כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המכתב שנחשף: במרכז בגין מחפשים תשובה

עם חשיפת מכתבו של מרן הגרא"מ ש"ך זצוק"ל לראש הממשלה מנחם בגין, מחפשים עתה במרכז המורשת לזכרו, את התכתובת המלאה ביניהם: "בנו היה תומך של בגין"

הרב ש"ך זצוק"ל
הרב ש"ך זצוק"ל



מחפשים את התשובה: עם חשיפת מכתבו של מרן הגרא"מ ש"ך זצוק"ל לראש הממשלה מנחם בגין, מחפשים עתה במרכז המורשת לזכרו, את התכתובת המלאה ביניהם.

הרצל מקוב מנהל מרכז מורשת בגין אמר היום (רביעי) לגלסנר ב'קול ברמה': המכתב של מרן הגרא"מ שך לא היה מוכר לנו לפני שגפני פרסמו, אנחנו מחפשים עכשיו את מכתב התשובה של בגין".

עוד הוסיף כי, "בנו אפרים שך היה מתומכיו המובהקים של בגין".


במכתב שנמצא בידו של ח"כ משה גפני ושמוען לראש הממשלה מנחם בגין, כותב הרב ש"ך, כי לא דרכם של האומות היא דרכנו, "ומה שטוב אצלם לא טוב אצלנו, והם ניזונים וקיימים רק בזכות ברכת יצחק אבינו 'ועל חרבך תחיה' וזאת לא דרכנו. ומזה יש להבין, שגם מה שחז"ל אסרו עלינו שלא למרוד באומות העולם ושלא לעלות בחומה, זה אך ורק שדרשו טובתו של עמנו, כי הם ברוח קודשם ידעו ששנאת האומות לעם ישראל היא שנאת עולם וקבועה היא בלבם, ואין להתגרות בהם אף בזמן שהצדק איתנו, כי זה יוסיף שנאה על שנאה, ואל יחשוב שהשואה שעברה עלינו היתה אך ורק בגלל שלא היתה לנו מדינה, לא כן הדבר, אין במדינה בטיחות לקיומנו, ואף אם יהיה לנו כאן חמישה מליון ויותר, ח״ו כשיהיה מלחמה בין המעצמות הגדולות איזה ערך יהיה לכל זה.

"לכן אני חושב שמן הראוי להיזהר מלדבר גבוהה גבוהה, ולדעתי כדאי שלא לעמוד על עניין ההתנחלויות, וברצוני שכבודו ידע, שוויתור שייעשה רק למען השלום, איננו ויתור, וכאשר ה' ירחם עלינו ויגיע זמן הפקודה הכל יוחזר לנו. ואינני מהסס לקבוע שלפי ההלכה אין כל מניעה לוותר על חלק מארץ ישראל למען השלום, ולפי ההיסטוריה סבלנו יותר במדינות אירופה מאשר במדינות הערביות".

הוא מוסיף "כי ברור שקשה לוותר בניגוד לרגש, ובמיוחד כאשר רגש זה לכאורה הוא רגש דתי, אבל חובתו של איש אחראי אשר מכריע בעניין פיקוח נפש, להתרומם מעל לרגשות ולכלכל את מעשיו רק לפי השכל הישר וזה השכל המבוסס על דעת תורה".





בגין הגראמ שך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד