י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סערת ה'בראקל': האדמו"ר ערך טיש פרווה

סערת עופות ה'בראקל' שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' המסעירה את פוסקי ההלכה המתחבטים בשאלה האם להתיר את העוף והאם יש עליו מסורת - הגיעה גם לחצרות האדמו"רים • ל'בחדרי' נודע, כי האדמו"ר מטשערנאביל הפסיק לאכול עופות מהשבת האחרונה

האדמו"ר מטשערנאביל. צילום: לוי נזרוב
האדמו"ר מטשערנאביל. צילום: לוי נזרוב



סערת עופות ה'בראקל' שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' המסעירה את פוסקי ההלכה בשאלה האם להתיר את העוף והאם יש עליו מסורת - הגיעה גם לחצרות האדמו"רים בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האדמו"ר מטשערנאביל הפסיק לאכול עופות מהשבת האחרונה, לדברי החסידים שהיו עדים לדבר המרק שהוגש בטיש בליל שבת בבית מדרשו של האדמו"ר בבני ברק היה פרווה, כמו כן לא הוגש לרבי עוף בטיש כפי שהיה במשך כל השנים.

השמועה כי הרבי מטשערנאביל הנחשב לאחד מגדולי וצדיקי הדור - אינו אוכל עוף, פשטה ברחבי העיר ורבים הביעו את חששם מלאכול את העופות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבי שגילה בתקופה האחרונה שיש בעיות 'הכלאה' בעופות וכעת עם הסערה של עוף ה'בראקל' והיות ואין הכרעה ברורה בנושא מצד פוסקי ההלכה שישנם מתירים וישנם אוסרים, החליט האדמו"ר להחמיר על עצמו ולהינזר מעופות. בני משפחה נוספים של האדמו"ר לא בישלו עוף לשבת.

מי שישב במעונו של האדמו"ר ביום חמישי האחרון היה הדיין הגרמ"ש קליין שהרבי העלה בפניו את הנושא הבעייתי בעופות בכלל המשחטות כולל הרב לנדא.



הרבי מטשערנאביל והרב שמואל אליעזר שטרן. צילום: שוקי לררצילום: הרבי מטשערנאביל והרב שמואל אליעזר שטרן. צילום: שוקי לרר
הרבי מטשערנאביל והרב שמואל אליעזר שטרן. צילום: שוקי לרר


ל'בחדרי חרדים' נודע, כי דעתו של הדיין הגאון רבי משה שאול קליין היא שיש בעיה בעופות האלו, אך עדיין לא הורה מה לעשות בנידון.

גם הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, גאב"ד 'שערי הוראה' ומהפוסקים הבולטים כיום, לא אכל השבת עוף אך אכל עוף הודו. הגרש"א שטרן מינה שלושה דיינים מבית דינו לבדיקת העניין והחלטה בנושא תימסר בעוד כשבועיים.

העסקנים טענו כי הגר"ש וואזנר זצ"ל התיר את עוף 'הנזיר מבראקל', אך לדברי הדיינים תלמידיו של בעל ה'שבט הלוי' , הם אינם בטוחים כי ההיתר שהתיר הרב וואזנר בזמנו, היה על העוף המדובר, ולכן הדבר הועבר לבדיקתם היסודית.

כך או כך, הסערה מסרבת לרדת מסדר היום ההלכתי, ובימים הקרובים - כך נודע ל'בחדרי חרדים' - צפוי להתקיים מושב ב"ד בבד"ץ 'העדה החרדית' ע"מ להכריע בשאלה האם להכשיר את העופות.
עופות הבראקל הרבי מטשערנאביל הרב שמואל אליעזר שטרן הרב משה שאול קליין כשרות העופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד