ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

מתנגדים למינוי רב נוסף לרחובות: "תוצאה של דיל פוליטי"

חילונים וארגונים נאבקים נגד מינוי רב עיר נוסף לרחובות - מהלך עליו החליט שר הפנים וראש העיר, אך תקוע במשרד המשפטים. הם טוענים כי נרקם 'דיל' כדי שבעתיד ימונה "בן הרב קוק" לרב העיר האשכנזי

שער עיתון מקומי ברחובות נגד מינוי רב נוסף
שער עיתון מקומי ברחובות נגד מינוי רב נוסף



בחורף האחרון הושג סיכום בעיר רחובות בין השר דרעי לראש העיר ומקורבו לשעבר רחמים מלול: לרבנות העיר ימונה רב נוסף, ספרדי. המועמד המדובר הוא הרב גדעון בן משה.

כצפוי, כפי שמתרחש בכל עניין הקשור לרבנות בתקופה האחרונה, קמים ארגונים, חלקם ממומנים על ידי רפורמים כדי להיאבק בהרחבת גבולות הקדושה ומינוי רבנים. כך גם ברחובות, ההחלטה גורמת לביקורת קשה בעיר, ולטענה כי מדובר ב'דיל' שנסגר כחלק מסיכומים להעברת תפקיד הרב האשכנזי בעתיד, לאחיין הגאון הרב שמחה הכהן קוק, המכהן לבדו כיום כרב העיר.

ברדיו 103 קיימו דיון בעניין. גבי גזית שוחח עם איטל בציר אלשיך, ממובילי המחאה נגד מינוי רב ספרדי נוסף ברחובות, ותני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת 'נאמני תורה ועבודה', במטרה להבין את הסיפור ואת סיבת התנגדותם.



איטל אלשיך, ממובילי המחאה כנגד מינוי רב נוסף לעיר רחובות הסבירה את עמדתה: "הבעיה הזו היא לא רק ברחובות אלא בכל הארץ. מאד כעסנו כשהוחלט למנות רב נוסף לעיר. יש לנו הרבה מאד רעיונות מה אפשר לעשות עם עוד חצי מיליון שקלים בשנה. מדוע היום במאה ה-21 צריך לפצל בין אשכנזים וספרדים? בצבא לכולנו יש בית כנסת עם נוסח אחד. בצבא לא מחלקים לפלוגות של ספרדים ואשכנזים - כולם חיים יחד. על המאבק הזה נלחמים גם אנשים מהציבור הדתי מתוך אמונה כי אין צורך ליצור פילוג".

גבי גזית הוסיף לדבריה: "על פי החוק רק עיר שיש בה יותר מחמישים אלף איש רשאית להציב שני רבנים אך לערים רבות בארץ יש שני רבנים למרות שאינן עומדות בפני החוק כגון: גבעת שמואל, אבן יהודה, חצור הגלילית, מעלה אדומים ועוד". איטל הצטרפה לדבריו ואמרה: "בירושלים 11 שנים לא היה רב. שבעים שנה הסתדרנו ללא רב נוסף ברחובות, אפשר להסתדר עוד 70 שנה בלי רב".

לשיחה הצטרף תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' שהתייחס לדברים וטען: "לרבנים יש סמכויות שמשפיעות על כלל הציבור. רבנים רושמים נישואין, קבורה, כשרות ועוד יש הרבה מאד אזרחים שלא יודעים כי הצבת רב נוסף תפגע בהם.

"במקומות בהם יש שני רבנים כבר הוכח כי הם רבים ביניהם על החלוקה בתפקידים ולבסוף זה פוגע בציבור. זה לא פוגע רק בציבור החילוני שלא רוצה שירותי דת אלא גם בציבור החרדי. ברחובות יש ציבור ספרדי גדול וכנראה שראוי שיהיה שם רב ספרדי אז אם כך, אין צורך ברב האשכנזי.

"הבעיה היא שבעיר הרב האשכנזי מכהן כבר 45 שנה בתפקיד ויסיים את תפקידו כשהוא יסיים את חייו. הוא לא רוצה לפנות את מקומו והסיבה שהוא הסכים לרב ספרדי שיחבור אליו היא כתוצאה של דיל פוליטי הקובע כי בנו ימשיך את תפקידו לאחר מותו. מדובר במשרה מלכותית שעוברת בירושה. אם הרב היה נבחר על ידי הציבור והיה נגזר עליו לעבוד בכדי להיבחר כל פעם מחדש הכל היה נראה אחרת".
רבנות רחובות הרב קוק שני רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד