כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האשמה: השומרים ידעו על העלמותו של הנגיד החסידי - ולא דיווחו

סערה בקהילה החרדית בברוקלין - אנשי ארגון 'השומרים' ידעו על נעלם, ולא דיווחו • "השומרים ידעו שעתיים לפני שהם התקשרו למשטרה, אולי המשטרה היתה יכולה לתפוס את הרוצחים בשלב מוקדם מספיק, אילו ידעו", כתב איש עסקים חרדי לראש העיר, יומיים אחרי מציאת הגופה

איש העסקים מנחם שטארק הי"ד
איש העסקים מנחם שטארק הי"ד



סערה בקהילה החרדית בברוקלין - אנשי ארגון 'השומרים' ידעו על נעלם, ולא דיווחו, כך מדווח ה'ניו יורק פוסט'.

בתאריך 2 לינואר 2014 נמצאה גופתו של הנגיד החסידי מנחם שטארק, חסיד סאטמר מברוקלין בפח אשפה, לאחר שנרצח בשוד שהסתבך. כעת מתברר, כי אנשי ארגון השומרים ידעו על היעלמותו, אולם - למרות שידעו - בחרו בתחילה שלא לדווח למשטרה. רק לאחר שעתיים קריטיות, דיווח הארגון למשטרה.

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', יומיים אחרי מציאת גופתו של שטארק ז"ל, יונה רכניץ - אחד מאנשי העסקים החרדים בניו יורק, שנחשדו כי שיחדו אנשי משטרה בכירים וזכו מהם לטובות הנאה - שלח מייל לראש העיר, דה בלאזיו, וסיפר כי ארגון השומרים של הקהילה החסידית, ידע על החטיפה, ורק לאחר שעתיים הודיע למשטרה.

רכניץ הוא איש עסקים חרדי בעל עסקים בתחום המשקאות החריפים, בנו של איש העסקים בובי רכניץ, ובן דודו של הפילנטרופ מלוס אנג'לס - שלמה רכניץ.

ה'ניו יורק פוסט' דווח לפני כשנה, כי על פי החשד מדובר בלא פחות מעשרים אנשי משטרה בכירים שקיבלו מאנשי העסקים מתנות, נופשונים בקריבים ובישראל, וכסף.

הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה נגד יונה רכניץ ושותפו ג'רמי רייכברג, בחשד שהשניים רכשו משקאות חריפים וניסו למכור אותם באופן לא חוקי. נערכו האזנות סתר שבעקבותן התגלתה פרשת השוחד.

העיתון טוען כי השניים הנחשבים למקורבים ביותר לראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, אף תרמו לקמפיין הבחירות של ראש העיר.

השניים חשודים כי שיחדו לפחות 20 בכירי משטרה בדרגות שונות, שניים מהם נסעו על חשבון אנשי העסקים החרדים, לנופש לישראל ולאיים הקריביים.

כאמור, כעת מתפרסם שיונה רכניץ שלח מייל לראש העיר ובו כתב לו כי "השומרים ידעו שעתיים לפני שהם התקשרו למשטרה, אולי המשטרה היתה יכולה לתפוס את הרוצחים בשלב מוקדם מספיק, אילו ידעו", נכתב בדואר האלקטרוני מ -4 בינואר 2014.
מנחם שטארק השומרים ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד