י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בעקבות הרחבת רמת שלמה: שינויים בעירוב

עבודות תשתית מתבצעות להרחבת שכונת רמת שלמה בירושלים, לאור כך יצאו רבני השכונה לבדוק את קו העירוב של השכונה ובסופה פירסמו הודעה על השינויים

השילוט על העירוב בכניסה לרמת שלמה (באדיבות המצלם(
השילוט על העירוב בכניסה לרמת שלמה (באדיבות המצלם(



בעקבות עבודות התשתיות והבניה להרחבת שכונת רמת שלמה בירושלים נבדקו היטב כל מהלך ומסלול קו העירוב של השכונה והחיבורים אל העיר ובסופה הוציאו הודעה על השינויים.

א. השכונה כולה סביב לה מכל הצדדים מוקפת בעירוב מהודר של עומד מרובה. [אין כל קשר של בעיה ושאלה לעירוב בתוך השכונה עם הבניה החדשה בקצה השכונה].

ב. בהקשר לחיבור מהשכונה אל העיר, והיציאה הן מרחוב דרוק לשני הצדדים של הרחוב הראשי וכן אל הוואדי. והן מהיציאה החדשה שעל יד המסוף יש לברר בקו המידע: 072-3372293.

ג. כל השטח של פנים יער רמות, שמבצעים שם עכשיו תשתיות ובניה– מחוץ לגדר המתכת שמקיף רחוב דרוק – אין שם עירוב כלל. ויש ליזהר לא להיכנס לשם בשבת.

ד. העירוב השכונתי הפנימי מחובר אל העיר [בעומד מרובה] אך ורק דרך רחוב דרוק במדרכה מצד ימין בלבד עד המנהרה.

ה. במידה ובעקבות הבניה יתהוו שינויים בקשר לחיבור השכונה אל העיר – נודיע על כך תיכף ומיד. [אכן בס"ד משקיעים ועד העירובין מאמצים אדירים –תוך קשר הדוק עם הקבלנים- במעקב תמידי על שמירת חיבור העירוב כהלכתה].

הדברים נקבעו לאחר סיור מקיף ויסודי שנערך בראשות המרא דאתרא הגאון רבי מתתיהו דייטש ובהשתתפות רבני ועד העירובין של העדה החרדית הגאון רבי חיים יוסף בלוי רבה של שכונת סנהדריה, הרב הגאון רבי יצחק רונבלאט, והמפקח על העירבין בירושלים מטעם הבד"צ הרה"ג ר' דוד בלנדר.

הגר"מ דייטש העלה על נס פעולותיהם הכבירות והמאמצים האדירים בהשקעה עצומה הן בממון והן בפועל שמשקיעים ועד העירובין של העדה החרדית בתפעול ובדיקת שלימות העירוב, וציין לשבח באופן מיוחד את פעלו המבורך והטוב של המפקח המסור הרב בלנדר שעוסק במסירות נפלאה בעבודה יומם ולילה ואינו חוסך מעמו כל פעולה ועשיה למען שלימות הידור העירוב לפי הוראת הרבנים, שעובר בדיקה אחר בדיקה כל שבוע לעמוד על המשמר שיהיה הכל על צד היותר טוב ומועיל לאות ולמופת.





עירוב רמת שלמה העדה החרדית הרחבת השכונה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד