כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תקפתם את ביבי – קיבלתם את ביטן דעה

יש פה מהפכה, והיא לאו דווקא קשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו, או למפלגת הליכוד בכלל, היא קשורה למחנה הימין במדינת ישראל ולכך שהוא לא מוכן יותר להוריד את ראשו לרצפה. הוא לא מוכן להיות מושפל, אחרון בתור בכדי לקבל את שאריות זמן המסך שאתם נותנים לו, הוא מנהל את המופע והוא לא מקבל את התסריט שלכם. הוא כותב מעכשיו את התסריט // מאי גולן

חברי הכנסת ביטן ואוחנה בהפגנת הימין. צילום: פלאש 90
חברי הכנסת ביטן ואוחנה בהפגנת הימין. צילום: פלאש 90



תנסו כמוני להסתכל רגע מהצד. לנסות רק לרגע לא להיות בצד של אף אחד. אני יודעת זה קשה, לחלק מאיתנו אפילו בלתי אפשרי, אבל תאמינו לי זה שווה את המאמץ. הרפלקס הכמעט אוטומטי של מחנה הימין בישראל הוא להגן על ראש הממשלה שלו – שהרי רובו בחר בו והוא מייצג פחות או יותר את דעותיהם של הרוב הדמוקרטי שהצביע לו בבחירות האחרונות, ואלו שלפניהן, ואלו שלפניהן. כמובן, מדובר באותו רפלקס גם של מחנה השמאל במדינת ישראל, רק מהצד השני – לתקוף את ראש הממשלה וכל הגה שהוא מוציא מהפה.

עכשיו נניח, רק נניח שהתקשורת האגרסיבית במדינת ישראל הייתה מניחה ולו לרגע לעניין, ונותנת למשטרה לבצע את עבודתה נאמנה - ללא התערבות בלתי פוסקת, אז אולי רק אולי, כל מה שקורה עכשיו לא היה קורה.

כשראש ממשלה נמצא בחקירה, או מועלות נגדו איזשהן האשמות, לא מוטב היה אילו התקשורת הידועה ב"חיבתה" הרבה אליו, הייתה נותנת לאזרחי ישראל לקבל את תוצאות החקירה באשר הן? אם הוא אשם - אז תנו לעם להחליט אם הוא ראוי, ואם הוא זכאי – גם אז תנו לעם להחליט איך נכון להמשיך; אך במקום זה ישנה התעסקות אובססיבית בלתי פוסקת בנושא, שתוצאותיה הן – שעכשיו, לא משנה מה תהיינה תוצאות חקירת המשטרה, העם, אותו עם שאתם מנסים לכפות את דעתכם עליו כל הזמן – לא יאמין לא לכם, לא למשטרת ישראל ובטח שלא לפרקליטות.

אותה "מפלצת ימנית חסרת אחריות" שאתם יצרתם לה דמות מופת – זו מפלצת שאתם במו ידכם יצרתם על ידי מסע ה"פייק ניוז" שלכם. מפריע לכם שיו"ר הקואליציה דויד ביטן מכנס מפגן תמיכה בראש הממשלה? הוא הרי לא היה עומל עליו לולא סיקרתם מדי שבוע את ההפגנה מתחת ביתו של היועץ המשפטי מנדלבליט. מפריע לכם שהוא מגייס חבר ליכוד, אחר חבר ליכוד? גם זה לא היה קורה לולא הנחתם לעניינים להתנהל בצורה מסודרת ומבוקרת ולא בחשתם ובחשתם, עד שכבר לא השארתם שום מקום לדמיון אחר מלבד מה שחושב עכשיו חלק נכבד ממחנה הימין: שציד מכשפות מתנהל כנגד ממשלת ישראל הנוכחית והעומד בראשה.

מדובר במקרה הקלאסי של קריאות ה"זאב זאב..." - אחרי שנים שבהם האכלתם בכח את החברה הישראלית בדעותיכם שלכם בלבד, ללא קשר למה חושב האזרח מן השורה וללא מצג אמת של המציאות ברחוב, היום, גם אם תגידו את האמת - לא יאמינו לכם, או יותר נכון פשוט לא ירצו להאמין לכם.

יש פה מהפכה, והיא לאו דווקא קשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו, או למפלגת הליכוד בכלל, היא קשורה למחנה הימין במדינת ישראל ולכך שהוא לא מוכן יותר להוריד את ראשו לרצפה. הוא לא מוכן להיות מושפל, אחרון בתור בכדי לקבל את שאריות זמן המסך שאתם נותנים לו, הוא מנהל את המופע והוא לא מקבל את התסריט שלכם. הוא כותב מעכשיו את התסריט. הוא כותב אותו בפייסבוק, הוא כותב אותו בטוויטר, הוא כותב אותו בווטסאפ הוא כותב וכותב וכותב. ועכשיו, אוי ויי, אתם אוכלים את הכובע. מקבלים תכתיבים של: באיזה הפגנה להתייצב, ולמה יבחרו להאמין לכם - אם בכלל.

אולי תקשורת יקרה, הגיע הזמן לנסות לשנות גישה, אולי משהו בכיוון של אובייקטיביות, אולי אמת, או אולי אולי - פשוט תצאו מהבועה שהקפתם בה את עצמכם במשך שנים ותתחברו לעם שאתם חיים בו, לפני שתאבדו כל טיפת אמינות שעוד נשארה לכם.
מאי גולן דוד ביטן התקשורת בנימין נתניהו חקירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד