י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סער ממשיך להוביל למרות הקירבה לאדמו"רים

גדעון סער ממשיך להוביל כמי שראוי לרשת את נתניהו בבוא היום, בנוסף לכך, סער מגדיל את כוחו של הימין ומכרסם קולות במפלגות המרכז שמאל • בן כספית: "רק אלוקים יודע איך מצליח סער לשמור על המעמד המיוחד שיש לו במרכז הפוליטי"

גדעון סער עם נתניהו. צילום: פלאש 90
גדעון סער עם נתניהו. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



זה קורה שוב: בסקר שפורסם הבוקר ב'מעריב', על ידי מכון 'פאנלס פוליטיקס', עולה כי 41% מאזרחי ישראל סבורים שהשר לשעבר גדעון סער מתאים להיות ראש ממשלה ביום שאחרי בנימין נתניהו. בקרב מצביעי הימין – 38% חושבים שסער מתאים לראשות הממשלה אחרי נתניהו.

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט מוביל על סער באחוז אחד בקרב מצביעי הימין ועל פי הסקר – 42% ממצביעי הימין סבורים שהוא מתאים להיות ראש ממשלה אחרי עידן נתניהו, מנגד, רק 26 אחוז מקרב כלל אזרחי ישראל סבורים שבנט מתאים להיות ראש ממשלה.

ההצלחה של סער להתברג היטב במרכז הפוליטי ולא רק בימין, עלולה לגרום לו לרשת בפועל את נתניהו במידה והוא יאלץ לעזוב את כסאו. בן כספית הטיב להגדיר זאת הבוקר בטורו ב'מעריב': "רק אלוקים יודע איך מצליח סער לשמור על המעמד המיוחד שיש לו במרכז הפוליטי ובקרב התל אביבים, למרות האידיאולוגיה הימנית וההתקרבות המתמדת לדת ולחצרות רבנים ואדמו"רים, אבל זו עובדה".

בן כספית מוסיף כי סער מגדיל את סך כוחו של הימין ומכרסם קולות במרכז שמאל. במילים עוד יותר אחרות: "סער מביא שלטון ונחשב למועמד המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה אחרי עידן נתניהו".

עוד בסקר: 32% ממצביעי הימין סבורים שגלעד ארדן מתאים לרשת את נתניהו, וכך גם חושבים 20% מכלל המצביעים בישראל. אחריו משה כחלון עם 29% מקרב מצביעי הימין ועם 32% מקרב כלל המצביעים.

איילת שקד מקבלת 29% מקרב מצביעי הימין ו19% מכלל המצביעים, אביגדור ליברמן זוכה ל-26% מקרב מצביעי הימין ו-19% מקרב כלל המצביעים, אחריו ישראל כץ שמקבל 25% מקרב מצביעי הימין ו-20% מקרב כלל המצביעים.

משה יעלון, שר הביטחון לשעבר חוזר לזירה עם 19% מקרב מצביעי הימין שחושבים שהוא ראוי להחליף את נתניהו, ו-30% מכלל מצביעי ישראל שסבורים אף הם כך.

אחרון ברשימה הוא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, בקרב מצביעי הימין, 19% סבורים שהוא המתאים ביותר להנהיג את ישראל אחרי עידן נתניהו, ו-24% מכלל אזרחי ישראל – סבורים אף הם כך.

הסקר בדק גם את מפת חלוקת המנדטים, במידה והבחירות יתקיימו היום: 25 מנדטים לליכוד בראשות נתניהו, 21 מנדטים ליש עתיד של לפיד, 16 מנדטים לעבודה של גבאי, בנט עם 12 מנדטים, הרשימה המשותפת 11, כחלון 9, יהדות התורה 8, ליברמן 7, מרצ 6, וש"ס 5 מנדטים.
גדעון סער סקרים מעריב בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד