ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הימין מחבק את נתניהו: "עומדת לו חזקת החפות"

הבית היהודי ניצבת להגנתו של ראש הממשלה • בנט: "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות" • שקד: "נתניהו צריך להמשיך לכהן כראש ממשלה גם אם יוגש נגדו כתב אישום" • סמוטריץ': "אדוני רה"מ, תישאר בבקשה עד הבחירות הקרובות"

Yonatan Sindel/Flash90
Yonatan Sindel/Flash90



למרות שמאחורי הקלעים הוא פועל להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולרשת את כסאו, יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט משגר היום אחר הצהרים הודעה בה הוא מגבה את ראש הממשלה נתניהו, זאת לאור ההתפתחות האחרונה בפרשת החקירות נגדו בתיקים השונים.

"מדינת ישראל זקוקה ליציבות ואנו מעניקים תמיכה לממשלה לאומית זו ומחויבים להמשך פעולתה. לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישו", אמר בנט.

שר החינוך הוסיף כי "יש לי אמון מלא ברשויות אכיפת החוק וביועץ המשפטי לממשלה, ללא לחצים פוליטיים והפגנות מיותרות.

לדבריו, "ממשלת ימין לאומי הכרחית לביטחון ישראל, ונמשיך להוביל דרך זאת עד לבחירות, שאנו מקווים שיהיו במועדן. הציבור שרואה בנו את ההנהגה הלאומית של ישראל מצפה לכך שננהג באחריות ובממלכתיות".

דברים דומים אמרה אמש חברתו של בנט למפלגה, שרת המשפטים איילת שקד, לדבריה, "נתניהו צריך להמשיך לכהן כראש ממשלה גם אם יוגש נגדו כתב אישום", טענה שקד לערוץ 2, והוסיפה, "חוק יסוד הממשלה סעיף 18 מתייחס למצב שראש ממשלה מורשע ובמצב כזה הוא אומר שראש ממשלה צריך להיות מפוטר בסוף ההליך, רק לאחר כל הערעורים. הייתה פסיקה בתקופת דרעי שמדברת על שרים - לא דובר בה על ראש ממשלה. צריך לדעת שיש הבדל גדול בין שר לראש ממשלה".

לדבריה, "מצד החוק, אם יוגש כתב אישום ראש הממשלה לא צריך להתפטר, יש את הצד הערכי, וזאת שאלה שמפלגות הקואליציה יצטרכו לשאול את עצמן אם נגיד ליום הזה, אבל אנחנו לא נמצאים שם. יש עוד תהליך ארוך, צריך שהמשטרה והפרקליטות ימליצו על כתב אישום, צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יעשה שימוע ואחר כך גם הוא יחליט להגיש כתב אישום והדרך עוד ארוכה. בעיתונים רואים כותרות וספקולציות והשערות, אבל אנחנו לא נמצאים שם כרגע. אני חושב שצריך לתת לממשלה לעבוד ולראש הממשלה לעבוד".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פרסם פוסט ארוך שאת סיומה הוא סיים כך: "אני תומך היום בראש הממשלה וקורא לו לא לחשוב אפילו על להתפטר. אדוני רה"מ, תישאר בבקשה עד הבחירות הקרובות ואז בע"ה תהיה לנו הזדמנות לנסות לשכנע את העם שהגיע הזמן למישהו אחר".

כמ"כ, במכתב ששגרו היום חברי הכנסת מהאיחוד הלאומי לראש הממשלה הם כתבו: "אל תתפטר גם אם יוגש נגדך כתב אישום".

במכתב הוסיפו השר אורי אריאל וחבר הכנסת סמוטריץ׳ כי "את ההכרעה על עתיד מדינת ישראל, צריכים לקבל אזרחי ישראל בקלפי ולא עיתונאים מטעם וחברי אופוזיציה מתסוכלים שכבר התייאשו מסיכוי לחזור לשלטון ולזכות בהמון העם".


חקירות בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד