ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מייסד "פייסבוק הסינית" הדיח את מייסד "אמזון הסינית" מתואר האיש העשיר באסיה

יו"ר טנסנט, מא האוטנג, עקף את מייסד עליבאבא, ג'ק מא, ומדורג כעת במקום ה-18 ברשימת עשירי העולם עם הון אישי המוערך ביותר מ-36 מיליארד דולר

  • ט"ז אב התשע"ז
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



בשנים האחרונות החזיקו לסירוגין שני אנשים בתואר האיש העשיר ביותר בסין ובאסיה כולה: מייסד ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא, ג'ק מא, ואיל הנדל"ן וואנג ג'יאנלין, יו"ר דליאן וונדה - חברת הנדל"ן הגדולה בסין.

אלא שהיום, תפס לראשונה את הבכורה סיני אחר - המייסד שותף ויו"ר של חברת האינטרנט טנסנט, מא האוטנג, הידוע גם בכינויו פוני מא.

יו"ר טנסנט עקף בעושרו את וואנג לקראת סוף יולי, והדיח היום מהבכורה את מייסד עליבאבא, לפי דירוג המיליארדרים של המגזין "פורבס".

זינוק של כמעט 3% שרשמה מניית טנסנט מוקדם יותר היום בבורסת הונג קונג הגדיל את הונו האישי של מא האוטנג בקרוב למיליארד דולר, ל-36.2 מיליארד דולר - יותר מהונו האישי של ג'ק מא שהוערך ב-35.6 מיליארד דולר. סכום זה הקפיץ את מא האוטנג למקום ה-18 ברשימת עשירי העולם, שני מקומות לפני ג'ק מא.

עם זאת, בהמשך היום, במסחר בניו יורק, קפץ ב-3% מחיר מניית עליבאבא - שזכתה לתואר "אמזון הסינית" - והגדיל בכך את הונו האישי של ג'ק מא ל-36.2 מיליארד דולר, וכעת הוא מחזיק יחדיו עם מא האוטנג בתואר האיש העשיר בסין.

טנסנט, שבראשה עומד מא האוטנג, מתהדרת בכמיליארד משתמשים ומפעילה את פלטפורמת ההודעות הפופולרית בסין, WeChat - שהוכתרה לא פעם בתור "פייסבוק הסינית" - ומציעה גם מגוון שירותים נוספים כמו תשלומים, גיימינג ובידור. משתמשים סיניים מבלים במצטבר מדי יום 1.7 מיליארד שעות באפליקציות של טנסנט.

הונו האישי של מא האוטנג, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בטנסנט עם 8.7% מהמניות, רשם לאחרונה קפיצה חדה הודות לזינוק של מעט 80% במחיר מניית טנסנט מאז שלהי דצמבר.

טנסנט דיווחה בחודש מאי על זינוק של 55% בהכנסותיה ברבעון הראשון של השנה, ל-49.6 מיליארד יואן, ותפרסם את התוצאות הכספיות של המחצית הראשונה של השנה בשבוע הבא.
פייסבוק הסינית אמזון הסינית מא האוטנג עליבאבא עשירי העולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד