י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בצל המתיחות עם ישראל: עבדאללה מלך ירדן נחת ברמאללה

בצל המתיחות עם ישראל, על רקע תקרית הירי בה מאבטח ישראלי של השגרירות ירה למוות באזרח ירדן, נחת בשעה האחרונה מטוסו של עבדאללה מלך ירדן ברמאללה, זאת לאחר 5 שנים בהן לא ביקר בה • המלך הירדני התקבל ע"י יו"ר הרשות אבו מאזן

עבדאללה סוקר את משמר הכבוד
עבדאללה סוקר את משמר הכבוד



בצל המתיחות עם ישראל, על רקע תקרית הירי בה מאבטח ישראלי של השגרירות ירה למוות באזרח ירדן שעפ"י החשד ניסה לדקור אותו, והרג גם את מעסיקו - נחת בשעה האחרונה מטוסו של עבדאללה מלך ירדן ברמאללה, זאת לאחר 5 שנים בהן לא ביקר בה.

עם נחיתת מטוסו של המלך ברמאללה הוא התקבל על ידי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובמהלך טקס קצר התנגנו שני ההמנונים של ירדן והרשות הפלסטינית. לאחר מכן לחץ המלך ידיים לנכבדים פלסטינים שהגיעו למקום.

המלך עבדאללה, הגיע לפגישה עם אבו-מאזן כדי לדון בהמשך קידום התהליך המדיני, וכן בסוגיית המקומות הקדושים בירושלים. בכירים פלסטינים סירבו להתייחס לדברים שהשניים אמורים לדון בהם, ורק אמרו כי האירועים בירושלים יהיו על סדר היום.

לפי גורמים פלסטינים, בשבועות האחרונים התהדק התיאום של עבדאללה עם אבו מאזן על רקע משבר הר הבית, והשניים קבעו להיפגש. אבו מאזן החליט שלא יעזוב את הגדה המערבית בתקופה הקרובה כדי לא לתאם עם ישראל את יציאתו. לכן החליט המלך שיגיע לרמאללה – הפעם הראשונה שבה הוא עושה כן כדי להיפגש עם יו"ר הרשות.

הגורמים הוסיפו כי עבדאללה נפגע מהתנהלות ישראל בתקרית הירי בשגרירות. לפני שבוע אמר המלך כי הדרך שבה תטפל ישראל במאבטח שירה בשני האזרחים הירדנים תשליך באופן ישיר על אופי היחסים בין שתי המדינות. הוא מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי האחרון ניצל את המשבר בשגרירות בעמאן לגריפת הון פוליטי אישי.

ביום שישי האחרון הורתה פרקליטות המדינה לאגף החקירות במשטרה לפתוח בבדיקה בעניין תקרית הירי. "הבדיקה המשטרתית תיערך בליווי פרקליטות המדינה ולאור הממצאים שתעלה, תישקל גם האפשרות לפנות לרשויות הירדניות בבקשה לקבל חומרים נוספים", נמסר בהודעת משרד המשפטים.
אבו מאזן עבדאללה מאבטח הרשות הפלסטינית ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד