י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאחר לחצים כבדים: בית הכנסת ייבנה

לאחר שבית משפט לאיכות הסביבה במחוז בונדי שבסידני באוסטרליה, אסר על בנית בית כנסת - בעקבות טענת המועצה כי "בניית בית הכנסת תהווה משיכת גורמי טרור איסלאמיים" - שינתה המועצה את החלטתה לאחר לחצים כבדים ותאשר את בניית בית הכנסת

תמונת אילוסטרציה: בית יהודי באוסטרליה
תמונת אילוסטרציה: בית יהודי באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם



הלחצים עזרו - בית הכנסת ייבנה: לאחר שבית משפט לאיכות הסביבה במחוז בונדי שבסידני באוסטרליה, אסר על בנית בית כנסת - בעקבות טענת המועצה כי "בניית בית הכנסת תהווה משיכת גורמי טרור איסלאמיים" - שינתה המועצה את החלטתה לאחר לחצים כבדים ותאשר את בניית בית הכנסת.



כזכור לפני שבוע, מועצה מקומית אסרה בניית בית כנסת בשכונה בה מתגוררים יהודים רבים בבונדי שבסידני, אוסטרליה. הסיבה: המבנה עלול להפוך יעד לטרור. מנהיגי הקהילה בבונדי אמרו כי זה כניעה לקיצוניות האיסלאמית. הם הזהירו כי זה יוצר תקדים מסוכן.

ההחלטה אף אושרה בבית המשפט, על רקע האיומים נגד מטוסים באוסטרליה. רק בשבוע שעבר עצרו סוכנים אוסטרלים ארבעה חשודים, שתכננו לפוצץ מטוסים. בעקבות חשש מאירועי הטרור בחברות תעופה, הופעלו אמצעי ביטחון מוגברים בשדות תעופה ובמקומות ציבוריים אחרים.

בית המשפט אישר את החלטת המועצה לאסור את בניית בית הכנסת בוולינגטון סנט, בונדי - רק כמה מאות מטרים מן החוף המפורסם ביותר של אוסטרליה - הנימוק המשפטי "יותר מדי סיכון ביטחוני עבור היהודים ותושבים מקומיים".

מנהיגים יהודיים באוסטרליה הזדעזעו מההחלטה, שלמעשה מעניקה פרס ונצחון לטרור. ראש הקהילה היהודית אמר "כי המועצה ובית המשפט חנקו למעשה את חופש הדת ונתנו פרס לטרור".

"ההחלטה היא חסרת תקדים", אמר אז הרב יהורם אולמן ל- news.com.au. "ההשלכות עצומות. ההחלטה מעידה על כך שאין לאפשר לארגון יהודי להתקיים באזורי מגורים. היא עומדת לחנוק את הקיום היהודי ואת הפעילות בסידני, ועלולה לגרום ליצירת תקדים לכל אוסטרליה, ובפועל לעודד הטרור".

גם מנכ"ל מועצת הנציגים היהודית של אוסטרליה ויק אלדאף תקף את ההחלטה ואמר "מעולם לא שמעתי על שום קבוצה דתית אחרת שנמנעה ממנה מקום תפילה, רק משום שקיצונים מאיימים. ההחלטה תקדים מסוכן".

"זה יום מאוד עצוב לאוסטרליה, אם הקהילה היהודית שזקוקה לבית כנסת, לא תוכל לבנותו, בגלל חשש שאחרים עלולים להוות איום", אמר.

כאמור, לאחר לחצים גדולים, ובעקבות קמפיין נרחב עבור בניית בית הכנסת, המועצה שינתה את החלטתה ובית הכנסת יבחר.

פעיל יהודי בשם אבי ימיני, מי שעמד מאחורי הקמפיין בעד בניית בית הכנסת, אמר לדיילי מייל הבריטי כי "ההחלטה היא הוכחה שהשכל הישר נשאר, נראה שהלחץ עליהם היה קצת יותר מדי, אז הם שינו את הטון שלהם והם כיבדו אותנו ואת בקשתינו, ובית הכנסת יבנה".
בית הכנסת סידני אוסטרליה איסלאם מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד