י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בכיר השוחטים של הרב לנדא מציג; כל החשדות על עופות ה'בראקל'

סערת ה"נזיר מבראקל" מסרבת לרדת מסדר היום; הנושא מעסיק את כלל הכשרויות בישראל וכעת גם בכיר השוחטים של הגרמי"ל לנדא נכנס לתמונה ומפרט את החשדות שצצו עת שבדק את העוף לאחר שחיטתו: "השינוי בכרבולת מאוד משונה מהעופות הרגילים" • כל הפרטים

הרב לנדא. צילום: שוקי לרר
הרב לנדא. צילום: שוקי לרר



פרסום ראשון: סערת עופות ה'בראקל' שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' ממשיכה לעורר סערה, אחד מבכירי השוחטים בכשרות הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא מזה שנים ארוכות מפרסם מכתב בו הוא אוסר את עוף הנזיר.

במכתבו שמוען לגאון רבי חיים רוטר העוסק בענייני שחיטה כותב אמש (שלישי), הרב אהרן יהודה ברקוביץ "באתי בזה בשורות אלו על נידון העופות החדשים הנקראים "הנזיר מבראקל" לאחר שהיו אצלי היום כמה רבנים לשמוע דעתי בנידון זה".

"והנה בראשית דברי אמרתי להם שכמדומה לי שמהות של צורת עופות אלו ראינו במושבים וגם לפעמים יהודים שהגיעו למשחטה בפרדס כץ הגיעו לשחוט עופות כעין אלו שגדלו אצלהם, אולם בשחיטה של חנויות העיר לא היה נמצא עוף כזה בתוך ארבעים ושלש שנים שאני נמצא בשחיטה".

הרב ברקוביץ מפרט את החשדות שהתעוררו אצלו בעוף הנזיר ואלו הם:

א. הזנב ארוך דומה לטווס.

ב. כמו כן שינויי הצבעים של הנוצות.

ג. האורך של עצם הנוצות.

ד. וגם שהשערות בצוואר לבנות, ובשאר הגוף שחור חום או אדמדם, לא זכור לי דבר כזה.

ה. כמו כן אין בו נוצות בצוואר במקום השחיטה.



תרנגולי הבראקלצילום: תרנגולי הבראקל
תרנגולי הבראקל


הרב ברקוביץ מספר כי הוא שחט את התרנגול לאחר הבדיקות כדי לוודאות אם יש בו שינויים בחלקי הפנים ולא מצאתי שום חילוק בינו לעוף רגיל מלבד שהזפק היה קטן ועצמותיו קשות.

"לאחר השחיטה התבוננתי בראשו והבאתיו לחברותא שלי ששוחט מזה ארבעים שנה והתפלא מאוד על השינויים ועל השוחטים שאישרו את העוף בשעה שהוא לא נפגש עם עוף כזה מימיו לא ברוסיה לא במונקאטש ולא בשוק הכרמל שם שימש כשוחט".

לדבריו, השוחט הדגיש בפניו כי השינוי בכרבולת מאוד משונה מהעופות הרגילים שהיא גדולה מאוד משאר העופות. גם החרטום העליון בולט יותר החוצה מהחלק התחתון וכך נראים בדרך כלל העופות הדורסים.

לסיכום כותב הרב ברקוביץ ומספר שהיה באמריקה לפני עשרים שנה וכבר אז אמר לו השוחט המפורסם הרב יצחק אריה ביקסנשפרן ז"ל שזה עוף טמא.




בראקל סערת העופות הרב לנדא השוחט הרב ברקוביץ העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד