י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עדויות שלדון וארי הרו מסבכות את נתניהו

על פי עדות שלדון במשטרה נתניהו אכן ניסה לרקוח 'דיל' שישראל היום יפסיק להוציא מוסף לאור שיחותיו עם מו"ל 'ידיעות' נוני מוזס, מה שהופך את פרשת 2000 לבעלת פוטנציאל להעמדת נתניהו לדין, על שוחד

נתניהו ושלדון. צילום: בן דורי פלאש 90
נתניהו ושלדון. צילום: בן דורי פלאש 90



איש העסקים שלדון אדלסון, בעלי עיתון 'ישראל היום', העיד בחקירתו ביאח"ה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בדק איתו את האפשרות לבטל את מוסף סוף השבוע של 'ישראל היום'. זאת, כפי שעלה בשיחותיו של נתניהו עם מוזס - כך דיווח כתב המשטרה משה נוסבאום בחדשות 2.

על פי הדיווח של נוסבאום, במסגרת חקירת פרשיית תיק 2,000 בשבועות האחרונים, מסר ארי הרו עדות מלאה לחוקרי יאח"ה ובהן הוא סיפר כיצד פעל מטעמו של נתניהו כדי לקדם את השיחות של ראש הממשלה עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון נוני מוזס. לדברי נוסבאם, ייתכן שהחוקרים יבקשו לעמת את הרו גם עם ראש הממשלה נתניהו.

כתב המשפט גיא פלג כי המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה בתיק 2000, במסגרתו נחקרים המגעים לביצוע עסקת שוחד עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. לדברי פלג, כתב האישום, אם יוגש, לא יהיה ככל הנראה ב-10 החודשים הקרובים.

עוד דווח כי המשטרה תמליץ ככל הנראה להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה במסגרת פרשיות 1,000 ו-2,000. על פי הדיווחים הרו, שחתם ביום שישי על הסכם עד המדינה הרחיב באופן משמעותי את החקירה בתיק המתנות.

במסגרת צו איסור הפרסום שהוציא ביום חמישי בית משפט השלום מחוז מרכז, המשטרה אישרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000. מטרת הצו, איסור לפרסם מידע בנוגע למגעים על הסכם עד מדינה עם ראש הסגל לשעבר של נתניהו.



ארי הרו לצידו של נתניהו. צילום: מרים אלסטר פלאש 90צילום: ארי הרו לצידו של נתניהו. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
ארי הרו לצידו של נתניהו. צילום: מרים אלסטר פלאש 90


ארי הרו, שחתם ביום שישי עם הפרקליטות הסכם עד מדינה, הורשה לצאת לחו"ל במסגרת חופשה פרטית. הרו, מי שהיה ראש הסגל במשרד ראש הממשלה ומנהל לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתקופת כהונתו השנייה, נחקר בדצמבר 2015 בחשד שפעל בניגוד עניינים בזמן שהועסק בלשכת נתניהו וביולי 2016 נחקר שוב. בפברואר 2017 הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לשוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון ועבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון על ידי עורך הדין הראל ארנון שעסק בענייניו.

בדצמבר 2015 נחקר הרו בחשד שפעל בניגוד עניינים בזמן שהועסק בלשכת נתניהו וביולי 2016 נחקר שוב. בפברואר 2017 הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לשוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון ועבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון על ידי עורך הדין הראל ארנון שעסק בענייניו.
שלדון אדלסון תיק 2000 ארי הרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד