כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרשת המפלצת • בית המשפט הכריע: הפאב ייפתח בשבת

אחרי דיונים, הפגנות ומחאות, בית המשפט הכריע בסוגיית פאב המפלצת שהפך לסמל המאבק בין חרדים לחילונים בירושלים

צילום: pixabay
צילום: pixabay



בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום את בקשת עיריית ירושלים למתן צו מניעה שיאסור את הפעלת פאב המפלצת בשכונת קרית יובל בשבתות. ל"בחדרי חרדים" נודע כי עם זאת השופט הבהיר כי כל הפעלה ללא רישוי עירוני מהווה עבירה חוקית. בעלי המקום מתכוונים להפעיל את הפאב בשבתות.

עיריית ירושלים שיגרה תגובה ארוכה הנה היא כלשונה: "מזה מספר חודשים מנסה תאגיד המפלצת להפעיל בחצר המינהל הקהילתי בקריית יובל פאב בלתי חוקי וזאת בניגוד לעמדת המינהל הקהילתי והעירייה.

"לפאב אין רישיון עסק כחוק, אין אישור כיבוי אש, נמכר במקום אלכוהול ומתקיימות בו פעילויות נוספות אשר אסור לקיימן בקרקע ציבורית. יתרה מזו. על פי החוק לא ניתן לאשר ביצוע פעילות מסחרית כמו פאב במקום ציבורי.

"העירייה הבהירה לתאגיד כי ככל שתיפסק הפעילות המסחרית ויישמר הסטטוס קוו הנוהג וכי יוסדר השימוש בקרקע הציבורית תשקול העירייה בחיוב לאשר קיום פעילות קהילתית חברתית ככל שהיא תבוצעת בהתאם לחוק, לנוהל ולכללים המקובלים ובאמצעות המינהל הקהילתי. העירייה אף הביעה נכונות לתמוך בפעילות קהילתית שתעמוד בקריטריונים הללו.

"גם במקרה זה הציעה העירייה לאנשי תאגיד המפלצת לפעול בהתאם לחוק במסגרת המינהל הקהילתי, ללא פעילות מסחרית ובאופן שיאפשר השתתפות של כלל הציבור גם ביום שבת כמקובל בפעילות חברתית תרבותית ובהתאם לסטטוס קוו.

"לא זאת כי אף זאת. בסיועו הטוב של חבר המועצה איתי גוטלר נמצא מקום חלופי לפעילות התאגיד במקום הניתן על פי החוק לקיימה. העירייה נכונה הייתה לסייע בקידום המתווה החלופי בתנאי שלא ייעשה שימוש בלתי חוקי ועבירות על החוק ע"י אנשי התאגיד.

"למרבה הצער, דחו אנשי תאגיד המפלצת את הצעות העירייה, בחרו בדרך של ביצוע עבירות ופגיעה בסטטוס קוו ובחרו להפעיל את המקום ללא רישיון וזאת תוך ביצוע עבירה פלילית.

"גם בית משפט המחוזי קבע בפסיקתו היום כי אין להבין מהחלטה זו... על היתר לפעילות העסק המדובר ללא רישיון עסק. מובהר למשיבה (תאגיד המפלצת) ולכל נושאי התפקידים בה כי פעילות עסק מחייבת רישוי וכי כל עוד זה לא ניתן הפעלתו היא בגדר עבירה פלילית, על המשמעויות שיש לכך

"בית המשפט מוסיף כי העובדה כי לא ניתן צו לבקשת היועמ"ש לעירייה אין משמעות הדבר הגנה מפני תוצאות פתיחת עסק ללא רישיון.

"יצויין שלשאלת בית המשפט הסכים עו"ד חביליו כי יש צורך ברישיון כדי להפעיל עסק והפעלתו ללא רישיון היא עבירה פלילית. היועץ המשפטי לעירייה נאלץ לנקוט בהליכים משפטיים שעה שיש עבירה על החוק.

הניסיון להציג את פעילות האכיפה העירונית המחויבת ככזו שנועדה להצר את צעדי המגזר החילוני בשכונה ובעיר, היא טענה מקוממת ופופוליסטית שמוטב שלא תאמר כלל והעירייה דוחה אותה מכל וכל.

"העירייה מקדמת, כפי שלא נעשה שנים, את הצרכים של כלל המגזרים בעיר ושל המגזר הכללי בעיר בכלל ובשכונת קריית יובל בפרט כדוגמת מתחם וורבורג שאושר במחוזית לפני כשבוע, הרחבת בי"ס ארגנטינה, בינוי דיור להשכרה במתחם הדסה הקטנה, ועוד.

"צר לעירייה כי קומץ פעילים שמובלים ע"י עו"ד חביליו בוחר להלהיט את הרוחות בעיר ולייצר מלחמת דת על לא מאומה. העירייה תמשיך ותעודד ותסייע לפעילות חברתית בשכונה, אם פני תאגיד המפלצת יהיו לשם".
פאב המפלצת ירושלים ברקת קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד