י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"הגוף שלי עדיין רועד" • נס בצפון: מטען החבלה אותר והילדים ניצלו • צפו

מאות מטרים מקו החוף צפונית לחוף הבתולה בקרית ים, אותר מטען חבלה מוסתר בתוך צידנית • מנהל בית הספר הימי שהוציא במהירות את הילדים ששהו בחוף: "המצילים הצילו חיים בוודאות" • המציל: "הגוף שלי עדיין רועד" • צפו

צילום אילוסטרציה: דוד זר
צילום אילוסטרציה: דוד זר



נס בצפון: מטען צינור אותר מאות מטרים מחוף הים - הילדים ששהו בחוף ניצלו בס"ד בזכות תושיית המצילים.

מאות מטרים מקו החוף צפונית לחוף הבתולה בקרית ים, אותר מטען חבלה מוסתר בתוך צידנית. המטען נוטרל על ידי חבלני משטרה שבודקים האם ישנם מטענים נוספים.

מי שגילה את המטען ואולי מנע אסון, הוא אליעד בר. "באתי להיכנס לחסקה שלי וראיתי שקית כחולה ועוד צידנית צפים במים. השקית הייתה מלאה בבקבוקי מים, ואז ניגשתי לצידנית שהייתה כ-300 מטר מהחוף ופתחתי אותה. בתוכה ראיתי טלפון ישן כזה של פעם מחובר למטען, פשוט מטען צינור".

"אני לא יודע איזה חומר נפץ היה, אני לא רוצה סתם להגיד. זרקתי את המטען למים, וראיתי קבוצה של קייטנה ששוחה. רצתי אליהם, הוצאתי אותם מהמים והלכנו אני ומנהל התחנה וגידרנו את המקום.


המציל אליעד בר: "נבהלתי מאוד. הגוף שלי עדיין רועד. יש עוד סריקות במים". צילום: היחידה לתקשוב והסברה בעיריית קריית ים

מנהל בית הספר הימי שהיה בים יחד עם ילדי הקייטנה והוציא אותם החוצה הוסיף כי תוך כדי תנועה בים, "לפתע הגיע המציל, ואמר לנו שיש חפץ חשוד. בהתחלה חשבנו שזה תרגיל אבל כשהבנו שלא, הוצאנו את הילדים, וריכזנו אותם בחוף. בדיעבד התברר שזה מטען שצף בתוך המים בקופסה וכנראה היה אמור להתפוצץ על מי שייפתח אותה. ראינו את הקופסה והתעלמנו ממנה. אני רוצה לשבח את עבודת המצילים, הם עשו עבודה לתפארת והצילו חיים בוודאות. כל הכבוד".

במשטרה בודקים כעת האם יש מטענים נוספים לאורך רצועת החוף המשותפת לחיפה וקריית ים. בין השאר נבדקת האפשרות שהמדובר במטען שהגיע מכיוון לבנון.
מטען חבלה חוף הבתולה צפון קרית ים חומר נפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד