א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

צפו: מול מצלמות 'בחדרי': ביטן מאיים להחרים את התקשורת

במהלך הפגנת התמיכה אמש בכיכר גורן בפתח תקוה, שאלנו את האיש החזק בליכוד והמקורב לנתניהו אודות החקירות • ביטן מול מצלמת 'בחדרי חדרים': "החקירה מתמשכת והיא תקח עוד שנה ומשהו" • "נתניהו לא מושחת הוא יעבור את החקירות" • צפו

ביטן אמש בהפגנת התמיכה. צילום: Tomer Neuberg/Flash90
ביטן אמש בהפגנת התמיכה. צילום: Tomer Neuberg/Flash90



בהפגנת נגד של תומכי הליכוד שהתקיימה אמש (מוצאי שבת) בפתח תקווה, מול מפגינים שהפגינו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בלט יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת 'הליכוד' חבר הכנסת דוד ביטן, ביטן כעס על כלי תקשורת מסויימים כדוגמת Ynet ורשת ב' שפרסמו שהיו בהפגנה "100 מפגינים בעד נתניהו" בעוד שהיו כמה מאות לפחות, וכי מאחר והשבת יצאה בשעה 20:13, שומרי השבת והמסורת, הגיעו רק אחרי השעה 21:00.

ביטן הודיע שאם הם לא יתקנו את המספר הנכון, הוא יורה לחברי הליכוד לא להתראיין אליהם בשום אופן, "נמאס כבר מהשמאל" אמר ביטן.

"בחדרי חרדים" עם תיעוד וידיאו וראיון עם יו"ר הקואליציה.

במהלך ההפגנה נשאל ביטן על ידי כתב 'בחדרי חרדים': "האם הלחץ של השמאל להגיש כתב אישום נגד נתניהו, יגרום ליועץ המשפטי להגיש"? והשיב כי: "קודם כל לא שייך מה יהיה בעוד שנה, כרגע הלחץ הזה מופעל על היועמ"ש וכל גורמי החקירה, על מנת שיקבלו החלטות מהר עוד לפני שהחקירה מסתיימת וגם לפי מה שהם רוצים - דהיינו כתב אישום נגד נתניהו".

ביטן הוסיף ואמר: "כל הלחץ הזה פוגע בשלטון החוק. אם אנחנו היינו עושים הפגנות כאלה 37שבועות כולנו היינו נחקרים על שיבוש הליכים. אין מקום להפגנות כאלה במיוחד שהיועמ"ש לא קיבל עדיין תיק שהוא יכול להחליט לגביו, על מה הוא יחליט? החקירה מתמשכת והיא תקח עוד שנה ומשהו. הוא לא צריך לקבל שום החלטה למעט לעקוב אחרי החקירה".

"לכן" מסכם ביטן ואומר: "ההפגנות האלה המטרה שלהם זה להשפיע על דעת הקהל, להראות כביכול שנתניהו מושחת. ונתניהו לא מושחת הוא יעבור את החקירות האלו וימשיך לנהל את המדינה כמו שהוא יודע לעשות וכמו שהעם קורא פה".

לשאלה: "האם חברי הליכוד ידרשו מנתניהו להתפטר במידה ויוגש נגדו כתב אישום?" ענה ביטן: "אני הודעתי כבר שלא יהיה כתב אישום אבל בסופו של דבר ראש ממשלה, מכיוון שהוא ראש ממשלה ואין דרך שהוא יעזוב ויחזור לאותו תפקיד, הוא ימשיך להילחם על חפותו הן בחקירה והן בדרך אחרת והוא ימשיך לנהל את ענייני המדינה".

קודם לכן אמש התייחסה שרת התרבות והספורט מירי רגב לחקירות ראש הממשלה ואמרה כי "שוחחתי הערב עם ראש הממשלה ושמחתי לשמוע שהוא בטוח בעצמו, נינוח וחוזר על אמירתו שלא היה כלום.
חברי האופוזיציה חברו לחלק מאנשי התקשורת וממשיכים לבצע לינץ' תקשורתי בראש הממשלה ומשפחתו".

לדברי רגב, "הציבור מבין היטב שמנסים להפיל את נתניהו בכל דרך. לא יעזור להם -נתניהו ימשיך לעמוד בראשות הממשלה עוד שנים רבות. מתי תלמדו שמחליפים שלטון בקלפי - לא בתקשורת, לא בכותרות ולא בניסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה וגורמי אכיפת החוק. קאט דה בולשיט. תנו לעבוד".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר בעצרת התמיכה בראש הממשלה בפ"ת, כי "למרות שיש מי שכבר מרכיבים בחדווה את עמוד התליה, הגעתי הערב לפתח תקווה עם המסר הבא: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא האדם הנכון ביותר להתמודד עם כל האתגרים הרבים, רבים מאוד, שמזמן התפקיד של העומד בראשות מדינת ישראל, וגם הוא ככל אדם חף מכל פשע אלא אם תוכח אשמתו. תוכח - זה בהליך הוגן בבית המשפט, לא בפוסטים בפייסבוק, לא בציוצים בטוויטר ולא באולפנים".

גם השר ישראל כץ התייחס הבוקר (ראשון) לחקירות ראש הממשלה ואמר כי "יש לאפשר לרה"מ בנימין נתניהו למלא את תפקידו בהתאם למנדט אותו קיבל מהציבור. במדינת חוק ובמשטר דמוקרטי, לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות בתקשורת, הפגנות אופוזיציה או הליכי חקירה חלקיים".

לדברי כץ שרואה את עצמו מועמד ראוי לרשת את נתניהו בתפקיד ראש הממשלה: "יש לי אמון ברה"מ ואני מאחל לו שחשרת העננים המרחפת מעליו תוסר בהקדם. אני סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה במקצועיות ובאחריות הנדרשת, כדי לאפשר למדינת ישראל להמשיך ולהתמודד כראוי עם האתגרים המורכבים בפניהם היא ניצבת".
דוד ביטן בנימין נתניהו הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד