ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לראשונה: תביעה בעקבות הפוסט של יאיר נתניהו - "המצאות חולניות"

ארגון השמאל מכון מולד תובע 140 אלף שקל מיאיר נתניהו. הארגון פירסם בדף הפייסבוק פוסט שעסק בנתניהו ובתנאים שלהם הוא זכאי מכוח מעמדו כבנו של ראש הממשלה. תגובתו של נתניהו לא איחרה לבוא

יאיר נתניהו. צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90
יאיר נתניהו. צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90





מכון מולד הגיש תביעת דיבה בסכום של 140 אלף שקל נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בגין הפוסט בדף הפייסבוק שכתב נגדו. לטענת המכון, נתניהו ביצע עבירת לשון הרע "באופן מתועב, ציני, שפל, מרושע וחסר עכבות והכול מתוך מטרתו (המוצהרת כמעט) לנסות לבייש את התובעת, 'לשפוך את דמה', לחבל בפעילותה ולהלבין את פניה ברבים, באמצעות פרסום כזבים מכוערים, שאין בהם ולו שמץ של אמת".

מולד הוא ארגון שמאל שהוקם ב-2012 ועוסק במחקר בסוגיות חברתיות ופוליטיות בישראל. הארגון פירסם בדף הפייסבוק פוסט שעסק בנתניהו ובתנאים להם הוא זכאי מכוח מעמדו כבנו של ראש הממשלה, תחת הכותרת "5 עובדות על יאיר נתניהו, הילד של כולנו (או לפחות הילד שכולנו משלמים לו את הוצאות המחיה והאבטחה)".



בתגובה פירסם נתניהו (תחת השם yair hun) תגובה: "היי 61. אני לא אתייחס לכל השקרים וההשמצות. כמה נחמד אבל שהצד שלכם תמיד מבלבל את המוח על הסתה, דמוניזציה, רצח אופי וחציית קווים אדומים. מה עם איזה תחקיר על מקורות המימון השונים והמשונים (והזרים) של המפעילים של הדף ההזוי הזה? מה עם איזה תחקיר על ה'בן של כולנו' של רוה"מ שרון שנכנס לכלא? מה עם איזה תחקיר על ה'בן של כולנו"'של רוה"מ אולמרט, יחסיו המעניינים עם פלסטיני והמשמעויות לביטחון המדינה? או ה'בן של כולנו' של ראש הממשלה פרס שהרג חייל בפליטת כדור והנושא הוצנע? ברוח ימים אלה יש לי מסר לכל חברי הקרן להשמדת ישראל וגרורותיהם" – [נתניהו צירף לתגובה סמלילים של צואה ושל "אצבע משולשת" – נ"ט].

בהמשך כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו: "ראיתי שאיזה עמוד מטונף שממומן בכבדות על ידי ארגון מולד הרדיקלי והאנטי-ציוני הממומן על ידי הקרן להשמדת ישראל והאיחוד האירופי ליכלך עליי. לא יכולתי להתאפק והגבתי".



לפי מולד, "מדובר בהמצאות חולניות, שאינן אלא פרי דמיונו הקודח של הנתבע ואשר בינן לבין האמת אין כל קשר". עוד נטען בתביעה כי "לנוכח מעמדו הציבורי של הנתבע כבנו של ראש ממשלת ישראל, הרי שדבריו המתפרסמים ברשת חברתית פופולרית זוכים לפרסום ולתהודה רבים".

במולד טוענים כי "לא ידוע לנו על קיומו של ארגון בשם 'הקרן להשמדת ישראל'; גם אם היה קיים ארגון כזה, הרי שלתובעת אין כל קשר עם ארגון, תאגיד או מוסד מעין זה. התובעת, שבין מטרותיה המוצהרות נמצא קידום חזון עבור מדינת ישראל כדמוקרטיה פרוגרסיבית ושוויונית, בהכרח לא היתה מוכנה לקבל כל תרומה והיתה דוחה כל קשר עם גוף כלשהו שנושא שם כזה או שם דומה הקורא לחורבנה של מדינת ישראל. יצירת קישור בין התובעת לבין ארגון (בדיוני) המתקרא 'הקרן להשמדת ישראל' מהווה פגיעה קשה וחריפה בשמה הטוב של התובעת, וזאת מבלי שיש בדברים ולו שמץ של אמת".

עוד נטען במולד כי בטענה שלפיה הם ארגון אנטי-ציוני "אין שמץ של אמת, וכל תכליתה להשחיר את פניה של התובעת וליצור לה דה-לגיטימציה בקרב הציבור". לגבי הביטוי "עמוד מטונף" טוענים במולד כי הוא "מהווה ניבול פה כעור ומחוצף, וגם בו כשלעצמו יש משום לשון הרע כלפי התובעת".

מעבר לפיצויים, דורשים במולד כי נתניהו יסיר את כל הפרסומים האמורים מדף הפייסבוק שלו ויפרסם "התנצלות פומבית ומפורטת, שתוכנה יתואם מראש עם הח"מ". את התביעה הגישו עוה"ד יובל יועז ודורון ברקת. את נתניהו מייצג עו"ד יוסי כהן.

עו"ד כהן מסר: "לא קיבלתי את כתב התביעה. אגיב לאחר שאקבל ואקרא".
יאיר נתניהו מכון מולד תביעה משפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד