ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בשורת הדיור באשדוד בסכנה: בית המשפט מתערב וזימן את לסרי לדיון

אחרי הבשורה הגדולה, עולה חשש מתקיעת פתרון למצוקת הדיור באשדוד. ראש העיר לסרי נדרש להתייצב מחר בבית המשפט לדיון על הסכם הגג בעיר • בפעילות ליצמן ודרעי כ-25 אחוזים מההסכם המדובר, כעשרת אלפים יח"ד מיועדות לחרדים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הסכם הגג של אשדוד מגיע לערכאות: ההסכם, שטיוטת פרטיו פורסמה לראשונה ב-TheMarker, ושמכתיב לעיר תוספת בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור בתוך זמן קצר, מתגלגל לבית המשפט עוד בטרם נחתם.

עתירה שהגישו מאות תושבי אשדוד, ובהם שלושה חברי מועצת העיר מהאופוזיציה, נגד הסכם הגג וההליכים שבהם אושר במועצת העיר, הוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין אסף פריאל ממשרד תדמור לוי ושהם קרן בדרישה לבטל את ההסכם. בד בבד הוגשה בקשה לבית המשפט להוציא צו ביניים שימנע מהעירייה לחתום על ההסכם על לבירור העתירה נגדו.

הבקשה הגיעה אתמול בשעות אחר הצהריים לידי שופט תורן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, והיא נדחתה מיד משום שטקס החתימה הרשמי על ההסכם היה אמור להתקיים היום.

לבסוף החתימה על ההסכם נדחתה ליום ראשון, ולכן בקשת העותרים נידונה מחדש בבית המשפט. השופטת קבעה דיון דחוף בנושא, תוך שהיא פונה אל העירייה בדרישה כי תשיב לבית המשפט בכתב עד מחר (ה') בבוקר. כמו כן ביקש בית המשפט כי משרד האוצר, משרד השיכון והעירייה ישלחו את נציגיהם לדיון מחר בשעה 14:00, כדי להציג את עמדתם נגד העותרים.



עצרת חרדית באשדוד. צילום: יהושע פרוכטרצילום: עצרת חרדית באשדוד. צילום: יהושע פרוכטר
עצרת חרדית באשדוד. צילום: יהושע פרוכטר


מועצת עיריית אשדוד אישרה את הסכם הגג בשבוע שעבר, בישיבה שלא מן המניין. לדברי חלק מחברי המועצה, הם כונסו מבלי שניתן להם מספיק זמן לעבור על פרטי ההסכם. הסכם הגג של אשדוד, כמו הסכמי גג עם ערים אחרות, מבטיח לעירייה תקציבים בעשרות מיליוני שקלים מהמדינה. הסכמי הגג מעבירים לעיריות מימון לפי כמות דירות שהעירייה מתחייבת להתיר את בנייתן. המימון מיועד לפיתוח תשתיות שנוגעות באופן ישיר לבינוי המגורים, וכן לצרכים נוספים של העיר. התקציבים מותנים בכך שהעירייה מצליחה לעמוד בשיווק מינימום של יחידות דיור בכל שנה, ובתוך תקופה של מספר שנים המוגדרת מראש.

בהסכם הגג עם אשדוד מוסכם כי העיר תבנה בתוך 7 השנים הקרובות לא פחות מ-3,000 יחידות דיור בכל שנה, ובסך הכל מאפשר לה ההסכם להגדיל את מלאי הדיור בתחומה ביותר מ-40 אלף יחידות דיור, באותם תנאי מימון מהממשלה.

טקס החתימה על ההסכם היה אמור להתקיים היום באשדוד, בנוכחות שרי האוצר והשיכון וראש הממשלה, אך ממודעות שפורסמו בעיר התברר כי הטקס נדחה ליום ראשון. העירייה טוענת, במכתב שהפנתה לבא כוחם של העותרים נגדה, כי אין צורך באישור מועצת העירייה להסכם וכי הוא יכול לעמוד בתוקפו גם בלי אישורה.

"עוד ועוד הליכים בתחום שוק הדיור מתגלים כצעדים שנעשים בחופזה ובלי מחשבה תחילה", אומרת הלן גלבר, חברת מועצת העיר האשדוד שהצביעה נגד הסכם הגג. "אני בטוחה בכוונתם הטובה של מקדמי המדיניות לתוספת יחידות דיור, ואין לי ספק בתועלת שיכולה להגיע מהתחדשות עירונית ותוכניות בנייה שכוללות מגורים. עם זאת אני סבורה שבדיוק כפי שהחזירו את חוק דירה שלישית לעיון מחדש בוועדת הכספים אחרי שהתברר כי נעשה בהליך לא מסודר מרוב רצון לזרזו, כך צריך לעשות להסכם הגג שהמדינה חפצה לעשות עם אשדוד. מדובר בהליך שיסודו חיובי, אך נעשה בלא שיקול דעת ולכן עלול להשיג מטרות הפוכות מאלו שיוזמיו מתכוונים להשיג".
הסכם גג אשדוד ליצמן ודרעי בשורת דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד