י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זעם: העליון הקל בעונשו של 'הילד המחבל'

לאחר שנגזרו על הילד המחבל אחמד מנסרה 12 שנות מאסר, הוא ערער לעליון והבוקר החליט השופט דוד מינץ להקל בעונשו • הנדקר כועס: "שופטי בית המשפט נתנו רוח גבית לטרור. מתחילת הפרשה גילתה הפרקליטות אוזלת יד מדהימה כאשר לא ביקשה למצות עם המחבלים את העונש המקסימלי"

המחבל. צילום: פלאש 90
המחבל. צילום: פלאש 90



בית המשפט העליון התערב הבוקר (חמישי), בעונשו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב והעמידו על תשע וחצי שנות מאסר במקום 12.

יוסף חיים טויטו שנדקר בפיגוע בפסגת זאב הגיב לפסק הדין כי: "שופטי בית המשפט נתנו רוח גבית לטרור. מתחילת הפרשה גילתה הפרקליטות אוזלת יד מדהימה כאשר לא ביקשה למצות עם המחבלים את העונש המקסימלי, אך יחד עם זאת הופתעתי לגלות ששופטי בית המשפט העליון החליטו להקל אף בעונש הקל הזה "

טויטו אומר כי: "יש להצטער שהשופט דוד מינץ שכתב פסק הדין בחר להקל בעונש כי שהות בבית כלא, עשויה להיות לה השלכות בלתי רצויות כלפיו - אני שואל מה עם ההשלכות הלא רצויות כלפיי ? מה עם הטראומה שעברתי ? עם הנזק שנגרם לי לכל החיים ??? ישראל הפכה להיות גן עדן למחבלים ושופטי בית המשפט לצערי לא מבינים שהקלה בעונש של מחבלים, זה פסק דין שנותן רוח גבית לטרור".

לפני כחודש בתאריך 6.7, דן ביהמ"ש בערעורו של המחבל אחמד מנסרה, בן ה-14, שדקר יחד עם חברו, יהודים בשכונת פסגת זאב והורשע בבית המשפט המחוזי בשתי ניסיונות לרצח.

באמצעות עורכת דינו לאה צמל, טען המחבל בין היתר, כי אין להרשיעו בשתי עבירות של ניסיון לרצח וכי היה להרשיעו בעבירה חמורה פחות, כמו כן נטען כי לא היה ראוי לגזור עליו עונש של 12 שנות מאסר ופיצוי לנדקרים, היות ובין היתר יש לשקם נאשמים כאלה "בדרכי שלום".

עורך דינו של אחד הנדקרים בתיק, איתמר בן גביר אמר לפני כחודש ל'בחדרי חרדים', כי מרשו כועס על הפרקליטות שהסתפקה בעונש של 12 שנות מאסר במקום לדרוש עשרות שנות מאסר כפי שהחוק מאפשר.

לדברי עו"ד בן גביר: "עצם ההתנהלות של הפרקליטות מאפשרת ללאה צמל להגיע עם טיעונים הזויים לבית המשפט שהרי אין לה מה להפסיד, היא יודעת היטב כי העונש לא יוחמר היות והפרקליטות לא ביקשה. המדובר בהפקרות. מחבל בן 14 יחד עם חברו רצים ומבקשים לרצוח יהודים, ובפרקליטות מתייחסים לתיק כאילו מדובר בגניבה ממכולת. עם דרישות כה מקלות מה הפלא שעוד ועוד מחבלים קטינים מצטרפים לטרור, ומבקשים לרצוח יהודים", מסכם בן גביר את טיעוניו.

כאמור, הבוקר קיבל ביהמ"ש העליון את ערעורו בצורה חלקית והפחית שנתיים וחצי שנות מאסר מעונשו.

אחמד מנסרה הילד המחבל פיגוע דקירה פסגת זאב ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד