כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הבשורה הכי גדולה לעיר החרדית: הכביש נפתח

לאחר 4 שנים ו-800 מיליון שקל – נחנך כביש 38 המשודרג. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס החנוכה: "יש פריפריה גם במרכז. נאכלס את בית שמש ברבע מיליון תושבים"

גוזרים את הסרט, היום. צילום: יח"צ
גוזרים את הסרט, היום. צילום: יח"צ



לאחר ארבע שנות עבודה, בהשקעה של 800 מיליון שקל – נחנך היום כביש 38 המשודרג בין שער הגיא לבית שמש. הכביש יציע החל ממחר נסיעה לאורך 10 קילומטרים בדרך דו מסלולית ודו נתיבית, שלאורכה הוקמו 10 גשרים, שלושה מחלפים חדשים (שמשון, הר טוב ומסילות ציון) וכן נסלל שביל לרוכבי אופניים.

טקס חנוכת הכביש נערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כ"ץ, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל החברה הממשלתית, נסים פרץ וראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול.

"בית שמש שהחלה כעיר מעברות מונה כיום כבר 100 אלף איש ומה שעשינו היום עם כביש 38 יהפוך אותה לעיר של רבע מיליון תושבים", אמר נתניהו בטקס. "ב-2009 אמרתי שאני רוצה לחבר את מדינת ישראל, לבטל את הפריפריה, ולא רק בגליל ובנגב. גם פה, פריפריה בתוך המרכז, יש לנו יישובים שקשה להגיע אליהם ולא ייאמן שבית שמש כל כך קרובה – ועדיין קשה לה להתחבר לירושלים, קשה לה להתחבר לתל אביב, משום שאין תשתיות יסוד".

על רקע המתיחות הפוליטית בין נתניהו לבין כ"ץ, עזב ראש הממשלה את הטקס מייד לאחר סיום דבריו – ולא המתין לסיום דברי הברכה של שר התחבורה.

כ"ץ ציין כי הכביש החדש צפוי לקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה בין בית שמש לירושלים ולתל אביב ולשפר באופן ניכר את רמת הבטיחות בכביש, שהוגדר במשך שנים "כביש אדום". לדבריו, נתיבי ישראל תמשיך כעת את סלילתו של הכביש עד לרמת בית שמש, במטרה לתת מענה לאלפי יחידות הדיור שייבנו בעיר. מדובר בסלילת 5.5 ק"מ שמותנים עדיין בהשלמת חפירות הצלה
כביש 38 הדרך לבית שמש בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד