י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרישה מבג"צ: לחייב את דרעי ומנדלבליט להתייצב בבית המשפט

לקראת הדיון הדרמטי מחר בבג"צ אודות מסחר בשבת בתל אביב - דרשו בעלי המרכולים ששר הפנים והיועה"מ, יופיעו אישית לדיון. פרקליט בעלי המרכולים: "דרעי בחר שלא לשגר עורך דין משלו - לכן ההופעה שלו חשובה". בג"צ דחה את הבקשה

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90



פרשת המרכולים: רגע האמת בפרשה שהסעירה את הקואליציה כולה – מגיע. מחר (שלישי) יתקיים בבג"ץ הדיון המורחב בסוגיית פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת. ל"בחדרי חרדים" נודע כי שר הפנים אריה דרעי לא מתכוון להציג את עמדתו על ידי ייצוג נפרד ועצמאי, אלא היא תונח בפני בית המשפט באופן עצמאי על ידי הפרקליטות.

כאמור, מחר יתקיים הדיון החוזר והמורחב בבג"ץ בסוגיית המרכולים וחוק העזר של עיריית תל אביב. הדיון החוזר נקבע כזכור, בעקבות החלטת השופט אליקים רובינשטיין בעתירת התאחדות הסוחרים נגד הקביעה הראשונה בבג"ץ להתיר את פתיחת המרכולים בת"א בשבת.

למרות שרובינשטיין קבע כי הדיון יתקיים על מהות הסוגיה - מעמד חוק העזר, הפגיעה בבעלי העסקים ומקומה של השבת ולא יהיה רק סביב השאלה הטכנית: האם בית המשפט הוסמך להכריע בסוגייה - לפני מספר ימים הגישה המדינה באמצעות משרד המשפטים את עיקרי טיעוניה, לדבריה, אין היא מתכוונת למסור את עמדתה העקרונית בסוגייה - למרות דברי רובינשטיין וכי היא מבקשת שלא לקיים דיון על המהות ובאם בית המשפט ידרוש הרי שהיא תמסור עמדת מהות.

בעקבות העובדה שעמדה זו של המדינה ושל היועמ"ש אביחי מנדבליט סותרת את עמדת רובינשטיין, בא כוח העותרים עו"ד דוד שוב הגיש בתחילת השבוע בקשה לבג"ץ לפי פקודת בזיון בית המשפט להורות למנדלבליט ולשר הפנים דרעי להתייצב אישית לדיון הדרמטי. בג"צ דחה את הבקשה.

"אנחנו מצפים שלאור העובדה שהמדינה לא מייצגת את שר הפנים אריה דרעי, שלפחות הוא יופיע אישית בדיון החשוב והמורחב, זה ענין קריטי", אומר עו"ד שוב הערב ל"בחדרי חרדים".

כזכור, ב"בחדרי חרדים" דווח בהרחבה כי מנדלבליט לא קיבל את עמדתו של שר הפנים דרעי, אולם הוא אישר לו באופן חריג להגיש את עמדתו לבג"ץ באופן עצמאי לאחר שבג"ץ התיר את פתיחת המרכולים בת"א בשבת.

דרעי רשאי להופיע בבית המשפט או לשגר עורך דין עצמאי מטעמו, אך כאמור, ל"בחדרי חרדים" נודע כי אין הוא מתכוון לעשות זאת וכי עמדתו תוגש באופן עצמאי על ידי הפרקליטות, מה שלדברי העותרים – עלול לפגוע במהלך. מלשכתו של דרעי נמסר ל"בחדרי חרדים" כי אין חשש שהמהלך ייפגע וכי "השר שלח לדיון את היועץ המשפטי של המשרד ואת ראש המטה שלו".
מרכולים אריה דרעי אביחי מנדלבליט שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד