ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

קוצרו השעות לחרדים במתחם האייסלנד מחולל הסערה בירושלים

נכנעו ללחץ התקשורתי? שעות אחר שראש העיר ברקת דווקא יצא להגנת החרדים, נוכח הקמפיין התקשורתי והסתה נגד שעות הבילוי בהפרדה לחרדים בין נשים לגברים, קוצרו השעות במתחם ההחלקה על הקרח • חברת אריאל: אין כל שינויים בשעות שהוגדרו מראש

חרדים מחליקים על קרח. אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט פלאש 90
חרדים מחליקים על קרח. אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט פלאש 90



התקשורת החילונית תקפה, ועיריית ירושלים נכנעה וקיצרה את את השעות הנפרדות בהחלקה על הקרח לציבור החרדי. ההחלטה מגיעה רגע אחרי שראש ניר ברקת התייצב להגן על הציבור החרדי וטען כי הציבור החרדי קיבל רק עשרה אחוז מזמן הפעילות של מתחם ההחלקה על הקרח שקיבל הציבור החילוני.

נציגים מחברת אריאל (חברת בת של עיריית ירושלים המפעילה את מתחם ההחלקה על הקרח בארנה בירושלים) התקשרו בשעות האחרונות ללקוחות חרדים שרכשו כרטיסים למתחם ה'אייסלנד' לשעה עשר בלילה והודיעו להם כי ההחלקה לחרדים בהפרדה הלילה קוצרה והם יכולים לקבל את כספם בחזרה רו לחילופין לקבל כרטיסים לשעות מוקדמות יותר.

הרקע ככל הנראה להחלטה, מספר כתבות שהתפרסמו בימים האחרונים בתקשורת הישראלית הכללית בהם הותקפה עיריית ירושלים על הענקת המתחם עם שעות נפרדות לציבור החרדי. פעילות מבורכת שיזם חבר מועצת העיר פיני עזרא.

לדברי שרי כהן שרכשה כרטיסים לשעה עשר בלילה, זו פאדיחה שנייה של חברת אריאל. "אנחנו בכלל קנינו כרטיסים ליום שלישי אבל גילינו שהייתה טעות וחברת אריאל הביאה לנו כרטיסים ליום חמישי למרות שהזמנו כרטיסים ליום שלישי ועכשיו אנחנו בכלל מגלות שביטלו לנו את ההחלקה בהפרדה בחמישי ואם אנחנו מתעקשות להחליק אז נעשה זאת במעורב עם בנים דבר שלא בא בחשבון מבחינתנו".

ההחלטה, תמוהה לאור העובדה שרק הבוקר העלה ראש העיר ניר ברקת תגובה בדף הפייסבוק שלו בו כתב כי מתוך 295 שעות פעילות של מתחם ההחלקה על הקרח "אייסלנד" הציבור החרדי קיבל רק כעשרה אחוז לשעות נפרדות.

החלטתה של חברת אריאל מביאה את היחסים בין עיריית ירושלים לציבור החרדי לשיא מתיחות חדש לאחר שלפני שלושה שבועות הודיע תיאטרון ירושלים כי לא יאפשר לחבר מועצת העיר פיני עזרא לערוך את אירוע הבקשות עם משה חבושה בהפרדה בין נשים לגברים, עד שלבסוף העביר את עזרא את ההופעה לז'ארר בכר.

מחברת 'אריאל' נמסר בתגובה: הדברים אינם נכונים. אין כל שינוי בימים ובשעות שהוגדרו מראש. מדובר בשעה אחרונה במסגרת הפעילות לציבור החרדי (21:00-22:00). לאור העובדה כי נרשמו סך הכל 35 איש הוחלט לבקש מהם להקדים הגעתם עד לשעה 21:00 ובשעה 22:00 המתחם נפתח כמתוכנן לכלל הציבור

הפוסט של ברקת הבוקר - בו התייצב לימין החרדים

ברקת במפגש עם רבני דגל. ארכיוןצילום: ברקת במפגש עם רבני דגל. ארכיון
ברקת במפגש עם רבני דגל. ארכיון


מוקדם יותר, כאמור, פירסם ברקת פוסט בו התייצב לימין ההפרדה בחלק מהשעות: אמרו לכם בכותרות גדולות ש"נאסרה כניסת חילונים למתחם בילוי בעיר"? שקר! סיפרו לכם ש"הכניסה למתחם האייסלנד בהפרדה בין גברים לנשים בלבד"? שקר!

משקרים לכם בפנים.

מתוך 295 שעות פעילות מדהימות של האייסלנד רק 35 שעות נרכשו על ידי קבוצות מאורגנות מהמגזר החרדי. כ- 10% בהם המתחם פתוח באופן המותאם לאורחות חייהם.

כמעט 90% מהזמן המתחם פתוח לכל הציבור ללא כל מגבלה. זאת האמת.

ויש עוד כמה עובדות ש"שכחו" להגיד לכם:

1. מתחם האייסלנד פתוח כבר קרוב לחודש (23 ימים ליתר דיוק) בכל שעות היום לכולם, בלי שום הפרדה, וביקרו בו כך כבר למעלה מ-25 אלף איש שגלשו על הקרח ונהנו. הקרח מביא אור וכיף שלא היו בירושלים בעבר, והפידבקים שמגיעים אלינו מצוינים.

2. מתוך חודש שלם, במשך 5 ימים בלבד, בין השעות 14:00 ל-21:00 פתוח המקום לקבוצות מאורגנות שרכשו 8,000 כרטיסים באופן מאורגן. וועדי עובדים, חברות, וכן, גם מינהלים קהילתיים במגזר החרדי. גם ילדי ירושלים החרדים ביקשו להגיע, וגם להם מגיע. גם ב-5 הימים האלה אגב, לפני ואחרי, המקום פתוח לכולם וללא שום הפרדה.

3. הפרדה? אפליה? כמעט בכל מקום בארץ בו מתקיימת פעילות ספורטיבית קיימת הפרדה בחלק מהזמן. כמעט בכל בריכת שחיה בארץ ישנן שעות נפרדות לנשים ולגברים, אפילו בחוף הים הנפרד בתל אביב שמחולק לימים נפרדים לנשים וימים לגברים. אבל על זה לא תראו כותרות רועשות.

בקיצור, אל תאמינו לכל דבר שאתם קוראים. בד"כ עומדים מאחוריהם בעלי אינטרסים זרים, שלא טובת ירושלים לנגד עיניהם.

לא אאפשר לקיצונים ומחרחרי מלחמה מאף צד לנסות ולהכתיב איך תתנהל ירושלים. אנחנו נמשיך לפתח ולבנות את ירושלים ולהפוך אותה לעיר חיה ותוססת, מלאת תרבות שכולם יכולים להרגיש בה בבית.
אייסלנד הפרדה לחרדים ברקת פיני עזרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד