גם על המדור 'לייבל'ה' שהרי ידוע כי הוא מעסיק מאות מבחורי הישיבות - ובכל אופן הוא מאחל הצלחה.

פינת המזל טוב

שרשרת שמחות בחצר חסידות גור, משב"ק האדמו"ר הרב ש.ב. לנדוי אירס את בתו. האדמו"ר הגיע להשתתף וישב בשמחה למעלה מארבעים דקות. הרבי גם הגיע להשתתף בשמחת אירוסי בת הרב נחמן ודיסלבסקי מנכ"ל איחוד מוסדות גור שהכינו עיצוב מטורף לרגל השמחה.



ושידוך מעניין: בניו יורק התארס בליל שישי בנו ממשיך דרכו של הגאון רבי יוסף חברוני ראש ישיבת חברון עם יע גאנץ ממונסי בת הנגיד ר' שמעון גאנץ נכדת הנגיד דניאל אברמס. בקריאת התנאים כובד: המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין. השדכן: הנגיד המילארדר שימען גליק.






ברכת מזל טוב ליצחק רביץ, סגן וממלא מקום ראש עיריית ביתר עילית. ולרעייתו רבקה, העומדת בראש-הסגל בבית הנשיא רובי ריבלין, לרגל שמחת נישואי הבת השבוע בעיר מגוריהם לשם הגיעו כל המי ומי גפני לא הספיק להגיע ואיחל מזל טוב כשביבי הגיע לביתר.



ברכת מזל טוב לטוביה פריינד, סגן ראש עיריית מודיעין עילית. בעל 'בנועם שיח' בעיתון 'המודיע', לרגל אירוסי הבן בשעה טובה ומוצלחת. 'בית אגודת ישראל' במודיעין עילית שיגרו ברכה לפריינד הנציג המסור, לייבל'ה עדיין מחפש את הבית של אגודה, אבל מה זה משנה? העיקר שיש אחדות בעיר, מה שאין בשום עיר אחרת.



ברכת מזל טוב למנכ"ל קבוצת 'משפחה' יהודה נחשוני, לרגל הולדת הבת, והברכה אחת היא לאביו הסבא זקן השבט עורך עיתון 'מרכז העניינים' יצחק נחשוני.

וברכת מזל טוב לאיש ירושלים והסביבה, ישראל גליס. לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו בן לחתנו ירחמיאל מרקוביץ' מחשובי תושבי ברכפלד. המשמש גם כאיש הקשר לתושבים בקופת חולים 'כללית', שמחת הבר מצווה נערכה באולמי 'שערי תפילה' בברכפלד בהשתתפות המונים.

ברכת מזל טוב לישראל לייזר, מעיריית בני ברק. לרגל הולדת הבת, הקידושא רבא נערך בשבת בבוקר בבית החסידים 'גור', ברחוב חפץ חיים בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת נתן משי, מ'קו הסקופים', לרגל שמחת הולדת הבת שנה אחרי הבן.

ושרשרת שמחות בירושלים בנצי אורינג קמב"ץ זק"א ירושלים, לרגל אירוסי בתו, מוטי קרויזר בעל 'המסעדה' בשכונת בית ישראל בירושלים, לרגל הולדת הנכד.

ושמחה אחת בבורו פארק הנגיד ר' יעקב דוד ראטה בעל מפעל 'מפואר' בארה"ב, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

פתחנו עם שר הבריאות החביב, על כן גם נסיים את המדור בידיעה על שמחתו האישית. ובכן מזל טוב לרב יעקב ליצמן, להולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת, שיזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים.
לייבלה רכילות חרדית יעקב ליצמן קומזיצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד