ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר 54 שנים: החזנים הרעימו באולמות האבירים בעכו • תיעוד

54 שנים חלפו מאז התקיים לו הקונצרט האחרון באולמות האבירים בעכו, אי שם בשנת תשכ"ג • השבוע התחדשה המסורת: קונצרט היסטורי של מכון תל אביב לחזנות התקיים בחלל המרהיב, והקהל ליקק את האצבעות • וידאו וגלריה

לאחר 54 שנים: החזנים הרעימו באולמות האבירים בעכו • תיעוד



יש בינותינו לא מעט כאלה הזוכרים את הזמריה בשנת תשכ"ג בה היה האירוע המרכזי קונצרט חזנות.

בקונצרטים המדוברים, בבנייני האומה, בירושלים ובהיכל התרבות בת"א, הופיעו החזנים האורחים: משה קוסביצקי, יעקב ברקין ומשה גנטשוף. כמו כן כיבדו בנוכחותם נשיא המדינה זלמן שזר וראשי עם. מאז לא זכור קונצרט חזנות במסגרת הזאת של הזמריה.

השבוע, בליל ט"ו באב במסגרת הזמריה במתחם המופעים של חצר המצודה באולמות האבירים בעכו, נתחדשה המסורת הזו לאחר חמישים וארבע שנים.

מקהלת מכון תל אביב לחזנות בניצוחו של החזן העולמי נפתלי הרשטיק, ריתקה את הקהל הגדול שהתקבץ ובא מקצוות ארץ ומארבע כנפות תבל, במגוון פרקי חזנות וליטורגיקה מלבנדובסקי ובירנבאום ועד יוסל'ה רוזנבלט גנטשוף והרשטיק, והכל בעיבודיו של ריימונד גולדשטיין אשר ליווה בפסנתר.


החזן ישראל רוטנברג מבצע את היצירה 'רצה במנוחתנו'.

הסולנים היו החזנים: נתנאל אילוביצקי, יצחק זלמן, עמיחי גוטרמן, שלום סלומון וישראל רוטנברג, אשר הפליאו לעשות וכן הזמרים יואב וייס ואנטולי ליין.

הקהל המגוון הגיב בתשואות רמות ובקשות הדרן, כשהחלק הראשון של הערב הוקדש לשירת הפיוטים וכך נוצר מיזוג גלויות של מוזיקת הקודש מהאוצר העשיר של עדות ישראל.

צפו בגלריה.

,























קונצרט חזנות מכון תל אביב לחזנות נפתלי הרשטיק אולמות האבירים עכו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד