י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ביבי לא צדיק אבל גם לא נבל / יצחק שינפלד

נכון הוא נהנתן, והשיגרה יכולה להביא לשחיתות. בנימין נתניהו לא צדיק ולא תמיד צודק, כפי שמנסה למכור לנו ח״כ ביטן, וגם לא מושחת וארכי-נוכל כפי שחלק מהתקשורת והתקשורתנים מנסים לצייר

ביבי לא צדיק אבל גם לא נבל / יצחק שינפלד
עו"ד יצחק שיינפלד



רוה״מ בנימין נתניהו נהנתן חובב סיגרים. זו עובדה, וזה ממש לא אסון. לא כולם מנחם בגין ומהטמה גנדי. האם בנימין נתניהו מושחת? מתברר שלא. בכל מקרה עומדת לו ״חזקת החפות״. במהלך השנים התברר שאצל נתניהו, הרבה עשן בתקשורת, לא מחייב אש במציאות.

האם הציבור נדרש לממן כוס-תה לזקן-צדיק? שזו בדיחה. ו-או עוזרת במשרה מלאה, לחותן הישיש שגר בבית בתו שהיא אשת רוה״מ? ממש לא משנה. סיפור עלות-החשמלאי שהוזעק ביוהכ״פ, מעבר למשמעות ״עיצומו של יום״. העברת רהיטי הגן הישנים לבית הפרטי בקיסריה, העמסת עלות החמגשים שהוזמנו במסעדת יוקרה ע״ח תקציב בית רוה״מ שלא כדין, מראים על צייקנות וקמצנות, לא על שחיתות.

ניתן להתייחס לכל אחד ואחד מסיפורי העלילה שמיוחסים לרוה״מ ואשתו בפרוטרוט. חלקם נהנתנות לשמה, חלקם קמצנות, חלקם לא היו ולא נבראו. חלקם ניפוח, וגוזמאות פרועות כתוצאה מרדיפה אישית על רקע פוליטי ברור. ההצטברות לאורך הקדנציות, היא שיוצרת את הגל העכור וההתגוללות התקשורתית.

בנימין נתניהו לא צדיק ולא תמיד צודק, כפי שמנסה למכור לנו ח״כ דויד ביטן! גם לא מושחת וארכי-נוכל כפי שחלק מהתקשורת והתקשורתנים מנסים לצייר ולדמות, לשנוא נפשם בנימין נתניהו! שבכשרון פוליטי נדיר מביס את האג׳נדה שלהם בקלפי, פעם אחר פעם.

בנימין נתניהו ראש ממשלה מוכשר ורב זכויות ויכולות. על כך אין חולק. במהלך הקדנציות הרבות נתניהו פיתח ״זחיחות-דעת״ הנובעת משנותיו המרובות בתפקיד. באיזשהו מקום, התפקיד והאיש היו לאחד.

רוה״מ חי מתוך הרגשה ואשתו נותנת לכך ביטוי מפורש, שהאושיה ״בנימין-נתניהו הוא מתנה לאומה״. לדידה, בעלה ראוי להיות לפחות נשיא ארה״ב. בישראל הקטנה והלבנטינית, הוא מתגמד בתפקידו. יתכן.

כך נוצרת זהות מסוכנת בין האיש והאושיה למדינה ומשאביה. משכך ניתן לזלזל בקטנות ובזוטות לכאורה. מנהל-תקין זה לא.

נתניהו לא מתיימר ולא מנסה להיות מל״ו צדיקים. הוא לא נזיר ולא מתנזר מהנאות החיים הקטנות. נתניהו אוהב את השואו והפינוק של סיגר דשן לאחר בקבוק יין משובח, או התארחות במסעדות פאר העולם הגדול, כשזה לא על חשבונו! עדיף.

החיים בבית רוה״מ, על מבחר העובדים, העוזרים, נושאי הכלים ושלל הפינוקים, מספקים זאת. לחילופין, מלונות פאר ברמה הגבוהה ביותר, לא זרים לנתניהו ולבני ביתו, שדורשים את הטוב ביותר.

מיליארדרים יהודים תמיד כרכרו סביב ראשי ממשלה בישראל. כל אחד וסיבותיו שלו. חלקם לתועלת וכבוד אישי וחלקם מתוך ציונות ואהבת ישראל וארץ ישראל. ראשי ממשלה לדורותיהם, עשו ביהודים חמים אלו ובהונם, שימוש רב.

החווה של אריק-שרון לא נקנתה מהפנסיה הצבאית. שמעון-פרס לא הסתיר את קשריו עם שועי עולם שאירחו אותו ״ותרמו״ רבות לשיגיונותיו ומסעותיו. 2 ה״אהודים״ ברק ואולמרט, לא התנזרו מחברת מיליארדרים ולא ״בחלו״ במתנות. אפי׳ הקדוש ״יצחק-רבין״ ובמיוחד אשתו, לא חיפשו חברויות וחברים דווקא עם פשוטי עם ודלי ממון, בלשון המעטה.

השמות שהוזכרו, התגוררו וחיו בבית ראש הממשלה וע״ח תקציבי הבית. חשבונותיהם לא נבדקו ע״י התקשורת בדקדוק רב ובפירוט יתר. העובדה שהכהונה הסתיימה מהר, רובם קדנציה בודדת, לא אפשרה להם להרגיש שם ״בבית״, כמו משפחת נתניהו. הרגשת ה״בבית״! בבית רוה״מ, יש לה מעלות וכנראה גם חסרונות.

בעבר, נתניהו היה מראשי הדורשים הגבלת כהונת ראשי ממשלה ל-2 קדנציות בלבד. כשזה אקטואלי ומעשי אצלו, הוא ״שכח״. בסגנון, מה שרואים מכאן ועכשיו, על כורסת עור הצבי בלשכה המפוארת, לא ראו משם ואז. במקומות אחרים כמו בארה״ב השכילו להכניס זאת לחוקה.

אורך הזמן והשהות הארוכה בבית-הזמני ! עלולים לגרום לזלזול ואי הקפדה על נהלים מחייבים ואסור שזה יקרה. שחיתות ממוסדת זה לא. משך הזמן שוחק את הזהירות וההקפדה הנדרשים, אור הזרקורים מבליט, התקשורת מדגישה, מלחכי הפנכה מאדירים! החנפנים עושים מלאכתם רמיה. התוצאה שגויה.

האדם, הוא רק בן-אדם. לטוב ולרע. מלאכים יש רק בשמיים. מלכים עם דם-כחול יש רק באגדות. ״אלוקים לשלטון בחרתנו״ זה מתוך שיר של זאב ז'בוטינסקי, לא אמת ולא תורה מסיני.
״יצר לב האדם רע מנעוריו״. השגרה וההתמדה מבורכות, אך עלולים להביא לזלזול בנהלים. שלטון-יציב לאורך זמן רצוי, בזהירויות הנדרשות.
בנימין נתניהו חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד