י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לייבל'ה בבין הזמנים: היכן נופשים הנבחרים

והשבוע בלייבל'ה: הכותרת הלא שגרתית על יוני שטבון. הפנצ'ר שתקע את 'החשובים שבחבורה'. ומי העסקן שירה מטווח אפס?

לייבל'ה בבין הזמנים: היכן נופשים הנבחרים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



מהדורת לייבל'ה מנתב"ג

'איזה חופש ואיזה נעליים', חשב לייבל'ה לעצמו תוך כדי שהוא אורז זוג נעלי בית מגומי, בצורת 'איקס' גדול כמו אלו הקיימים במקווה 'זופניק', העבודה היא רגילה מאוד, ואפילו מעט יותר. והמשפחה גם דורשת את שלה. כאילו לאשר את דבריו ביתו של לייבל'ה נכנסה לחדרו כשהיא חבושה בכובע שמש וקרם הגנה, כי 'אבא הבטיח לגינה הרחוקה היום'. לייבלה מצא עט ודף ותוך כדי השגחה על צעיר הצאן, מביא לכם את הדברים שהסעירו השבוע בעולם.

בדרך כלל אורז לייבל'ה כמה עיתונים לדרך, כדי לדעת מה ומי, השבוע הצטרף עיתון 'הדרך' לטיול, בטאון עולם התורה הספרדי, לייבל'ה הופתע, העיתון נראה מושקע ובעל רמה גבוהה וזה עוד בתחילת הדרך.

אך בעוד 'הדרך' החדש מראה פנים שוחקות, 'יום ליום' הישן גם שינה פניו, לאחר שפיטרה המשקיעה את העורך קקון, לשמחתו הרבה. עשו מתיחת פנים לעיתון אלא שמאן דהוא שם כנראה מושפע מכותרות, וזעק בכותרת הראשית הפתעה: "ישראל כץ בדרך לגני התערוכה", משל מדובר 'בפוש' שיצא באותו רגע.





בהמשך עשו מוסף לחסידים, לרגל שישים שנה לאדמו"ר מבעלזא זצ"ל. וכתבו את שמו הפרטי של האדמו"ר שליט"א, מה שלא נהוג באף מקום או גוף תקשורת, לייבל'ה כמובן מצר על כך. וחשב לעצמו, לי זה לא היה קורה.





עיקר עבודתו של לייבל'ה בימים אלו, היא כזו: לייבל'ה יצא לבדוק היכן נופשים נציגי הציבור החרדי, הוא הופתע לגלות כי יש מי שמנצל את הזמן למסע על קברי צדיקים, וגילה כי משפחת פרוש המורחבת, מסגן השר דרך ראש העיר אלעד, עבור דרך מנכ"ל 'המבשר' ועד מנכ"ל אגודת ישראל, יצאו למסע על קברי הצדיקים באוקראינה משל הייתה זו ועידת שלומי אמונים. בפרוש כמו אצל פרוש יודעים לנהל מאבקים גם בשלט רחוק, ובשיאו של המסע הופיע בעיתון 'המבשר' מאמר מערכת כנגד כשרות 'העדה החרדית' מאמר שזכה לאהדה רבה בכל גווני הקשת אולי מה שישים סוף לכמה דברים. אין מה לומר הם בהחלט חדורי 'מטרה'.










צילומים: איחוד ברסלב באומן

לייבל'ה מאמין שקוראיו מכירים את ההודעה או הציוץ הבא: חבר הכנסת מקלב הוא החבר כנסת היחיד שנמצא כעת במשכן הכנסת, אז השבוע זה לא קרה. זאת בגלל שביום רביעי המריא מקלב יחד עם רעייתו למספר ימים באוסטריה לצורך מנוחה. מה שבהחלט מגיע מגיע לחבר הכנסת הנמרץ, או כמו שאמר מי שאמר, 'הוא עוזר של גפני והוא עובד קשה'.

לייבל'ה יודע כי למרות הפגרה זורמים אי אילו דיווחים על משכן הכנסת. ועוד חבר כנסת שהיה השבוע במשכן, כך על פי הדיווחים ועבר מוועדה לוועדה שהתכנסה בפגרה, הוא חבר הכנסת ישראל אייכלר. כפי שדיווח וצייץ הפוליטי של חי איתי גדסי לייבל'ה בדק מה אייכלר עושה בחופש, וגילה כי הוא בשיא ההכנות לחתונת בתו הצעירה שתתקיים בחודש אלול הקרוב, בקרית 'בעלזא' בירושלים.

וראש העיר ביתר לאחר ששימח את התושבים בביתר לנד הגיע לחתונת בת הרה"ח ר' אהרון חשין עם בן הרב משה קרמר ונכדת הרב גודלבסקי ורקד את ריקוד ה'בקבוקים', כך זה נראה בוידאו.



ואפרופו מסע הצדיקים של משפחת המלוכה, לליבל'ה מדווח על עוד מסע לקברי צדיקים, העסקן חונה דייטש, יחד עם ישראל דרעי האיש והמקומות הקדושים, הצטרפו ליעקב חיים מילר איש הבמות. ויצאו לאולבסק לפעול ישועות אצל הצדיק רבי משה מלודמיר, על הדרך גם כייפו ומינגלו 'על האש', לכבוד בין הזמנים. את הטיול הקסום סיימו בישיבה בספינה ושרו, בהמשך הסיור הביאו רובה לידיו של העסקן דייטש, חונה לקח את כלי הנשק וירה מטווח אפס.








'האמת שהדיווחים השוטפים על בין הזמנים, הם יותר מחו"ל מאשר בארץ, וכך מדווח לייבל'ה על העיתונאי שלומי קוק עורך 'בקהילה' נצפה בחופשה בפורטוגל, יחד עם בני המשפחה. עקב כך, טורו השבועי לא הופיע. והקוראים יאלצו להמתין לשבוע הבא.

בין הזמנים גם בארץ הקודש

ומאישי הציבור, לייבל'ה פונה לדוווח על אנשי יחסי הציבור, מה עושים אנשי יחסי הציבור בבין הזמנים? לייבל'ה ראה ביום שישי במסעדת 'מוטיס' בירושלים, את יוסי רוזנבוים מ'רוזנבוים יחסי ציבור וקשרי ממשל', איש היח"צ נצפה כשהוא יושב עם מקשר הממשל של איחוד הצלה, שבי רפפורט.





לאחר מכן גילה לייבל'ה, כי היה פנצ'ר לרכבו של רוזנבוים. ומי שהגיע לחלצו היה - לא אחר מאשר העסקן דודי גלויברמן התותח מלווה בצוות ידידים.





ואפרופו רכבים שנתקעים, ועולם הרכבים בכלל. לייבל'ה גילה אדמו"ר המתדלק את רכבו באופן עצמאי. היה זה בעת שהגיע לתחנת הדלק ברימונים בבני ברק, ראה לייבל'ה את הרבי מאשלג ללא כל גינוני אדמו"רות או כדבר המצייץ, 'כאחד האדם'. לייבל'ה משער כי הרבי תידלק את רכבו למען יוכל לנסוע בבין הזמנים לצורכי החסידות וכהנה וכהנה.





ולראשונה על אדמת מונטנגרו הגיע גם אדמו"ר ל'נאות דשא', הרבי הצעיר 'ממעזיבוז' שסוחף אחריו אלפים רבים הגיע לחופשה במקום אצל שנפלד, בסעודה שלישית השתתפו כל אורחי המלון ובראשם עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, שהפך לחסיד נאמן של הרבי המבוקש.





ועדיין בחו"ל, לייבל'ה מדווח על מי שהמריא לשוויץ, עורך 'הפלס' נתי גרוסמן שהשבוע נצפה בנתב"ג במראהו הטבעי עם חולצה בחוץ כמו ישיבשע'ר של אמת. גרוסמן לאחר הפרשייה שטלטלה את המדינה, קיבל את דרכונו בחזרה והמריא לחופשה השנתית. לייבל'ה מקווה כי בין שלל העיתונים במטוס, יש גם הפלס.





ויהושוע פולק הבולדוזר הגדול מכולם נצפה בירושלים מנצל את בין הזמנים להחליף צמיגים לרכבו.





חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, ממשיך לפקוד את בתי הרבנים ולהחתימם כמנויים לעיתון 'הדרך'. השבוע הגיע למעונו של ראש מוסדות 'כאייל תערוג' הגר"א עמרמי, כדי להחתימו למנוי ולצרף את הקהילה הגדולה לעיתון.





לא תאמינו מי חדר למדור השבוע, אפילו לייבל'ה שפשף עיניו בתימהון. ובכן: זוכרים את יוני שטבון חבר הכנסת לשעבר במפלגת הבית היהודי שחבר לאלי ישי בבחירות אחרונות והקימו יחדיו את מפלגת 'יחד'? אז שטבון החליט לעזוב את עיר הקודש ירושלים לאחר מספר שנים, ושב לגור בעיר נתניה, עיר ילדותו.

השבוע הוענק אות החזון והמעש של קבוצת 'בשבע' לרב המרכז הרפואי הדסה, הרב משה קליין. מי שהגיע לברך ולהצדיע, הוא גדעון סער שעל פי כל הסקרים, הוא ורק הוא יכול להחליף את נתניהו. צילום: דוד ווייל





וגם שמחות השבוע, בכל אופן זה ממש הזמן, בשמחת האירוסין שנערכה השבוע לבת חבר מועצת העיר ירושלים ויו"ר סיעת דגל התורה, יעקב הלפרין. השתתפו חברי המועצה: יוסי דייטש, אליעזר ראוכברגר ומיכל הלברשטאם. לייבל'ה היה במקום ואיחל מזל טוב.








יוני יוסף בן הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל, ומהפעילים הבולטים בספרא. נצפה השבוע מגיע לבית הרב אורי זוהר מגדולי המחזירים בתשובה בכדי להעניק לו את הספר שיצא על אביו זצ"ל.





כמו כל עמך בית ישראל, גם לייבלה הרגיש השבוע שהוא חייב לצאת לאיזה 'דאצ'ה', ולו רק כדי להרגיש טוב עם עצמו. ואכן אומר ועושה: הוא שם פעמיו אל הכינרת שם מצאת את איש הרדיו והקלרינט דוד קליגר, נופש עם משפחתו ודג דגים להנאתו. החוויה הפסטורלית נקטעה באיבה: בחזור מהפעילות המיימית, קליגר דפק נפילה מפוארת, ניתץ על האבנים ושבר לרסיסים את היד הימנית. נחמה פורתא: קליגר שמאלי, מה שמשאיר לו את האפשרות לענות לכל איחולי ה״רפואה שלמה״ בקבוצות הווצאפ. לייבל'ה לא יכל שלא לצלם שתי תמונות - לפני ואחרי.








ואפרופו איברים שבורים, לייבל'ה התקשה להחליט בין השמועות שרצו אודות רגלו של המאסטרו, יואלי דיקמן. האם נשברה או שמא זה רק נקע? מה שבטוח, שהדבר לא קרה בגבולות ישראל, אלא בשהות של המאסטרו בחו״ל. כל זה לא הפריע לכישרון הצעיר לדפוק הופעת ענק בפארק פרס בחולון, ביחד עם מרדכי בן דוד. במסגרת יום הכיף של ארגון בלב אחד. יואל חייך למצלמה, וקיפץ בלי סוף על הרגל התקינה.





וביום שישי סמוך לבנייני האומה שם כל הילדים מגיעים המוני הילדים לפרויקט "בשבילי ירושלים" פגש לייבל'ה ליד היכן שמתגוררים הסלבים את הזמר מלונדון שלומי גרטנר מתוכנן לשבת המלכה לייבל'ה רץ ואץ אחרי הזמר והצליח ללכוד אותו ברגע האחרון.





ואפרופו "בשבילי ירושלים" האטרקציה הייחודית לבין הזמנים שהותאמה במיוחד עבור הציבור החרדי על ידי עיריית ירושלים הודות לפעילותם של חברי סיעת "יהדות התורה", מעוררת הדים רבים יו"ר הסיעה, אליעזר ראוכברגר, שיזם את הפרויקט אמר כי: "מדובר בפרויקט שעמלו עליו חודשים רבים ואשר זוכה להצלחה מעל ומעבר לכל הציפיות" ואלפי כרטיסים נמכרו בתוך פחות מ-48 שעות.





וכמה טוב לדווח גם על הארץ, ברכת ישוב טוב לרב הטוויטר לשעבר, והמבשל האגדי בהווה, הלא הוא איציק סודרי לרגל המעבר לדירה החדשה בגבעת שמואל. לייבל'ה מקווה שאת סעודת חנוכת הבית איציק בישל בעצמו.

שמחת בר מצווה נערכה בליל שישי בבני ברק לבן האמן יואל וקסברגר ממלכות וקסברגר, לשמחה שנערכה ב'אחוזת וגשל' בבני ברק הגיעו כל המי ומי. אך וקסברגר היצירתי הצליח להפתיע גם את אחרוני הרעבים שהציב במרכז האולם שוק אוכל יהודי, השוק התנהל לפי שמות המאכלים שהוגשו כמיטב המסורת של השף המהולל, יהודה פוטש. לייבל'ה היה, ואף טעם מהגעפילטע והחריין בלע את הגאלע וקינח בטשולנט.





חודש לפני החתונה, ציקי פרנקל מנהל מחלקת היח״צ ב'אפיקים', חגג עם ארוסתו והודיע על שינוי באולם בו תתקיים החתונה, לבקשת החתן, יש לעדכן ביומן. החתונה תתקיים בכתר הרימון, ולא בקונקורד. בעקבות האדמו"רים והרבנים לצד אישי ציבור, עיתונאים ואנשי פרסום. ועוד בקטנה מפרנק: באירוע של 'בלב אחד', ארגן איש היח"צ את החסות של 'בגיר', וחילק 150 שוברים למתנדבים.





רפי פרלשטיין, עורך יומן הערב ברדיו 'גלי ישראל' והכתב לענייני חרדים של התחנה, יצטרף לצוות העיתון הדיגטלי 'שחרית' ויסקר את התחום הפוליטי והמוניציפאלי. רפי פרלשטיין מסר: "אני שמח ונרגש להיכנס לעיתון שחרית, בעיתון הדיגיטלי והמוביל במגזר החרדי. אני מודה לישראל פוקס ולהנהלת עיתון 'שחרית' על האמון שניתן בי, יחד נוביל סדר יום במגזר החרדי". לייבל'ה מצטרף לברכות ומאחל כי גם השרוול שהבטיח בחורף אכן יתקיים.
גם מו"ל שחרית, ישראל פוקס מסר: "הצטרפותו של פרלשטיין מהווה עבורנו תוספת כח משמעותית וחשובה, אני מאחל לרפי שיצליח בסיקור התחום, כפי שעשה עד כה בתחומים עליהם היה אחראי בכלי התקשורת האחרים".





יצחק רייך ראש מועצת רכסים יחגוג השבוע את נישואי בתו, עם החתן בנו של רפי מנת. מנכ"ל מוסדות המרכז לחינוך תורני של הקהילה החרדית בזכרון יעקב, שמחת החתונה ביום חמישי הקרוב באולמי 'מייפל' באזור התעשייה סגולה בפתח תקווה. הצמרת החרדית כבר הבטיחה את השתתפותה בחתונה הגדולה.

פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב לשר הבריאות יעקב ליצמן לרגל אירוסי נכדו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאריה זיסמן, מעורכי העיתון 'יתד נאמן' לרגל אירוסי בתו עם הבחור רפאל משה פריי מישיבת 'קול תורה'.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים יעקב לבין נשיא ופטרון ישיבת גרודנא לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב למתי רוזנצוויג דובר עיריית בית שמש לרגל אירוסי בתו עם החתן נכד הרב שמואל מרדכי מינץ המזכיר המיתולוגי של אגודת ישראל.

ברכת מזל טוב לדניאל סימן טוב, עורך תוכנית חידודון ברדיו קול ברמה. לרגל אירוסיו..
לייבלה רכילות חרדית בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד