ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הנשיא צוקרברג? מנכ"ל פייסבוק גייס את היועץ האסטרטגי הראשי של הילרי קלינטון

המיזם הפילנתרופי של צוקרברג ואשתו ממשיך לגייס יועצים פוליטיים למרות הכחשות צוקרברג כי כוונתו להתמודד לנשיאות ארה"ב

  • י"ד אב התשע"ז
צוקרברג. צילום: רויטרס
צוקרברג. צילום: רויטרס



מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמנם מכחיש שהוא מתכוון להתמודד לנשיאות ארה"ב, אולם שכר את שירותיו של ג'ואל בננסון, לשעבר היועץ האסטרטגי הראשי של הילארי קלינטון.

בננסון יערוך מחקרים עבור מיזם צ'אן-צוקרברג המרכז את הפעילות הפילנתרופית של צוקרברג ואשתו פריסיליה צ'אן, אמר אדם המקורב למצב לאתר החדשות "פוליטיקו".

זהו אינו היועץ הפוליטי הבכיר הראשון שמגויס למיזם צ'אן צוקרברג. בחודש ינואר גויס למיזם דיויד פלוף, מנהל הקמפיין של אובמה בבחירות לנשיאות ב-2008, ומנהל הקמפיין של ג'ורג' וו בוש בבחירות 2004, קן מהלמן, אף הוא יושב במועצת המנהלים של המיזם.

גיוס בננסון הוא הצעד האחרון בשורה של פעולות שמרמזות על כוונתו של צוקרברג לרוץ למשרה ממשלתית, מה גם שסיכויו להצליח טובים. סקר שנערך בחודש שעבר בארה"ב והציב את צוקרברג מול הנשיא דונלד טראמפ, בבחירות לנשיאות 2020, הצביע על מרוץ צמוד.

ההשערות בנוגע לשאיפותיו הפוליטיות של צוקרברג התחזקו בתחילת השנה בעקבות הכרזתו כי ינסה לבקר בכל מדינות ארה"ב במהלך 2017.

יתר על כן, בתחילת דצמבר, נחשף במסמכי בית משפט כי צוקרברג שוחח עם שני חברי דירקטוריון לגבי האפשרות שהמנכ"ל יפתח בקריירה פוליטית במקביל לשמירת השליטה על פייסבוק.

בנוסף, אחד המשקיעים הבולטים בחברה, מארק אנדרסן, סימס לצוקרברג במארס וכתב כי "הסוגייה הגדולה ביותר" היא "איך להגדיר את עניין המשרה הממשלתית בלי להבהיל את מחזיקי המניות שזה פוגע במחויבות שלך".

בחג המולד האחרון אף חשף מנכ"ל פייסבוק שהוא כבר לא אתאיסט. לפי מכון המחקר פיו, חוסר אמונה באלוהים הוא אחד המכשולים הגדולים ביותר שיכולים להיות למועמד נשיאותי.

צוקרברג כבר התנסה בפוליטיקה כשהשיק ב-2013 את ארגון הלובי Fwd.us, שנועד לתמוך ברפורמות הגירה ולהרחיב תוכניות ויזה בהן משתמשים בעמק הסיליקון בארה"ב.

במקביל, ניסה צוקרברג להימנע מבחירת צד פוליטי, גם כשהחברה שלו נשאבה עמוק למחלוקות פוליטיות שהגיעו לשיאן בהאשמות שפייסבוק נכשלה במאבק בחדשות השקריות שהשפיעו על תוצאות הבחירות בארה"ב.
פייסבוק מארק צוקרברג גואל בננסון הילארי קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד