ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגרנ"צ פינקל: שיחת 'פתיחת הזמן' בשלוש שפות

שיחת פתיחת הזמן ב'מיר' נאמרה, לראשונה, בעברית, אידיש ואנגלית • ראש הישיבה אסר את הקנייה בחנויות סמוכות בשעת הסדרים, והזהיר מהאינטרנט: "זו סכנה קיומית"

חשיבות זמן קיץ. הגרנ"צ פינקל, ראש ישיבת 'מיר'
חשיבות זמן קיץ. הגרנ"צ פינקל, ראש ישיבת 'מיר'

בישיבת מיר הממוקמת בשכונת בית ישראל בירושלים, פתחו אמש (ה') את 'זמן קיץ' בשיחתו של ראש הישיבה, הגרנ"צ פינקל, שנמסרה בהיכל המרכזי של הישיבה, בפני מאות בחורים.

בתחילת השיחה נשא הגרנ"צ דברים בהתרגשות עצומה, על כך שבחורים מגיעים מכל העולם ללמוד בישיבת מיר, ודיבר על חשיבותו של זמן הקיץ, והיכולת להתעלות בו בתורה.

בהמשך דבריו אסר, בכל תוקף, את הקנייה בחנויות הסמוכות לישיבה בשעת הסדרים. "זה איסור גמור. 'העולם הזה' בחוץ מפריע ללימוד בבית מדרש", אמר ראש הישיבה. "לאחר סדר ג' מותר לקנות רק עד השעה 23:00 בלילה".

לאחר מכן עורר על סכנות האינטרנט, "ומאן דכר שמיה לחשוב שיש בחורים בישיבה שיש להם אינטרנט. זה 'טרף חזיר'. זה סכנה קיומית", לשונו של הגרנ"צ.

ההיסטוריה בשיחה הנוכחית היא שהגרנ"צ אמר את שיחתו בשלוש שפות: עברית, אידיש ואנגלית - מה שלא קרה מעולם בישיבת מיר. ראש הישיבה מוסר בביתו ועדים בעברית לחוד ובאנגלית לחוד.

בתוך כך, בקריאת התורה בבוקר יום חמישי היה שיא היסטורי של 'ברכת הגומל', בעשרות מניינים שהתקיימו בישיבה. זאת לאחר שלשורות הישיבה הצטרפו 250 בחורים אמריקנים וישראלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד