כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

השדכנים לא הצליחו: הרבי העלה את המלגה

שנתיים חלפו מאז הוכרז בחסידות כי כל שדכן יקבל תוספת 500 דולר, על כל שידוך שיסגור לבחור\ה מבוגר\ת • אתמול כינס הרבי מבאיאן את שדכני החסידות והרים את הסכומים משמעותית • כל הפרטים

אילוסטרציה. צילום: פלאשבק צלמים
אילוסטרציה. צילום: פלאשבק צלמים



לא היו ימים טובים לשדכנים כט"ו באב: מעוכבי השידוכים בחצרות החסידים זקוקים נואשות לשידוכים ובחצרות עושים כל מאמץ אפשרי בכדי לזרז את העניינים בתמריצים מיוחדים לשדכנים.

אתמול (שני) ט"ו באב נערך במעון הנופש של האדמו"ר מבאיאן במושב תירוש כינוס חירום לשדכני החסידות החברים במסגרת ארגון 'בית נאמן' של החסידות המאגד את השדכנים שהוקם לפני שנתיים והבטיחו לכל שדכן שיביא שידוך יקבל 500 דולר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השידוכים לא זזו כל כך והשדכנים נקראו לשיחה אצל האדמו"ר ששוחח עם השדכנים.

לאחר מכן הוכרז בחסידות שכל שדכן שיסגור שידוך לבחור/ה מעל גיל 23 יקבל מבית האדמו"ר 4000דולר לבחור/ה מגיל 20 יקבלו 1000 דולר עלייה של 500 דולר מלבד דמי השדכנות של ההורים משני הצדדים.

כזכור, גם במרכז מוסדות בעלזא בהוראת האדמו"ר יוענק אלף דולר למי שיצליח להביא לגמר שידוך לבחור או נערה מגיל עשרים ומעלה בחצי שנה הקרובה. הנהלת המרכז בראשות נאמן ביתו של האדמו"ר - הרה"ח רבי אליעזר וינד והרה"ח רבי הרשל פרקש פרסמו לשדכנים הודעה המבשרת שמתוך דאגה ואחריות לכל תלמיד ותלמידה במוסדות בעלזא הן בארץ והן בחוץ לארץ נדיב החפץ בעילום שמו יוסיף את הסכום שהוקצב.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' גם בחסידות סקווירא בכדי להעניק תמריץ לשדכנים, הכריז הוועד על מבצע. מדובר במבצע של המנהלים של שיעור ד' האחראים על המסגרת לבחורים המבוגרים של הישיבה ביחד עם חברי הוועד 'קשרים'. המבצע בסקווירא עד ראש חודש חשוון - מי ש"יסגור" שידוך של בחור מהמבוגרים יקבל שלש אלפים דולרים במזומן מהישיבה ומהוועד. יחד עם התשלום מהורי הבחור החתן - 1800 דולר והתשלום מהורי הכלה 1200 דולר - יקבל השדכן 6000 דולר.

בעולם החסידות שמים דגש מיוחד על תמריצים לבחורים מעוכבים והדבר מוכיח את עצמו יותר ויותר רק בתקופה האחרונה ביוזמת ארגון 'הגפן' וביחד עם משפחת הבחור ישראל ליזורביץ מהבחורים המבוגרים שנאם בכינוס של השדכנים הוצע סכום של 40 אלף שקל למי שיביא שידוך.
שידוכים חסידות באיאן בעלזא בית נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד