י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

סקר חדש: המחליף של נתניהו - גדעון סער

סקר ערוץ 10 מצביע על כך שהמחליף המסתמן של נתניהו, הוא גדעון סער. הליכוד עדיין המפלגה הגדולה ביותר

צילום: Marc Israel Sellem/POOL
צילום: Marc Israel Sellem/POOL



על רקע ההתפתחות בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו וחתימת הסכם עד מדינה עם ארי הרו, ערוץ 10 מפרסם הערב (ראשון), סקר חדש, שבדק מי המועמד המתאים ביותר לשמש כמועמד הימין לראשות הממשלה - אם נתניהו ייאלץ שלא להתמודד.

על פי הסקר, השר לשעבר גדעון סער מוביל בפער משמעותי על פני כל האחרים והוא מקבל 23%. אחריו שר החינוך נפתלי בנט עם 11%. שר הביטחון אביגדור ליברמן מתברג שלישי עם 9%. אחרי השר גלעד ארדן עם 6%, שרת המשפטים איילת שקד קיבלה 5% ואחרון השר ישראל כץ עם 4% בלבד.

בנוסף עולה מן הסקר שפורסם הערב בערוץ 10 כי רוב הציבור לא מאמין לראש הממשלה, נתניהו, בנוגע לחשדות שעלו נגדו בתיקי 1000 ו-2000. 51% ענו שאינם מאמינים לראש הממשלה, לעומת 27% בלבד שמאמינים. 22% ענו ש"אינם יודעים".

כמו"כ, 66% מהציבור סבורים שבאם יוגש כתב אישום נגד נתניהו - עליו להתפטר. 21% השיבו כי הוא לא צריך להתפטר במקרה של אישום, ו-13% ענו כי אינם יודעים.

נתון נוסף שעלה מהסקר הנוכחי הוא. שאם הבחירות היו מתקיימות כעת, תנועת הליכוד הייתה מקבלת 27 מנדטים, אחריה המחנה הציוני ששוב עוקפת את יש עתיד ומקבלת 22 מנדטים. מפלגתו של יאיר לפיד במקום השלישי עם 18 מנדטים והרשימה המשותפת מקבלת 11 מנדטים.

אחריהן, הבית היהודי שנחלשת ל-9 מנדטים, ישראל ביתנו - 8 מנדטים וכולנו ויהדות התורה - 7 מנדטים כל אחת. ש"ס מתחזקת מהסקרים האחרונים ומקבלת 7 מנדטים כמצבה הנוכחי, ומרצ אחרונה עם 5 מנדטים.
הליכוד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד