י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

התלהבות בקרב האלפים המשתתפים בפרוייקט הענק "בשבילי ירושלים"

האטרקציה הייחודית לבין הזמנים "בשבילי ירושלים", שהותאמה במיוחד עבור הציבור החרדי על ידי עיריית ירושלים הודות לפעילותם של חברי סיעת "יהדות התורה", מעוררת הדים רבים * יו"ר הסיעה, הרב אליעזר ראוכברגר, שיזם את הפרויקט: "מדובר בפרויקט שעמלו עליו חודשים רבים ואשר זוכה להצלחה מעל ומעבר לכל הציפיות" * אלפי כרטיסים נמכרו בתוך פחות מ-48 שעות * כתב 'בחדרי חרדים' השתתף בסיור, נשם היסטוריה (ואוויר הרים צלול) וכאן כדי לספר

התלהבות בקרב האלפים המשתתפים בפרוייקט הענק "בשבילי ירושלים"
ירושלים





האוויר הירושלמי הקריר המנשב חרף מזג האוויר הקייצי, אל מול חומות העיר העתיקה היפות והמרטיטות כל לב יהודי, הצליח להרעיד ולפרוט על מיתרי הלב. היה זה בעת סיור ממושך בו השתתפנו ואשר מיועד לציבור החרדי, בנגישות מרבית. במהלך הסיור ביקרנו בעיר דוד, הטיילת על חומות העיר העתיקה, מנהרות הכותל, הרובע היהודי, ובעצם בכל שכיות החמדה שבאגן העיר העתיקה, ובסיום כמובן תפילה בכותל המערבי. תפילה לאחר סיור שבו חשים ורואים את ההיסטוריה, היא תפילה אחרת, והתקווה להתגשמות התפילות הנישאות מידי יום לבניין בית המקדש, מקבלת משמעות מוחשית.

אני מביט סבבי ורואה משפחות מכל העדות והגוונים בציבור החרדי. אנו נושמים את אוויר ההרים הצלול וחשים את משק כנפי ההיסטוריה.

האטרקציה הייחודית המיועדת לציבור החרדי "בשבילי ירושלים", כוללת סיורים וטיולים סביב העיר העתיקה במחיר סמלי של 10 שקל למשתתף, והכל בנגישות גבוהה. הסיור יוצא בכל יום במשך שבועיים ימים של ,בין הזמנים", מכל השכונות החרדיות, והבשורה התפשטה במהירות עד כדי כך שאלפי הכרטיסים נמכרו בתוך פחות מ-48 שעות מרגע הפרסום על קיומה של התוכנית המדהימה, והירושלמים פשוט התנפלו על הסיורים המחכימים והמרתקים.



לתוכנית האטרקטיבית שותפים רבים, ובראשם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ הרב משה גפני, שדאג למימון הפרויקט, וכמובן ראש עירית ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל העיריה מר אמנון מרחב, הרשות לפיתוח ירושלים בראשות המנכ"ל מר אייל חיימובסקי, ומינהל קהילתי "נוה יעקב" שנבחר לנהל את הפרויקט הנפלא והמקיף אותו יזמו חברי סיעת "יהדות התורה" בעירייה.

הסיורים האטרקטיביים שמתקיימים בכל יום, החל משעות הצהרים ועד שעות הלילה, משלבים הנאה מקסימלית, פעילות מגוונת ועשירה בתוכן שנבדקה והותאמה במיוחד לציבור החרדי, לימוד והיכרות בלתי אמצעית עם העבר המפואר של עיר הקודש והגברת הציפיה לבניין ירושלים והמקדש. הפעילות כאמור מנוהלת ע"י המינהל הקהילתי ב"נווה יעקב" בראשות היו"ר הרב אלי יעקובי והמנהלת הגב' גורדון, אשר עשו ועושים לילות כימים למען הצלחת הפרויקט, תוך חשיבה ותכנון מדויק וקפדני על כל פרט ופרט להנאה מקסימלית על טהרת הקודש.



גב' גורדון מנהלת המנהל הקהילתי "נווה יעקב": "החשיבה הייתה על אתרים יהודיים חווייתיים ובעלי ערך היסטורי ופעילות מותאמת לכל המשפחה, ילדים ומבוגרים כאחד. בכל אתר שילבנו הפתעות מיוחדות לאורך המסלול כבונוס מיוחד למשתתפי הסיורים, עמלנו להוזיל עלויות למינימום ולהשיג סבסוד ותקצוב גם לאטרקציות יקרות וחדשניות. וכך לראשונה, ניתן ליהנות מיום מלא הנאה למשפחה בתשלום סמלי הכולל נסיעות, כניסות ושי לכל משתתף".

יו"ר מינהל קהילתי "נוה יעקב", הרב אלי יעקובי, ציין כי "הפרויקט יוצא לאור אודות לעבודה מאומצת של חברי "דגל התורה" בעירית ירושלים, אשר עשו מעל ומעבר כדי למקסם את התקציב שהושג למטרה זו על ידי הרב גפני, כל זאת למען הציבור החרדי בעיר, בנגישות לכל אחת מהשכונות כדי שכל משפחה תוכל להשתתף בסיורים, ליהנות, להחכים, להתרגש ולהתחבר מחדש לירושלים של מעלה".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, הרב אליעזר ראוכברגר, הוגה רעיון הפרויקט, מדגיש כי "מדובר באטרקציה מיוחדת במינה לציבור החרדי בירושלים לימי "בין הזמנים". התוצאה שרואים בשטח היא פרי חשיבה תכנונית ועבודה רבה שהושקעו במיזם הזה לטובת כולם. ברצוני להודות לכל מי שנטל בכך חלק. ראשית ליו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני שדאג לתקצוב של האטרקציות המיוחדות הללו, לראש העיר מר ניר ברקת, מנכ"ל העיריה מר אמנון מרחב, גב' אריאלה רג'ואן מנהלת מינהל חברה ופנאי, ומנהל אגף חברה מר רני רוזנהיים, שפעלו וסייעו באופן יוצא מגדר הרגיל. כמובן גם למר אייל חיימובסקי מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים ומר ענר עוזרי האחראי על אגן העיר העתיקה ברשות, למינהל קהילתי נוה יעקב, ולחברי לסיעת "יהדות התורה" בעירייה.

מה בעצם מיוחד כ"כ בפעילות הזו? שאלנו את הרב ראוכברגר, והוא הפנה אותנו למסיירים שיענו במקומו. "מדובר במשהו שמשלב הנאה, אטרקציה ומסורת", אומרים בהתלהבות משתתפים באחד הסיורים. "התוודענו לאוצר ההיסטורי המפואר מקרוב, והכל בצורה מאד חווייתית, וכמובן באווירה יהודית תורנית ללא שום פקפוק. הכל מאורגן בצורה מדהימה, ואין לנו מילים כדי להודות לכל מי שארגן את הפרויקט המיוחד הזה. כל הכבוד להם. רואים שהם השקיעו מחשבה רבה למען הציבור".

מ"מ ראש העיר הרב יצחק פינדרוס, מוסיף ואומר כי "התגובות הרבות שאנחנו מקבלים ממי שהשתתף בסיורים שכבר התקיימו, מוכיחות כי הפעילות באמת עשתה את שלה. גם תושבים ירושלמים ותיקים רבים לא היו לפני כן בחלק מהמקומות שבהם התקיים הסיור". הרב ראוכברגר מבקש לציין נקודה נוספת ואומר: "פעלנו רבות שלמרות שהסיור הוא מקצועי ומרתק, שיהיה נגיש לכל אחד, היישר משכונת מגוריו, והמחיר הוא סמלי לחלוטין. 10 שקלים בלבד למשתתף. זה מחיר השווה לכל נפש, על מנת לאפשר לכל אחד לקבל את ההזדמנות בצורה שיוויונית".

חבר מועצת העיר, הרב ישראל קלרמן, חותם את הסיור בהבטחה כי "לאור שביעות הרצון האדירה של האלפים שהצליחו לרכוש כרטיסים בזמן ולהשתתף בסיורים, ובשל העובדה שיש ביקוש עצום נוסף שלצערנו אין באפשרותנו כעת לספק, בעתיד נעשה כל מאמץ להרחיב ולהגדיל את הפרויקט המיוחד הזה".

אין ספק, הרושם מהסיור הממושך והמיוחד הוא בלתי רגיל. חשים היטב שעיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, מינהל קהילתי נוה יעקב וכל הגורמים השותפים ליוזמה הברוכה של אטרקציות בין הזמנים "בשבילי ירושלים", השקיעו מאמצים מרובים כדי להביא לציבור את המוצר המושלם והטוב ביותר, ואתם יודעים מה, הם גם הצליחו בכך.



























ירושלים בשבילי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד