כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

לאחר ביטול ההופעה של שטיינמץ: רבני העיר מחזקים את רובינשטיין

נראה שהסאגה באה לסיומה; הקומזיץ שתוכנן להתקיים בביתר עם מוטי שטיינמץ - בוטל סופית • הניסיונות להוציא היתר לאחר שנאסר לקיימו בשבוע שעבר עלו בתוהו • רבני העיר מחזקים הבוקר את ראש העיר במכתב, על עמידתו לצד רבני העיר וביטול האירוע

מוטי שטיינמץ. צילום: יעקב לדרמן
מוטי שטיינמץ. צילום: יעקב לדרמן



בד"צ רבני ביתר מפרסם הבוקר (רביעי) מודעת ברכה נדירה לראש העיר מאיר רובינשטיין, שנשמע להוראת הרבנים וביטל את המופע שתוכנן בבין הזמנים.

כזכור, בסוף השבוע שעבר פרצה סערה בביתר, בעקבות כמה גורמים שבחשו בקדרה לבטל את ההופעה של אמן הרגש מוטי שטיינמץ עם תזמורתו של רובי בנט.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי ביטול המופע עומדים קבוצת אברכים מחסידות באיאן הידועים במלחמתם בחנויות הסלולר בעיר ובעוד נושאים, שהביאו את הדברים לפני הרבנים שהחליטו לבטל.

רבני העיר קראו לראש העיר וביקשו ממנו שיבטל את ההופעה למרות הוצאת אישור של משמרת הקודש והחינוך בראשות המחנך מרדכי בלוי, זאת כי מדובר בזיץ לכל דבר ולא הופעה. דבר הביטול נותר בעינו.

כידוע, אמן הרגש מוטי שטיינמץ נמנע באופן קבוע מלהופיע בהופעות בהן הקהל יושב בצורה מעורבת. בנוסף, למרות ביקוש מצד עיריות בערים חילוניות בערבות כך, בניגוד לזמרים אחרים בתעשייה. על כן לא ברור מדוע העסקנים המקומיים הכריזו מלחמת חורמה דווקא כנגד האירוע שמנוהל על פי הכללים הנוקשים של 'משמרת הקודש וחינוך'.



חברי בדץ ביתרצילום: חברי בדץ ביתר
חברי בדץ ביתר




האישור לאירוע מטעם משמרת הקודש והחינוך עליו של הרבנים סילמן וקליין



בשלב זה נכנסו לתמונה כמה עסקנים, ביניהם תושב העיר העסקן חונה דייטש, הם פנו לרבנים הגר"י ברזובסקי והגרא"ש שטיגליץ, ושניהם אמרו שצריך היתר של מי שאסר, ואם הגאון רבי משה שאול קליין יכתוב שהגר"ש וואזנר זצ"ל היה מתיר, אז הם יסכימו, ובכל אופן המילה האחרונה היא אצל הגר"צ ברוורמן שאמר שאם יושג האישור או שהאירוע יתקיים ביחד עם סיום, יוכלו לקיימו.

אך, כדור השלג כבר התגלגל, וחסידי באיאן החליטו שלא להסכים לזה, הם לדבריהם מפחדים על נפשות הבחורים שלהם. כך או כך העסקנים לא הצליחו להביא את האישור המיוחל וההופעה בוטלה.

הבוקר כותבים רבני העיר, כי ידועה דעתם של הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר זצ"ל, שלא לקיים 'ערבי שירה' והופעת זמרים שלא במסגרת אירוע תורני.

רבני העיר כותבים לראש העיר כי "הננו לחזקו על עמידתו בעוז על מה שגדרו חכמים ונשמע לדעת רבני העיר".

על המכתב חתמו חברי בית הדין בראשות רב העיר הגאון רבי דב צבי אורדנטליך, האב"ד הגאון רבי צבי ברוורמן, הגאון רבי שלמה הלוי איצקוביץ, הגאון רבי מאיר שמחה אויערבך, הגאון רבי ישראל ברזובסקי, והגאון רבי אברהם שרגא שטיגליץ ועוד.



ביתר עילית מוטי שטיינמץ רבני ביתר רובי בנט מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד