י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפגנות מול בית היועה"מ: "שבת גיהנום"

לאחר הפגנות השמאל בשבת מול ביתו של אביחי מנדלבליט בפ"ת, הימין מגיב בהפגנות משלו במוצ"ש. גם לשכן צדוק בן משה, נמאס מההפגנות והוא הגיש עתירה לבית המשפט. אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא אדם דתי, אבל גם רוצה לנוח בשבת" • צפו

הפגנות מול בית היועה"מ:  "שבת גיהנום"



הפגנות בעד ונגד חקירות ראש הממשלה מול ביתו של היועה"מ לממשלה אביחי מנדלבליט. תוך כך, גם השכנים החילונים של היועה"מ מתלוננים: "הפכו את השבת לגיהנום".

בחודשים האחרונים מתקיימות הפגנות קבועות כל שבת, בשכונת כפר גנים, בכיכר גורן, הפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה. הערב מתקיימת גם הפגנת נגד של הימין במוצאי השבת.


צילום: יענקי פרבר

הפגנות בשבת הפכו למטרד קשה לתושבים שסובלים מרעש והצקות במהלך יום השבת אחר הצהרים, "נמאס לנו, אנחנו לא יכולים לנוח בשבת", אומר אחד השכנים שהגיש עתירה בעניין לבית המשפט, צדוק בן משה. בית המשפט הורה לשני הצדדים להגיש את תשובותיהם עד סוף שבוע הבא.


צילום: יענקי פרבר

מ"מ רה"ע פתח תקווה, אוריאל בוסו מתנועת ש"ס שהוביל את העתירה לבג"ץ עקב קיום ההפגנות, אומר ל"בחדרי חרדים": "ההפגנות הללו הפכו למטרד שכונתי, פנו אלי עשרות תושבים, חילונים תיים וחרדים, והם מתלוננים על רעש בלתי פוסק מהשעות של אחרי הצהרים ביום שבת קודש, החילונים סובלים מחוסר יכולת להנות מהשקט שיום השבת נותן, החרדים והדתיים מתלוננים שכבר כמה חודשים היציאה מהבית בשבת אחרי הצהרים הפכה לבלתי נסבלת, הפנינג שלם מתקיים בכיכר גורן, תושבי כפר גנים סובלים כל כך, שהרבה מהם לא נמצאים בשבתות האחרונות בבית, השבת שם הפכה לגיהנום, המפגינים החילונים שמגיעים בעיצומו של יום השבת, נמצאים שם שעות ארוכות.

"בשבת שעברה הצטרפו אליהם עוד מפגינים מהימין שבאו לתמוך במנדלבליט, וכך נוצר שם קרקס שלם, אנחנו נבדוק את ההיבט החוקי של קיום ההפגנות, ונעשה הכל כדי שההפגנות יפסקו, כמובן הכל בצורה חוקית".

צדוק בן משה, חילוני שהגיש לבית המשפט את העתירה לצו שיורה על הפסקת ההפגנות, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני הגשתי את הבקשה לבית המשפט, אני לא אדם דתי, אבל נמאס לנו מההפגנות, אני ושאר התושבים פה סובלים פה כבר זמן רב מההפגנות, אנחנו בשבת נחים, אנחנו נכנסנו לאיזה שהוא סוג של רוגע, חיים פה חילונים ודתיים ביחד בהרמוניה מלאה, אני כחילוני מכבד את הדתיים מאד, וכמעט לא יוצא מהבית בשבת, כל חילוני בעצם בשכונה פה שומר שבת בדרך של מנוחה מסויימת, מי יותר ומי פחות, וההפגנות שלהם עוברות כל גבול, הדתיים סובלים כי השבת נרמסת פה מול עיניהם, והחילונים סובלים מחוסר מנוחה ביום היחיד שבו הם יכולים לנוח".

"כשאנחנו התושבים מבקשים אישור מהמשטרה לקיים איזה שהוא עדלידע, או תהלוכה כלשהי, מבקשים מאתנו אישורים בלי סוף, אבל כשמפגינים מבקשים לעשות הפגנה, נותנים להם הכל חופשי ללא כל קושי, להפוך פה את כל השכונה, זה בלתי נסבל".
שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד