ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סיום הש"ס לזכר החייל ששיחרר היהודים בשואה

היארצייט הראשון לחייל האמריקני ששיחרר יהודים במלחמת העולם השניה ועמד על משמרתו, גם כשכבר היה בגיל שיבה מופלגת - להניח תפילין ליהודים ולשמור על כבוד בית הכנסת

סיום הש"ס לזכר החייל ששיחרר היהודים בשואה

בר"ח אייר התקיים אירוע רב רושם, סיום ששה סדרי משנה שנלמד לעילוי נשמת הרה"ח צבי פישר זצ"ל.

האירוע התקיים בבית הכנסת 'אור מנחם מענדל' של חסידי חב"ד בשכונת רמות ד'. המנוח, ר' צבי, נלב"ע לפני שנה בער"ש חוה"מ של פסח, כשהוא בן 97. היה מזקני וחשובי בית הכנסת, והיה ידוע כגדול לוחמי כבוד בית הכנסת, ועמד על משמרתו שלא יזלזלו וידברו בשעת התפילה,

יום יום עמד שעות על גבי שעות לזכות את עם ישראל בהנחת תפילין בכותל המערבי. ר' צבי זכה להיות חייל בצבא ארה"ב ששיחרר אלפי יהודים ניצולים במחנות ההשמדה במלחמת העולם השניה.

קהל רב השתתף באירוע, בהם חסידי חב"ד בשכונת רמות, מוקיריו, ידידיו וכן כל צוות שלוחי חב"ד הפועלים באופן קבוע על יד הכותל המערבי.

את האירוע פתח יו"ר בית הכנסת הרב אברהם צידון. בסעודה סיים הרה"ח עמרם דייטש, ראש מוסדות 'לב יהודה', את כל ששה סדרי משנה שלמד לע"נ.

השתתפו: רבה של שכנות "שומרי החומות" ברמות ד', הרה"ג ר' מנחם מנדל פוקוס, שאף דרש דברים נלהבים לחיזוק הציבור, כ"ק האדמו"ר מליז'ענסק כיבד את המעמד וסיפר סיפורי צדיקים ועל המנוח ז"ל, לאחר מכן סיפר ה'מגיד שיעור' של ר' צבי - הרה"ג מאיר וולס, דברים העומדים על מעלתו של המנוח ועל דרכי עבודת ה' שלו, וכן את גודל התקשרותו לכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל.

גם הרב מנדסלון מרמות נשא דברי תורה וחיוזק, הרה"ח משה לידר, שזכה להיות יד ימינו של הנפטר ז"ל, סיפר דברי זיכרונות מחזקים.

את הערב הנחה הרה"ח אורי אדרעי, גבאי הקהילה.






















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד