כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המשטרה פשטה על משרד הסיקריקים • צפו

כוחות משטרה פשטו עם צו בית משפט על משרד 'מרכז ההצלה' בשכונת מאה שערים בירושלים, המסייעים לתלמידי ישיבה לקבל פטור מצה"ל. 6 חשודים נעצרו תוך חיכוכים עם תושבי השכונה שהגיעו לכדי אלימות קשה • תיעוד נרחב

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



כוחות משטרה גדולים הגיעו בשעה האחרונה לשכונת מאה שערים בירושלים, שם נכנסו למשרד ועד ההצלה של הקיצוניים המסייעים לבחורי ישיבות שלא להתגייס לצה"ל.


צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

מדובר על פעילות לא שגרתית של המשטרה, שמרבית פעילותה הגלויה במהלך החודשים האחרונים בתחום ההסתה נגד החיילים חרדים, הסתכמה בפעילות יזומה נגד תקיפה מילולית ופיזית של לובשי מדים בשכונת הקיצוניות בירושלים ובית שמש.

במהלך פשיטת המשטרה, עשרות תושבים מקומיים התקלו מחוץ למבנה בו שוכן משרד "מרכז ההצלה" וקראו קריאות נגד השוטרים, יידו לעברם מכל הבא ליד, בהם אבנים, חפצים, מוטות ברזל וביצים. למקום הגיעו כוחות נוספים שפיזרו את מפירי הסדר.

במסגרת הפשיטה על משרדי "מרכז ההצלה", כך נודע ל'בחדרי חרדים', הוחרמו לפחות 2 דיסקים קשיחים, 2 טאבלטים, 2 מחשבים ניידים, מחשבים נייחים, מסמכים וחוברות.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי מדובר בחקירה של משטרת ירושלים בעקבות ההסתה ואלימות נגד חיילים ומתגייסים לצה"ל. במסגרת כך בית משפט השלום בירושלים נתן צו לחיפוש במשרדי 'מרכז ההצלה' משם כאמור החרימו ציוד מחשבים ומסמכים.

שישה חשודים בהפרות הסדר ואלימות, נעצרו על ידי כוחות המשטרה שהוזעקו למקום בעקבות המהומה שנוצרה. עם יציאת השוטרים מהמבנה שברחוב חברת ש"ס וסיום ביצוע הצו, נמשך ידוי האבנים והפרות הסדר האלימות.

"משטרת ישראל רואה בחומרה כל נסיון לעשות שימוש בהפרות סדר קשות ואלימות במטרה להשפיע ולמנוע ביצוע פעילות משטרתית ומימוש החלטות בית משפט ולא תיתן לכך יד" נאמר בהודעה.

במרכז ההצלה מציינים כי ארבעה אנשים שהיו במשרד, עוכבו לחקירה על ידי השוטרים. עו"ד נדב גדליהו, שמייצג את ארגון 'מרכז ההצלה' אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מרכז ההצלה לא פועל בשום פנים ואופן בהסתה נגד חיילים. פעילות הארגון עוסקת בבחורי ישיבה שאינם רוצים להתגייס אך הסתבכו בעקבות בעיות בירוקרטיות, ואנשי הארגון מסייעים להם בצורה חוקית להמשיך ולשקוד על תלמודם". לדברי גדליהו, חקירת המשטרה לא תעלה שום דבר פלילי.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90















































מאה שערים סיקריקים משטרה מרכז ההצלה פשיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד