י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בית אל סוערת: רב היישוב נגד ההופעה של אברהם פריד

ההופעה של הזמר אברהם פריד בבית אל בעוד כשלושה שבועות עומדת לצנינים בעיניו של רב היישוב שלמה אבינר • במכתב ששלח לראש המועצה הוא קורא למועצה לבטל את ההופעה מסיבות שונות, אותן הוא מפרט במכתב • המועצה בתגובה ל'בחדרי': "בתקציב המועצה יש סעיף של תרבות, ואין אפשרות להשתמש בתקציב של תחום אחד, לתחום אחר" • כל הפרטים

הזמר אברהם פריד והרב שלמה אבינר. צילום: פלאש 90.
הזמר אברהם פריד והרב שלמה אבינר. צילום: פלאש 90.



כמידי קיץ, גם השנה הזמר אברהם פריד יוצא בסיבוב הופעות במקומות שונים ברחבי הארץ. אחד מהמקומות בהם יופיע הזמר הוותיק הוא היישוב בית אל, בעוד קצת פחות מחודש.

מסתבר שקיומה של ההופעה המסורתית, לא מוצאת חן, בלשון המעטה, בעיניו של רב היישוב הוותיק, הרב שלמה אבינר. במכתב ששלח לראש מועצת בית אל שי אלון, מפרט הרב אבינר את הסיבות להתנגדותו לקיום ההופעה.

"התפרסם בידיעון שבז' אלול יהיה בישובנו מופע קיץ כמו בשנים עברו", נכתב במכתב. "מדובר במופע מוסיקלי של הזמר אברהם פריד שעולה 400 אלף שקל, כאשר הישוב מממן 100 אלף, והשאר ממומן על ידי תשלום הכרטיסים וכל מיני הקצבות מבחוץ".

הרב אבינר ממשיך ופורט - "כבר כתבתי לפני שנה שהדבר בעייתי משתי סיבות. א. יש הגבלות בשמיעת מוסיקה עקב זכר לחורבן: "נוהגים להקל לשמוע. יחד עם זה, חכמים אמרו שאין לשיר פסוקים לשם שמחתו של האדם, "עשאוני בניך כמין זמר". יתר על כן, ההיתר הוא במוסיקה שקטה ולא במופע רעשני רב פעלולים".

"ב. זהו מופע יקר, ויתכן שהישוב יצטרך לסבסד ביותר מ- 100 אלף. איננו ישוב כל כך עשיר שיכול להרשות לעצמו מותרות. על כל פנים, רוב פעילויות התרבות השוטפות הן גרעוניות וממומנות על ידי תשלום ההורים למעונות. אין זה דבר מוסרי, חינוך וטיפול בילדים הוא יותר חשוב מאשר אירוע תרבותי מוסיקלי ויותר חשוב להקצות משכורת ראויה למטפלות ובמיוחד עכשיו שיש דרישה להעלות את משכורת המנכ"לית ב-43%".

"וכן אם יש כסף מיותר למועצה עדיף להקצות אותו לצדקה לתושבים מעוטי יכולת. כלל גדול: חייך קודמים לחיי חברך, אבל מותרותיך אינם קודמים לחיי חברך". הרב אבינר חותם: "בסיכום יש לתקן עתה ולהבא".

מטעמה של מועצת היישוב 'בית אל' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "היישוב בית אל מורכב מאוכלוסיה מגוונת, ואנו משתדלים לענות על הרצונות של כמה שיותר תושבים. אנו עורכים מידי שנה מופע קיץ, ומביאים כל פעם זמר אחר כדי שכל תושב ימצא מידי פעם הופעה שתענה על טעמו. השנה נבחר הזמר החסידי אברהם פריד".

עוד נמסר, "בתקציב המועצה יש סעיף של תרבות, כמו שיש בתקציב המדינה, ואין אפשרות להשתמש בתקציב של תחום אחד, לתחום אחר. כך אין אפשרות להעביר תקציב תרבות לתקציב רווחה. רוב תקציב ההופעה מגיע מגורמי חוץ המתקצבים את האירוע, והוא מיועד לאירוע זה בלבד. וכמקובל במקרים של תקציבי חוץ, המועצה צריכה לתת חלק מסויים כדי לקבל את החלק הארי של הוצאות האירוע. בית אל, כיישוב גדול, דואג לתושביו גם בתחום התרבות מאפשר להם ליהנות ממופע מוזיקלי, ומנגיש להם הופעה של אמן בסדר גודל של פריד", תגובת המועצה.
בית אל אברהם פריד הרב שלמה אבינר הופעה התנגדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד