כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כחלון מגיב: "נמשיך להיאבק במשקיעים"

שר האוצר משה כחלון הביע צער ואכזבה עמוקה מהחלטת בג"צ לבטל את מס דירה שלישית ואמר: "אני בטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים שהיום התאכזבו יחד איתי מההחלטה"

משה כחלון: צילום: פלאש90
משה כחלון: צילום: פלאש90



כחלון בתגובה להחלטת בג"צ: נמשיך להיאבק במשקיעים.

שר האוצר משה כחלון הביע צער ואכזבה עמוקה מהחלטת בג"צ לבטל את מס דירה שלישית ואמר: "אני בטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים שהיום התאכזבו יחד איתי מההחלטה".

"זה לא הקושי הראשון בדרך. עברנו מאבקים עם בעלי ממון, עם בנקים, ועם אינטרסנטים שלא רוצים שמחירי הדירות ירדו ושהזוגות הצעירים יתרחקו מדירה. אני מתחייב להמשיך להיאבק במשקיעים. לא יעלה על הדעת שאדם אחד יחזיק 6 דירות ולאחר לא תהיה דירה ואפילו לא חלום לדירה. נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים בכל הדרכים העומדות לרשותינו".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בתגובה לביטול חוק מס דירה שלישית "למרות התוצאה הקשה שבה בית המשפט מבטל חוק של הכנסת, הפעם מדובר בפסק דין נכון גם בעיניים שמרניות. אין זה מתפקידו של בית המשפט להתערב בתוכנם של חוקי הכנסת ופסילת חוק בשל תוכנו אינה לגיטימית. כאן בית המשפט לא פסל את החוק בשל תוכנו אלא בשל פגיעה בכללי המשחק הדמוקרטיים במסגרת הליכי החקיקה. במסגרת הפרדת הרשויות תפקידו של בית המשפט מתמצא בהקפדה על קיום הפרוצדורה והשמירה על כללי המשחק הדמוקרטיים. זה מה שעשה כאן בית המשפט. בפסק הדין הזה בית המשפט מחזק את הכנסת ושומר על מעמדה כשהוא קובע שהיא אינה יכולה לשמש חותמת גומי של הממשלה ועליה לפעול בהתאם לכללי המשחק הדמוקרטיים שנקבעו בחוק".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "מלכתחילה התרענו על התהליך ועל כך שהחוק פוגעני ולא שוויוני ויש בו פגמים מהותיים, כל התערבות של בגץ בחקיקה צריכה לקומם אותנו, האוצר לא היה קשוב לטענות והביא על עצמו את הפסיקה בכוח".
משה כחלון מס דירה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד