ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

העוף המזוקן וועד השחיטה: סערה חדשה בעופות 'העדה החרדית'

בעוד סערת הזריקות בעופות 'העדה החרדית' בעיצומה, ורבים חוששים מלאכול את העופות עד שיימצא פתרון, הרי שסערה חדשה פרצה כשעוף מזן חדש ובלתי מוכר, יובא לארץ • לדברי המעורבים, הסיפור רווי אינטרסים, ועסקנים בעלי עניין בוחשים בו

עופות  ה'נזיר מבראקל' (באדיבות המצלם)
עופות ה'נזיר מבראקל' (באדיבות המצלם)



עוף ה'נזיר מבראקל' שמסעיר את רבני ה'עדה החרדית': בעוד סערת הזריקות בעופות 'העדה החרדית' בעיצומה, ורבים חוששים מלאכול את העופות עד שיימצא פתרון, הרי שעוף חדש מחו"ל מסעיר בשבועות האחרונים את וועד הכשרות של 'העדה החרדית', לאחר שעסקני הוועד ביקשו להכניסו לשוק העופות.

מדובר בסיפור מוזר - המעורבים בו לא מעט בעלי אינטרסים, מנהלים, משבקי"ם של רבנים ועסקני' ועד השחיטה' של 'העדה החרדית' המעוניינים להכניס את הזן החדש לשוק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הון רב הושקע בין עסקני ועד השחיטה של העדה החרדית בשיתוף כמה עסקנים שפעלו בשקט במשך יותר משנה להביא זן חדש של עופות ללא שום מסורת.

מדובר בזן עוף המכונה ה"נזיר מבראקל" המיובא מאירופה. לעוף החדש והבלתי מוכר מסגרת שיער גדולה מסביב לראשו וסנטרו, עד עתה הובאו לארץ עשרות אלפי עופות מהזן המדובר, והם אמורים להישחט במשחטה של העדה החרדית באשדוד.

מי שעומד מאחורי הליין של הזן החדש הוא אחד הגבירים המפורסמים מלוס אנג'לס - הנגי ר' בערל וייס שהשקיע בנושא מידי חודש מאות אלפי דולרים.

מי שיוצא בחריפות כנגד הניסיון להכניס לשוק את העוף הוא הגאון רבי משה ברנסדורפר, אב"ד 'היכל הוראה' בירושלים ומהפוסקים הבולטים, שכותב במכתבו לגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ מרבני 'העדה החרדית', כי לעוף אין שום מסורת. "מביאים אותו ממדינה רחוקה שרגל יהודי לא דרכה בהן ואומרים שהוא עוף טהור בלי שום תערובת".

לדבריו, כל אלו שאומרים שהוא כשר, אומרים זאת רק כי הוא דומה לעוף בלאדי שעליו יש מסורת, אולם ה"נזיר מבראקל" איננו דומה לעוף הבלאדי. הוא משונה בתוארו וצורתו, והוא מנתר בקפיצות גדולות יותר מתרנגול בלאדי.

הגר"מ ברנסדרופר אף אוחז כי גם אם אכן לא נתערב העוף עם גנים אחרים הרי כל העוף בעצמו אין לו מסורת שיהודים אכלוהו ויתכן שזה עוף הדורס ודינו כעוף טמא.

בשיעור שמסר אמר הרב ברנסדרופר: "ניכרים הדברים, שמי שהמציאו רעיון זו לא עיינו מעולם בפוסקים בנידון, ואינם מודעים לחומרת הדבר של לגעת בסוג חדש של עוף ללא מסורת מדויקת מפי גברא רבה שמעיד שאכלוהו כלל היהודים באחת מן המדינות".

"ובגלל איזה חששות של חומרות על העופות שמקובל בקרב כל ישראל בכל תפוצות העולם עקב שהכניסו בהם תאים גנטיים, הגיעו להביא עוף שזר לגמרי, וכדברי ה'דברי חיים' הרי הוא עוף טמא ממש!

"סוף דבר במעשה זה - החליפו פרה בחמור. ואין לנו אלא דברי האשכול שכתב בזה"ל: "והאידנא אין חכם בעולם שבקי בעופות בהן ובשמותיהם ובמיניהם", ע"כ. וודאי שאין שום אפשרות למצוא עוף חדש שאין לנו מסורת מדורות ולומר עליו טהור הוא" אמר הרב ברנדסדורפר בשיעורו.

לעת עתה לא יצא מכתב רשמי האוסר ולדברי העסקנים המעורים בנושא, צפוי לצאת מכתב של ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך בנידון. לדברי העסקנים, הרבנים האחרים התוודעו לנושא והחלו חילופי האשמות בתוך וועד השחיטה של העדה החרדית, לפיהן "עסקנים עושים מה שרוצים ללא שום תיאום עם הבד"ץ".
עופות מזן חדש הנזיר מבראקל העדה החרדית הרב ברנסדרורפר זן חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד