כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טראמפ ממשיך לאיים: "אש, זעם וכוח אדיר"

הנשיא טראמפ ממשיך לאיים על צפון קוריאה: "הפרובוקציות הגרעיניות של קוריאה הצפונית יטופלו באש ובזעם וכוח אדיר שכמוהו מעולם לא נראה" • יועץ הבית הלבן: "אנחנו מעצמת על. המסר הזה ברור מאוד: אל תבדקו את הבית הלבן הזה"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



הנשיא טראמפ ממשיך לאיים על צפון קוריאה: "הפרובוקציות הגרעיניות של קוריאה הצפונית יטופלו באש ובזעם וכוח אדיר שכמוהו מעולם לא נראה".

דבריו של טראמפ על החוסן הגרעיני של ארה"ב באים בעיצומה של התקפה מילולית של הנשיא האמריקני על המנהיג הבלתי יציב של צפון קוריאה, קים ג'ונג-און. טראמפ השתמש בשפה קשה, ובסגנון בלתי מוכר עבור נשיא אמריקני כשהזהיר אתמול (שלישי) אחר הצהריים, כי הפרובוקציות הגרעיניות של קוריאה הצפונית "יטופלו באש ובזעם וכוח אדיר שכמוהו מעולם לא נראה".

הוושינגטון פוסט מדווח כי טראמפ המשיך באותה נימה של איומים גם היום (רביעי) בבוקר מבדמינסטר, ניו יורק, שם הוא נמצא בחופשת עבודה באתר הנופש הפרטי שלו.

טראמפ צייץ בטוויטר כי הממשל שלו פועל "לשפץ ולחדש את הנשק הגרעיני שלנו".

"עכשיו זה הרבה יותר חזק ואדיר יותר מאי פעם", כתב טראמפ. "אני מקווה שלא נצטרך להשתמש בכוח הזה, אבל לעולם לא יהיה שום זמן שאנחנו לא ניהיה האומה החזקה ביותר בעולם".

היום אמר יועץ הבית הלבן, סבסטיאן גורקה, כי המצב עם צפון קוריאה "מקביל למשבר הטילים שהיה עם קובה". גורקה, סגן עוזר הנשיא שעובד בצוות הביטחון הלאומי, הזהיר: "אל תבדקו את הבית הלבן".

גורקה הוסיף, "אל תבדקו את אמריקה, ואל תבדקו את דונלד טראמפ", את הדברים הוא אמר בתוכנית הבוקר הידידותית של טראמפ בערוץ פוקס, שהנשיא צופה בה לעתים קרובות.

"אנחנו לא רק מעצמת-על. אף אחד בעולם, ובמיוחד לא צפון קוריאה, מתקרבת לאתגר את היכולות הצבאיות שלנו, בין אם הן קונבנציונליות, בין שהן גרעיניות ובין אם הן כוחות מיוחדים. אז המסר הזה ברור מאוד: אל תבדקו את הבית הלבן הזה" אמר גורקה.
דונאלד טראמפ ארצות הברית צפון קוריאה קים גונג און איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד