ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הרב המליץ: למסור תינוקת עם תסמונת דאון

רב המליץ למשפחה, למסור למשפחת אומנה, תינוקת בת חודש ימים, שנולדה עם תסמונת דאון בבית החולים לניאדו. מדובר בהמלצה נדירה ולא שיגרתית - על רקע מצב מיוחד של המשפחה

הרב המליץ: למסור תינוקת עם תסמונת דאון

 


תינוקת בת חודש ימים, שנולדה עם תסמונת דאון תימסר על ידי הוריה בהוראתו של רב הקהילה אליה הם משתייכים, כך מדווחת מיה איידן ב'ערוץ 10'.

יצויין כי מדובר בהמלצה נדירה על רקע מצב מיוחד של המשפחה, על דרך כלל רבנים ממליצים שלא למסור ילדים פגועים.

ע"פ הדיווח, התינוקת נמצאת בחודש האחרון במחלקת הילודים בבית החולים לניאדו בנתניה. אלא שלאחר המלצתו של הרב, האם החליטה לאמץ את הוראתו. התינוקת מטופלת כל העת על ידי הצוותים הרפואיים בבית החולים וממתינה להעברה למשפחת אומנה.

עוד דווח, כי המשפחה הנוטשת מתעקשת על משפחת אומנה המגיעה מרקע דומה, לכן ברשויות הרווחה עושים מאמץ גדול על מנת למצוא פתרון. יש לציין כי במקרים רבים, רבנים גם לא מאשרים הפסקת היריון במקרה של תסמונת דאון, או מומים אחרים המתגלים במהלך ההיריון.

מבית החולים לניאדו נמסר בתגובה ל'ערוץ 10': "לצערנו הרב אנו מתמודדים עם מקרים של נטישת ילדים במרכז הרפואי, השירות הסוציאלי עובד בשיתוף פעולה מלא עם כל רשויות הרווחה על מנת למצוא מסגרת הולמת לילדים".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה ל'ערוץ 10': "הורי התינוקת החליטו שלא לגדלה, ולהעבירה למשפחה אומנת ספציפית שלא שימשה ככזו בעבר. המשפחה האומנת נמצאת בהליך בדיקה מעמיק הבוחן את כשירותה לטיפול בילדה באופן הטוב ביותר".

תינוקת בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד