י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חופשה בחיפה – יידישקייט, נופים ומוזיאונים / יצחק יעקב וולפא

שהות מרגיעה בכרמל, סיור במוזיאון רכבת ישראל או פיקניק על הדשא בגן האם. ריכזנו עבורכם אטרקציות מרכזיות לחופשה המשפחתית הבאה שלכם בחיפה.

חופשה בחיפה – יידישקייט, נופים ומוזיאונים / יצחק יעקב וולפא
על הדרך





כבר בכניסה לחיפה, עוד בעודכם על הכביש המהיר – לא תוכלו להתעלם מן העיר המיוחדת הזאת. 'ככרמל בים יבוא'. טוב שבחרתם לבלות דווקא בעיר הצפונית את החופשה המשפחתית שלכם. כעת, תוכלו לגלות אותה ואת האטרקציות שלה וליהנות מן היופי שלה.

בילוי משפחתי בחיפה, מעבר לעצם השהות המרגיעה בין כל העצים הירוקים של הכרמל, יכול להעניק שעות רבות של קורת רוח למשפחה חרדית. נחת רוח כשרה עם הילדים. ביקשנו מאנשי מלון אחוזת רוטשילד, שנמצא בשכונת נווה שאנן בחיפה, להמליץ לנו על כמה אטרקציות מרכזיות שיכולות להוסיף עניין רב לחופשה המשפחתית:

אחד מגדולי ישראל המוכרים יותר שפעל בחיפה היה האמורא רבי אבדימי דמן חיפה. לא מדובר בקוטל קנים אלא בתלמידו של ריש לקיש וברבם של רבי אבהו, רבי זירא ורבי חלבו. קברו של ר' אבדימי דמן חיפה זוהה בבית העלמין הישן של חיפה, סמוך למוזיאון הרכבת ולתחנת הרכבת חיפה מרכז-השמונה. רבים מאמינים כי קברו של ר' אבדימי הוא מקום מסוגל לתפילות ויש המקפידים להגיע דווקא אליו בעת צרה, כדי להתפלל 40 יום ברציפות.

ממש סמוך לבית העלמין היהודי הישן נמצא, כאמור, מוזיאון רכבת ישראל. במוזיאון ניתן להתרשם מתולדות הרכבת בארץ ישראל, משנת 1892 ועד לימינו שלנו. הסיור במוזיאון כולל מוצגים של ציוד וכלים היסטוריים של הרכבת, דגמי רכבות, בולים ועוד. ניתן לשלב את הביקור במוזיאון בנסיעה ברכבת או בנסיעה בכרמלית, הרכבת התחתית של חיפה. תחנת כיכר פריז, התחנה התחתונה ביותר של הכרמלית, נמצאת במרחק של 10 דקות הליכה ממוזיאון הרכבת. מחיר הכניסה למוזיאון שווה לכל נפש – 30 שקל למבוגר (20 אם זו קבוצה), 15 שקל לילד מגיל 5 ולאזרח ותיק (10 בקבוצה).



אחרי הביקור במוזיאון הרכבת אפשר לחזור אל הכרמלית ולעלות איתה עד לתחנה האחרונה שלה – בגן האם שבמרכז הכרמל. כדאי לבדוק מראש האם הכרמלית פועלת מכיוון שבשל דליקה שפרצה בה לאחרונה היא הושבתה עד להודעה חדשה. כך או כך, כדאי לכם להגיע לגן האם, שם אפשר לנוח ואפילו לעשות פיקניק עם הילדים על הדשא. אחרי כן, תוכלו לבחור בכמה אפשרויות: אם תרצו ליהנות מהנוף הייחודי של חיפה לכיוון צפון – טיילו בטיילת לואי. מדובר בטיילת שנמצאת ממש מאחורי מרכז פנורמה ובתי המלון הסמוכים. ניתן לראות ממנה את כל צפון הארץ - את מפרץ חיפה המדהים, את העמקים ואת הרי הלבנון וכמובן, את החרמון (ביום עם ראות טובה). אפשרות נוספת היא להמשיך מגן האם אל גן החיות הלימודי של חיפה לבילוי של שעות ארוכות עם החיות הרבות הנמצאות בגן.

מי שמעוניין למצוא את היידישקייט בחופשה יוכל למצוא אותו בבית המדרש של חסידות סערט ויז'ניץ שהאדמו"ר שלה וחסידיה מתגוררים בחיפה. אתר תפילה ייחודי מאוד בחיפה היא מערת אליהו, הנמצאת סמוך לרכבל של חיפה. לא בכל יום אפשר להתפלל במקום שקרוי על שמו של אליהו הנביא, שאחד המעמדים הנבואיים המשמעותיים ביותר שלו ובכלל היו על הר הכרמל. בסוף יום הטיול לא תצטרכו לדאוג למניין למנחה וערבית ולארוחת ערב. סמוך למלון אחוזת רוטשילד תוכלו למצוא גם בתי כנסת רבים ובתי אוכל כשרים לרוב.

לפרטים>>
אחוזת רוטשילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד