כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מרכז המבקרים שילה הקדומה קיבל את אישור "משמרת הקודש והחינוך"

מרכז המבקרים שילה הקדומה קיבל את אישור "משמרת הקודש והחינוך" ונערך לבואם של אלפי משפחות ומוסדות חינוך בימי בין הזמנים • במרכז המבקרים ייהנו המטיילים מחיזיון אור קולי מרתק לצד תחושת ההיסטוריה האופפת את האתר שבו קיימה חנה את תפילתה הידועה

שילה הקדומה
שילה הקדומה



בשורה מרעננת לרבבות המשפחות החרדיות המבקשות לטייל וליהנות מאטרקציות חוויתיות. מרכז המבקרים באתר שילה הקדומה התעטר בכשרות "משמרת הקודש והחינוך" שע"י בית דין צדק בבני ברק והותאם בתכניו למבקרים החרדיים. על פי החלטת משמרת הקודש והחינוך יתקיימו ימים ייעודיים למגזר החרדי עליהם ניתן יהיה לקבל מידע במרכז המבקרים ולעקוב אחר הפרסומים.

אתר שילה הקדומה משלב הנאה ולימוד ההיסטוריה היהודית המפוארת. בשילה התאסף כל העם במטרה לבנות משכן קבע לארון הברית, ולייחד מקום לעבודת הקורבנות וכאשר הגיעו בני ישראל לשילה זכו לקיים את כל המצוות התלויות בארץ כמו מעשרות, שמיטה וכדומה. בשילה אף חולקו נחלות בני ישראל וזהו המקום שבו העתירה חנה בתפילתה.

באתר המבקרים שילה הקדומה נמצאים שרידיה של העיר שילה המקראית, ובימים אלו מתנהלות חפירות ארכיאולוגיות על מנת לחשוף עוד מהתוואי של העיר ולזכות לחזות איך נראתה העיר בזמן יהושע בן נון.

במקום המשכן אף ערכה חנה את תפילותיה שהותירה את חותמה בתפילות העם היהודי לדורותיו. תפילת הלחש שמתפללים עד היום בבתי הכנסת ברחבי העולם כולו נלמדת מתפילתה של חנה: "רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע".

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות. מתחם משחקי קופסה ענקיים לילדים "שילהדודס" – פאזלים, סולמות וחבלים, באולינג ענקי ועוד. סדנאות יצירה ילמדו את הילדים לכתוב בכתב עברי קדום על גבי חרסים ויכירו להם את עולם המלאכות הקדומות.

"זה זמן המשכן" - פעילות מיוחדת לכל המשפחה בתשעת הימים: סיורים מודרכים, סינון עפר בחפירות ארכאולוגיות, סיור וירטואלי במשכן במשקפי תלת מימד , סדנת קטורת ועוד.
הנהלת אתר שילה הקדומה "אנו שמחים מאד על קבלת תעודת הכשרות ממשמרת הקודש והחינוך ואנו נערכים לקלוט את אלפי המשפחות ורבבות תלמידי מוסדות החינוך שיגיעו מכל רחבי הארץ, וייהנו מתכנים עשירים המותאמים גם למגזר החרדי".

אבי רואה יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין: "לפני 3200 שנים הייתה העיר שילה, בירתה של ישראל. שלוש פעמים בשנה התקבצו מכל חלקי העם והארץ כדי לחגוג את שלושת הרגלים. אישור הכשרות של משמרת הקודש והחינוך יאפשרו את הגעתם של אלפי אנשים לשילה הקדומה ואנו מברכים על כך ומחכים להם".

תעודת הכשרות



שילה הקדומה משמרת הקודש והחינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד