כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המתנדב מהזירה בגליל: "מה שקרה שם היה נס - האלמנה מיררה בבכי וסיפרה שבעלה נפטר"

יוסי רפאלי, ראשון המתנדבים שהגיע לזירת התאונה הקשה היום בגליל ל'בחדרי': "אזרח שחלף במקום ראה את התאונה, והזעיק את כוחות החירום"

זירת התאונה
זירת התאונה

 


"היה יכול להיות גרוע בהרבה, נס שזה הסתיים איך שהסתיים", כך אומר מי שהיה עד ראייה לשניות שאחרי התאונה הקשה היום (שני), בהרי הגליל - יוסי רפאלי, כונן איחוד הצלה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"מדובר במשפחה חרדית מהדרום, שמוכרת כמעורבת בפעילות חסד גדולה", הוא מספר, "בני המשפחה יצאו לטיול גי'פים בהרים, עם נהג מטעם חברת טיולים מסודרת - במהלך הנסיעה הג'יפ איבד שליטה והתהפך".

לדברי רפאלי: "בתקרית ההתהפכות נפצעו שמונה איש -נהג, אמא וששת ילדיה. הנהג, האמא וארבעה מילדיה נפצעו במצב קל עד בינוני, שניים נוספים נפצעו במצב בינוני עד קשה, אחת מהפצועות שנפצעה קשה, היא כלה שהתחתנה לפני פחות מחודש".

"חלק מהפצועים פונו במסוק, וחלק ברכבי השטח של מד"א. כשניגשתי לטפל באמא, היא סיפרה לי שהיא אלמנה ובעלה נפטר עד לא מזמן, תוך שהיא ממרת בבכי על אשר אירע".

לסיום רפאלי מספר: "הנס הגדול היה, שאזרח שחלף במקום ראה את התאונה, והזעיק את 'איחוד הצלה' הוא גם שלח איכון מיקום, מה שסייע לכוננים להגיע במהירות רבה ולהציל את הפצועים. כסוכן ביטוח וכונן 'הצלה' כאן המקום לבקש מהציבור שיסעו בזהירות רבה, בפרט בימי החופש".

התאונה אירעה בגוש חלב שבגליל העליון. מתנדבי איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים, בהם כאמור, בת 19 פצועה באורח בינוני עד קשה, בת 40 ובן 18 במצב בינוני ומספר פצועים באורח קל. שניים מהם פונו באמצעות מסוק מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה והשאר לבית החולים זיו בצפת.

גיפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד