ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דווקא בדור שלנו, ניתן להתקרב יותר לקב"ה • נחמת האיז'ביצא

דווקא בדור שלנו, בו הניסיונות גדולים מאי פעם מקבל תורתו של הרבי מאיז'ביצא משמעות מיוחדת • 'שבעה דנחמתא' במבט אקטואלי של המשפיע הרב מענדל ראטה

דווקא בדור שלנו, ניתן להתקרב יותר לקב"ה • נחמת האיז'ביצא



שלום חברים יקרים. את ימי בין המצרים אמנם סיימנו, אך ימי 'שבעה דנחמתא' לא נסתיימו. בשבועות אלו אנו קוראים הפטרות שונות, עם דברי פיוס ונחמה לעם ישראל: אם זה חיזוק על הגאולה הקרובה לבוא, ואם שאר דברי חיזוק ונחמה לנפשות שבורות וכואבות. כך אומר עמוס הנביא (פרק ט׳): "הלוא כבני כושיים אתם לי בני ישראל, אמר ה'. הנה עיני ה' אלוקים בממלכה החטאה והשמדתי אותה. אפס כי לא השמד אשמיד את בית יעקב נאום ה'. הנה אנוכי מצווה ולא יפול צרור ארץ".

מסביר הרבי מאיז׳ביצא בעל ה׳מי השילוח׳, שהפסוק מדבר על בני הנעורים, שמחמת טבע רתיחות הדמים הם נכשלים לפעמים בעבירות, ולכן מכנה אותם הכתוב ׳בני כושיים׳, אך לבם של אותם בחורים יקרים שבור מאוד בקרבם, כי חושבים לפעמים שאין להם תיקון ואין דרך חזרה חס ושלום. אבל הקב״ה, שהוא יודע כל תעלומות לב ומכיר בניסיונותיהם ובשבר לבם, מחזק ומנחם אותם בדברי נחמה ואומר להם: ״כי הנה אנוכי מצווה.. ולא יפול צרור ארץ״, וכמו שמסיים הרבי מאיז׳ביצא: ״שהשי״ת חושב מחשבות לבלתי יידח ממנו נידח, שהכול יהיה נתקן בעזר השם יתברך״.

כמה אנו נצרכים לחיזוק זה בדורנו אנו, דור עם ניסיונות מאוד לא קלים. אבל אנו חייבים לזכור, תמיד יש דרך זרה. תמיד, תמיד אפשר לתקן. או איך אמר רבי נחמן, וכולנו מכירים את זה משירו הנוגע ללב של מרדכי בן דוד: ״אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן״.

אז הא לכם הקליפ ביידיש, ״א איז׳ביצא נחמהל׳ע״, האחרון בסדרה זו של קליפים שהכנתי, ומי יודע, אם בחור אחד בעולם ישיב את נפשו בזכות דיבורים אלו, והיה זה שכרי מכל עמלי. בברכת: כאיש אשר אמו תנחמנו, כן אנוכי אנחמכם, ובירושלים תנוחמו". בקרוב במהרה.

הרב מענדל ראטה שבעה דנחמתא איזביצא שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד