י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליצמן שוב נגד גפני: "הוא לא יכריח אותי"

אחרי שפתח את סבב הלחימה האחרון מול 'דגל התורה' וח"כ משה גפני, בראיון שהעניק ל'בחדרי' - שר הבריאות יעקב ליצמן שב היום ותוקף את המפלגה הליטאית בחריפות: "הוא חושב שצריך 140 ח"כים, כדי לרוץ בנפרד מ'אגודת ישראל' בלי לחשוש"

ליצמן שוב נגד גפני: "הוא לא יכריח אותי"
פלאש 90



אחרי שפתח את סבב הלחימה האחרון מול 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בראיון שהעניק ל"בחדרי חרדים" - שר הבריאות יעקב ליצמן שב היום ותוקף את המפלגה הליטאית בחריפות.

בפאנל שהתקיים בערד בהשתתפות ליצמן ושר הפנים אריה דרעי ובהנחייתו של עורך אתר "בחדרי חרדים" מני גרא–שוורץ, התייחס ליצמן לטענותיו של גפני כי הגיע הזמן לשנות את ההסדר שהיה מקובל עד כה, בחלוקה בין אגודת ישראל ל'דגל התורה' - חלוקה שמתקיימת על בסיס שישים–ארבעים, לטובת 'אגודת ישראל' - והאשים את 'דגל התורה' באיבוד מנדט ל'יהדות התורה'.

לדבריו של ליצמן, "כשעשינו את ההסדר עם 'דגל התורה' היה להם את בעלזא, היום אין להם אותם וגם הם הפסידו מנדט שלם שעזב אותם (הפלג הירושלמי, י.ג.)".



ליצמן לצד דרעי בפאנלצילום: ליצמן לצד דרעי בפאנל
ליצמן לצד דרעי בפאנל


ליצמן המשיך לתקוף את 'דגל התורה': "לא אפרט כאן בחמש דקות - שנתיים של מאבק שלהם נגדי. לנו יש מועצת גדולי התורה וגם להם יש. הוא לא יכריח אותי לחשוב כמוהו. הוא חושב שצריך 140 ח"כים, כדי לרוץ בנפרד מ'אגודת ישראל' בלי לחשוש", עקץ ליצמן ותקף את הצעת החוק שמקדם ח"כ אורי מקלב להעלות את מספר הח"כים.

דרעי ניסה להרגיע את הרוחות ואמר לקהל: "למרות מה ששמעתם מליצמן תדעו לכם שליצמן וגפני עובדים בשיתוף פעולה מלא". ליצמן לא נשאר חייב והשיב: "אני לא חוזר בי ממה שאמרתי".

בתגובה הגיב איש 'דגל התורה' המחנך הרב מרדכי בלוי וכתב בקבוצות הוואטסאפ של פעילי 'דגל התורה: "חוץ מלהתלהם ולעשות מריבה - זה לא כלום, אין לזה שום השפעה על אגודת ישראל, מי שיודע מתמטיקה יודע שאחת ועוד אחת זה שנים, זה לא קשור לאחוז החסימה".

בלוי שאל: "מי מצייץ, 'ליצמן תוקף כי הלך המאמי וסר חינו ברלב"ח, יש מנווט אחר בזירה, כרמלי בכלל לא קטלא קניא'". לדבריו, "ליצמן גם מודע למספרים הענקיים של עולים לישיבות הליטאיות מול החסידיות. הוא בטוח שמגיע לו 100% אבל למען השלום הוא מוותר על 30%, הבנאדם לא יודע חשבון. דמגוג בגרוש, רדוד. 140 חכי"ם לא משנה את אחוז החסימה".
יעקב ליצמן משה גפני דגל התורה אגודת ישראל ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד