י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

באשדוד דורשים לעצור הסכם הגג ל-45 אלף יחידות דיור; "נעשה בהפרה בוטה של מינהל תקין"

"ההסכם הוא רעידת אדמה ממש", כותבים המתנגדים במכתב שנשלח אתמול באופן בהול ללשכות השרים והפקידות הרלוונטיות, ומאיימים בפנייה לערכאה משפטית שתחייב לעצור את ההסכם לאלתר

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



הסכם הגג של אשדוד אשר אמור להיחתם ביום רביעי הקרוב - 9 באוגוסט - בטקס בהשתתפות ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון, נתקל בהתנגדות חריפה. מכתב מטעם ועד תושבים וחברי מועצת העיר שהופנה אתמול לשרים, לרשות מקרקעי ישראל, ליועץ המשפטי לממשלה ולראש עיריית אשדוד, קורא לעצור את החתימה עליו, בשל פגמים שנפלו בתנאים המופיעים בניסוחו ובהליך אישורו.

"ההסכם הוא רעידת אדמה ממש", כותבים המתנגדים במכתב שנשלח אתמול באופן בהול ללשכות השרים והפקידות הרלוונטיות. המתנגדים מסבירים כי מהלך עם השלכות מרחיקות לכת מסוגו של הסכם גג לעיר צריך להתקדם בתנאים קפדניים, הכוללים עירוב מומחים בהכנתו, לשם דיון ועיסוק ענייני בהשפעות הצפויות ממנו. כמו כן הם טוענים במכתבם כי צריך היה לקדם את ההסכם תוך שיתוף הציבור וקיום דיון יסודי בהשלכותיו במועצת העיר, כדי לתת מענה להשגות הגורמים שיושפעו ממנו. "למרבה הצער, דבר מאלה לא קרה", כותבים המתנגדים.

"האישור להסכם התקבל הרחק מעיני הציבור ובדרך שהתיאור 'מחטף' עושה עימה חסד, ומהווה הפרה בוטה של כללי מנהל תקין", נכתב במכתב שבו מתואר הדיון על ההסכם שנערך במועצת העיר בשבוע שעבר כאחיזת עיניים. ראש העיר, כך נכתב, ידע מסיכומים מקדימים כי מובטח לו רוב בהצבעה בעד ההסכם, וקבע אותו לאחר שכבר נקבע מועד לטקס החתימה הרשמי עם נציגי הממשלה. הזימון נעשה בעת פגרה שנקבעה מראש במועצת העיר, ובקריאה לישיבה שלא מן המניין. כך נותר בידי חברי המועצה זמן קצר ביותר ללמוד נוסח חוזה משפטי מורכב הדן במאות מיליוני שקלים, עשרות אלפי יחידות דיור ותוכניות פיתוח תשתיות בהיקף עצום, שפרטיו מתפרשים על 86 עמודים צפופים. המתנגדים טוענים כי חברי המועצה שפנו בבקשה לדחיית הדיון בהסכם בכדי שיהיה להם זמן ללמוד אותו, לא נענו.

במכתבם מציינים המתנגדים פגמים שזיהו בעיון ראשוני בהסכם, כך למשל ההתחייבות לשווק 25% מיחידות הדיור לאוכלוסייה החרדית, אשר לדבריהם נוגדת את עיקרון השוויון, וההתחייבות לאישור תוכניות בנייה, בהן כאלו שטרם הופקדו במוסדות התכנון. הם מסבירים כי הסכם הגג בניסוחו הנוכחי פוגם ביכולת לעסוק בנושאי פיתוח באופן ענייני בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, משום שוועדות התכנון יהיו כבולות להתחייבויות שהסכם הגג ערב להן מראש, ובתוכן אישורים לחריגות והקלות בחוק הבנייה בתוכניות עתידיות.

בהסכם, שפרטיו פורסמו ב-TheMarker בשבוע שעבר, מתחייבת העירייה לאישור בנייתן של 3,000 יחידות דיור בכל שנה בממוצע בשבע השנים הבאות, להגדלת העיר ב-160 אלף תושבים, המבטאת צמיחה של 40%, וזאת תוך פיתוח קרקעות חשופות - גם במגרשים שנמצאים מחוץ לשטח הבנוי - כדי להוסיף מגורים, שטחי מסחר ותעסוקה.

את המכתב חותמים המתנגדים בדרישה לבטל את טקס החתימה על ההסכם, ומאיימים כי אם לא יקבלו מענה ענייני לפנייתם מיד, יפנו לערכאה משפטית שתחייב לעצור את ההסכם לאלתר.

המכתב הוגש באמצעות משרד עורכי הדין תדמור ושות' ופרופ' יובל לוי ושות'.
יחידות דיור הסכם גג אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד