י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שיבושים בטיסות: המטוסים קורקעו למספר שעות

הטיסות הפנים-ארציות משדה דב הופסקו הבוקר שוב בגלל שעלה חשד לזיהום במאגרי הדלק. גם בנתב"ג צפויים עיכובים עד יום רביעי הקרוב • לאחר שעות של מתח: הטיסות חודשו

שיבושים בטיסות: המטוסים קורקעו למספר שעות

הטיסות הפנים-ארציות משדה דב הופסקו הבוקר (א') שוב בגלל שעלה חשד לזיהום במאגרי הדלק. בנתב"ג עדיין צפויים שינוים ועיכובים בלוח הזמנים עקב מחסור בדלק לא מזוהם, כך לפחות עד יום רביעי.

הטיסות הפנים-ארציות ישובו לפעילות ב 11:00 בבוקר.

מעבדות של חיל האוויר האמריקאי סירבו לבצע את הבדיקה של הדלק המזוהם בגרמניה משום ש"נכסי תעופה" העלו את הבקשה כגוף אזרחי, אך משרד התחבורה מנסה לשכנע אותם בשעות אלו לבדוק את הדלק.

להערכת מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, ניתן יהיה להשלים את החלפת הדלק במכלים ולהחזיר את נתב"ג למתכונת פעילות רגילה עד יום רביעי הקרוב. המשמעות המעשית היא - עד אחר יום העצמאות צפויים עדיין עיכובים ושינויים בלוח זמני הטיסות של חברות התעופה מנתב"ג. הנוסעים מתבקשים להתעדכן אצל חברות התעופה על שעת הטיסה ועל שינויים אפשריים.

חברות תעופה זרות וישראליות צפויות לתבוע את המדינה על הנזקים הכספיים שנגרמו להן עקב הפסקת תדלוק המטוסים מחשש לזיהום – כך מדווח 'דה מרקר'. הפסקת התדלוק הביאה לעצירת ההמראות מיום חמישי בצהריים בנתב"ג. לפי הערכות בענף התעופה, הנזק שנגרם לחברות מגיע לעשרות מיליוני דולרים.

מתוך 23 הטיסות שעוכבו ביום חמישי, נותרו ביום שישי בבוקר 11 מטוסים על הקרקע. בחלק מהמקרים חברות התעופה לא יכלו להפעילם מכיוון שצוותי האוויר סיימו את מכסת התעסוקה, והיה עליהם להמתין לתום שעות המנוחה שלהם. אל על, לדוגמה, נאלצה לבטל 20 טיסות בינלאומיות ופנים-ארציות כתוצאה מהפסקת תדלוק המטוסים.

ביום שישי התקיימה הערכת מצב ברשות שדות התעופה. ברשות ממתינים לקבלת תוצאות בדיקות המעבדה של הדגימות שנשלחו ביום שישי בבוקר לגרמניה.

לאחר כשעתיים בהן הופסקו הבוקר הטיסות הפנים ארציות בשל חזז לזיהום דלק, הודיעה רשות שדות התעופה כי היא אישרה לחדשן בכל שדות התעופה. מהרשות נמסר כי האישור ניתן "לאחר שהתקבל אישור רשמי בכתב מחברת פז בדבר תקינות הדלק בשדות התעופה הפנים-ארציים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד