י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

גוגל עוקבת לכם אחרי הקול, ואפל מתקפלת

מבזק חדשות אינטרנט: גל הפריצות לאתרים ישראלים נמשך • אפל מצמצמת את את איסוף המידע אודות מכשירים • גוגל דוגמת את הקולות שלכם • מיליון גולשים מתעניינים בהשבת רכוש יהודי

גוגל עוקבת לכם אחרי הקול, ואפל מתקפלת



גם השבוע נפרצו עשרות דפי פייסבוק של חברות ישראליות, ותמונת הפרופיל שלהם הולפה לתמונתו של הטרוריסט בן לאדן, ובדף השותלו מסרים אנטי ישראלים.

הפריצה הפעם בוצעה ככל הנראה על ידי השתלטות על חשבון של עובד בחברת ריפרש המנהלת את דפי החברות בפייסבוק.

בין החברות שדפיהם נפרצו, בנק לאומי, מפעל הפייס, רכבת ישראל ועוד.

גוגל

אפל הוציאה עדכון למערכת ההפעלה ios ובין היתר צומצם איסוף המידע אודות מיקום המכשירים, ומעתה הוא לא יסונכרן עם המחשב האישי.

כמו כן ביטול המיקום האוטומטי יבטל גם את איסוף המידע אודות מיקומכם.

כזכור לפני כשבועיים חשפו צמד חוקרים כי מכשיר האייפון שומר את כל היסטוריית המיקומים של המשתמשים על גבי קובץ, ואף פיתוחו תוכנה המאפשרת להציג את המידע בקלות על גבי מפות גוגל, עתה כאמור הודיעה אפל כי היא מצמצמת את השימוש באפשרות האיכון.

גוגל שאף היא אוספת מידע דומה במכשירי האנדרואיד עדיין לא הודיעה על צעד דומה.

גוגל מקשיבה לכם, מאוד!

פטר נורוויג מנהל אגף המחקר בגוגל, הודה השבוע בבלוג האישי שלו כי גוגל מנצלת את שירות השיחות Goolge Voice על מנת לדגום את קולות המשתמשים ולשפר את אלגורתים החיפוש.

כך יכלה גוגל לפתח שירות חיפוש קולי עם מגוון עצום של מליוני קולות אנושיים, בתוך זמן קצר במיוחד.

מידע זה יכול לשמש בנוסף גם לשירות תרגום הסרטונים האוטומטי המוטמע ביוטיוב, ושדרוג פיצ'ר החיפוש הקולי.

מומחי אבטחה הביעו חשש כי דגימות הקול, המשולבות עם מאגר המידע הנוסף אותו מחזיקה גוגל אודותינו, יגדילו את החדירה לפרטיות המשתמשים, עם זאת ככל הנראה לא כל השיחות מוקלטות, אלא דגימות אקראיות המנותחות על ידי תוכנות מחשב בלבד.

במקביל חשפה גוגל ישראל בכנס השגרירים שהתקיים בתחילת השבוע את מאתר השווקים הגלובאלי, כלי חדש המאפשר למצוא שווקים פוטנצייאלים למוצרים בכל העולם.

קרוב למליון גולשים לאתר להשבת רכוש יהודי

מעל 750 אלף כניסות נרשמו לאתר של פרויקט 'הארט' וכ-50 אלף פנו לקבלת מידע נוסף.

הפרויקט הוא יוזמה משותפת של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, במאמץ נגד השעון לאיתור ניצולי שואה בעלי תביעות פוטנציאליות לרכוש ולנכסים פרטיים שלא התקבל תמורתם שום פיצוי לאחר תקופת השואה.

במסיבת עתונאים שהתקיימה בניו יורק לרגל השקת הפרויקט בצפון אפריקה, בירך ראש הממשלה נתניהו את הפרויקט בסרט וידאו שהועבר למשתתפים, ובו אמר כי זוהי יוזמה מבורכת וחשובה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד