ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

עד המדינה נגד נתניהו: "לא ברור אם בכלל עברנו עבירות פליליות"

ארי הרו, עד המדינה נגד ראש הממשלה, אומר למקורביו שלא מדובר בפרשת 'שולה זקן': "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת". מקורבים לחקירה טוענים שהוא לא סיפק חומר חדש. בליכוד מתכוננים לעצרת תמיכה

ראש הממשלה נתניהו וראש לשכתו לשעבר ארי הרו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו וראש לשכתו לשעבר ארי הרו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"זה לא דומה (לשולה זקן) - זה לא שעברתי על החוק יחד עם נתניהו ועכשיו אני מחפש להפיל את זה עליו כדי לחמוק מעונש. מאשימים אותי בעבירה שאיננה קשורה אליו ולדעתי לא עברתי אותה".

כך צוטט הערב (ראשון) ארי הרו, מי שהיה האיש הקרוב ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו במשך ב-15 שנים, וחתם ביום חמישי האחרון על עסקת טיעון עם פרקליטות המדינה לפיה ישמש כעד מדינה ראש ראש הממשלה.

על פי הדיווח של עמית סגל בערוץ 2, בתשעה באב הגיע הרו לבית הכנסת, שלושה ימים לפני שחתם על ההסכם וסיפר את גרסתו למקורביו: "הברירה היא לא אם אני או הוא הולכים לכלא, אלא אם אני אלך לכלא ללא סיבה או לא", הסביר הרו באוזני חבריו את החלטתו להפוך לעד מדינה.

"ההגדרה של עד מדינה זה מישהו מבפנים שבא ומתהפך על הבוס שלו. זה לא נכון. תיק 2000 זה לא פרשיה שאני פתחתי. זה משהו שבעל כורחי נפל עליי כשהייתי שם. היכולת שלי לדבר או לדבר עם המשטרה זה לא רלוונטי" ציטט עמית סגל את מקורביו של הרו.

הרו אף הסביר "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת. לכן הטענה שזה 'לפתוח על נתניהו' איננה נכונה. זה לא עולם המושגים שלי בכלל". מקורבים לפרשה טוענים שחקירתו של הרו, שהובילה לחתימת ההסכם, היא פרי הדלפה של אחד ממקורבי נתניהו במסגרת קרבות בלשכת ראש הממשלה.

בליכוד לא מסתפקים בהבעות תמיכה של שרים, אלא מארגנים כנס תמיכה גדול בנתניהו ביום רביעי בגני התערוכה עם הסעות מכל הארץ.

תוך כך, מקור ראשון מדווח כי על פי מקורבים לחקירה, הרו אמנם חיזק את החשדות בתיק 2000 ואולם בפרשה זו יתקשה היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום, שכן לא ברור שמדובר בעבירות פליליות. גם באשר לתיק המתנות, הרו לא תרם לחוקרים חומ חדש אלא רק חיזק מידע קיים.



ארי הרו בנימין נתניהו עד מדינה תיק 1000 תיק 2000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד