י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רוצים מגוון: מחאת העובדים החרדים בשירות המדינה

מדוע יחידת הרכש הממשלתית מפלה עובדים חרדים? יחידת הרכש הממשלתי החליטה לספק לעובדים מכשירי סמארטפון המפוקחים ע"י בד"צ בני ברק. והיא העמידה לרשותם שלל דגמים איכותיים מחברות שונות הפועלות בהתאם לפיקוח בד"צ בני ברק • אלא שבקטגוריית מכשיר 'כשר לחצנים' מאפשרת יחידת הרכש הממשלתית רק מכשיר אחד בעלות של 18 ₪ ובהתחייבות -ל18 חודשים. תוך ציון "אין דגמים נוספים"

רוצים מגוון: מחאת העובדים החרדים בשירות המדינה
pixabay



מדוע יחידת הרכש הממשלתית מפלה עובדים חרדים? כזכור, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי יחידת הרכש הממשלתית הפיצה בשבוע שעבר הודעה לעובדי המדינה החרדים שניתן להחליף את המכשירים הניידים שברשותם למכשירים בדרגות כשר, מבוקר, מפוקח. ההודעה שיצאה בג' באב הייתה בשורה של ממש שכן עובדי חרדים רבים המשמשים בתפקידים שונים בשירות הציבורי לא יכלו ליהנות מההטבה שלה זכאי כל עובד והוא טלפון חכם. יחידת הרכש הממשלתי החליטה לספק לעובדים מכשירי סמארטפון המפוקחים ע"י בד"צ בני ברק. והיא העמידה לרשותם שלל דגמים איכותיים מחברות שונות הפועלות בהתאם לפיקוח בד"צ בני ברק.

אלא שבקטגוריית מכשיר 'כשר לחצנים' מאפשרת יחידת הרכש הממשלתית רק מכשיר אחד בעלות של 18 ₪ ובהתחייבות -ל18 חודשים. תוך ציון "אין דגמים נוספים".

עובדים רבים פנו ליחידת הרכש הממשלתית בבקשה לברר מדוע מאפשרים להם רק רכישת מכשיר מדגם מסוים כאשר שוק המכשירים הכשרים מאפשר מגוון רחב של טלפונים ניידים בקטיגורית 'לחצנים'.

פנייתם של עובדי המדינה הגיעה לח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט והוא פנה למר ניסים בן צרפתי בבקשה לשקול אפשרות של העמדת מגוון גדול יותר שעלותם זולה ביחס למכשירים החכמים.

ח"כ מרגי כתב לבן צרפתי: "ראשית, אפתח בשבח על עצם העמדת האפשרות לשימוש במכשירים כשרים, מפוקחים ומוגנים לתועלת עובדי המדינה המבקשים להשתמש במכשיר התואם את אורחות חייהם בהתאם לצרכים השונים לכל אחד. על כך ברכתי ביוזמה להרחבת האפשרויות והעמדת כלי עבודה ראויים לכל אחד כפי השקפת עולמו.

בהמשך לאמור, נתקבלה בשלכתי פנייתם של מספר עובדים בשירות הציבורי בענין רכישת / העמדת מכשיר כשר, אשר צירפו את מסמך פירוט האפשרויות העומדות עבורם.

מעיון במפרט הטלפונים הכשרים, עולה כי קיימת רק אפשרות אחת לרכישת מכשיר מסוים של חברה לא כ"כ מוכרת ואין דגמים נוספים.

למיטב ידיעתי, דווקא בקטגוריה זו קיימות אפשרויות רבות ומגוונות כאשר רוב הציבור שומרי התורה משתמשים במסלולים אלו ובשל כך קיימים מכשירים רבים של חברות שונות ובדגמים שונים.

אני סבור כי יש לשקול אפשרות של העמדת מגוון גדול יותר של מכשירים (שעלותם זולה ביחס לשאר מכשירים חכמים וכיוצ"ב), לתועלת העובדים אשר יבקשו לרכוש / לקבל מכשיר כשר אשר יתכן וקיימות בו תכונות נוספות".
טלפון סלולרי כשר חרדים עובדי מדינה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד